Afvallen na bevallen, hoe deed jij dat?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hopsatee, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    5 weken geleden ben ik bevallen. Tijdens de zwangerschap was ik 12 kilo aangekomen. Na de geboorte was er direct 5 kilo weg. De overige 7 blijven dus vooralsnog mooi zitten. Ik geef geen borstvoeding, ik snoep niet, eet gezond, wandel elke dag. Sporten nog niet maar vanaf maandag begint zwangerschapspilates weer. Per september/oktober ga ik weer bodypumpen.

    Ik heb nu het idee dat ik alles doe maar niks verlies. Ik weet ook wel dat het nog vroeg is en dat ik waarschijnlijk geduld moet hebben. (Iets wat ik niet heb haha)

    Overigens was ik iets te licht dus 7 kilo hoeft er niet af maar 5 zou fijn zijn. Het maakt me ook onzeker omdat ik de vorige keer 14 kilo ben aangekomen en binnen een maand alles kwijt was. Toen gaf ik wel borstvoeding en had ik veel stress (huilbaby)

    Hoe ging het afvallen na de zwangerschap bij jou? Wanneer zat je weer op gewicht? Wat heb je er voor gedaan?
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dat wil ik ook weten :thumup:

    Bij vorige bevalling was ik nml direct afgevallen (geen idee hoe dat kan, buik was ook meteen plat). Maar ik vrees dat er nu wel wat blijft hangen aan heupen en benen te zien :roflmao:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha herkenbaar dus! Deed je vorige keer iets anders? Ik was ook onder de 30 wellicht scheelt dat:roflmao:
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja iets minder gegeten denk ik, meer spinaziesmoothies en meer vis! Deze keer meer koekjes en chocolade :(

    Ik heb gewoon een heel Hollands postuur (redelijk lang, vol maar geen overgewicht), dus was zelf ongelofelijk verbaasd dat ík juist was afgevallen terwijl mijn man (en ikzelf) meer in gedachten hadden dat ik een walvis zou blijven..
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik lees mee....

    Hier meer als 25 kg aangekomen, ondertussen 14 eraf (alleen baby, placenta en vruchtwater was al minimaal 6,5 kg) maar dus nog 10 te gaan en lijk nu ook stil te staan....

    Ellende haha
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ik ben dus eigenlijk minder aangekomen dan bij de eerste en ik snoep sowieso zelden (altijd al niet) ook gesport tijdens beide zwangerschappen en nu ook alweer beweeglijk, snoep niet, drink water. Zoveel meer kan ik dus ook niet doen ofzo maar ik vroeg me gewoon af of dat hoort. Niet zwanger ben ik dat buikje ook direct wel weer zat hoor haha.

    Je was vast geen walvis joh
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh dat is al netjes! Hier dus na nevalling 5 (baby was 3100 gram) naar de rest blijft gewoon. En echt bij m'n buik dus...maar het gaat zo traaaaag! Zal best hormonen zijn hoor
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Hier ook voornamelijk buik... vreselijk vind ik het, zon flubberend leeg hangend 'bel' brrrr
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha ik vind het ook zo niks! Ik droeg altijd strakke jurkjes wat ik nu dus geen gedicht vindt. Al zegt iedereeen dat het wel meevalt en erbij hoort en ik te snel wil. Maar ja he, ik heb het idee dat ik nu stomme tussen kleding moet dragen
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Haha ik snap je helemaal :
    Van de week geshopt.. kleren gekocht die wat wijder zitten zodat die buik niet zo opvalt :rolleyes:

    Oooooit... zal het vast minder wordeno_O
     
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik lees ook graag mee. Ik ben al wel alle zwangerschapskilo's kwijt maar wil er graag nog meer afvallen. Heb wat last van te klein voor mijn gewicht zijn:roflmao:. Ben 2 weken geleden bevallen en was een dag later al 7 kilo kwijt en 1 week later ook de laatste 3. De kleine was zelf al 4110gram dus dat ging al hard.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha ja daar houd ik mij ook aan vast, vorig jaar lag ik (toen was mijn oudste 2) ook weer in bikini in Italié hoor dus het kan op zich wel. Ik ben alleen bang dat mijn lichaam na 2 zwangerschappen en de 30 gepasseerd te zijn iets minder snel (of niet?) hersteld haha.

    ik heb inderdaad ook wijde shirts gekocht :roflmao: maar het is niet echt mijn kledingstijl dus het voelt zo ''niet mezelf'' (niet dat ik normaal in buiktruitjes loop of zo hoor haha :D)
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh dat heb je wel goed gefixt dan, heb je die er in elk geval vanaf haha. Maar jij bent nog later bevallen dan ik zie ik (ik 18 juli) dus waarschijnlijk moeten we sowieso meer geduld hebben haha.

    Oh alle meiden in het topic: gefelicteerd nog trouwens volgens mij is iedereen nog kraamvrouw dus feliciteren kan nog ;)
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Dit is Mn 3e... ik heb de hoop opgeheven dat het nog goed komt helemaal...
    Baal wel hoor, word eind september 27 en voel me nu al uitgerangeerdo_O

    Nja goed het is wat het is...

    Ik kijk ook echt niet uit naar een spijkerbroek aan hebben en een shirtje erop en als je dan gaat zitten dat er zon hele rol over Mn broek hangt....


    We zullen onze kledingstijl idd maar wat aan moeten passen:(
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Kreeg in de eerste week ook bijna niets weg dus dat scheelt ook al veel. Nu probeer ik dat vast te houden.
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Zag die foto's van jou en het valt inderdaad wel mee :).

    Verder geen tips. Ik begin mijn zwangerschappen met afvallen, 8 kilo deze keer. Vervolgens 16 aangekomen waarvan er nu zomaar 10 af zijn, dus ik zit nu onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ben nog steeds aan het herstellen van kraamvrouwenkoorts dus ik verwacht dat als ik wat meer op de been ben er vanzelf nog wel 2 a 3 af gaan en dan ben ik, als mijn buik tenminste plat is :confused:, tevreden.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Jaaaa ik las het in je topic! Gaat het wel beter/goed met je? Pittige start heb je zo! En trouwens er zijn absoluut belangrijkere dingen dan ons lichaam of buikjes hoor. Mijn man zegt ook steeds joh in kleding is het toch prima.Dat is het ook het is gewoon m'n eigen gevoel. Misschie dat sporten straks ook weer helpt. En ik moet ook opletten dat ik mezelf niet voorbij ga: gisteren vrij ver met de kinderwagen gewandeld (mooi weer) en savond pijn in m'n buik en bekken. Best dom dus haha.

    Veel succes met je herstel meis!
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De zwangerschapskilo's gingen vanzelf ivm verminderde eetlust tot twee weken na de bevalling, maar nu ik weer sport en gezond eet om de rest van de kilo's kwijt te raken merk ik dat dat bijna niet gaat...
     
  19. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bij de 1e 25kilo aangekomen en na 8 maanden alles eraf en weer in shape

    Bij de 2e (en 30 gepasseerd) 20 kilo aangekomen, na 3 maanden eraf en bijna weer helemaal naar tevredenheid in shape.

    4 weken na de bevalling begonnen met het Killerbody dieet en vanaf 7 weken na de bevalling begonnen met sporten. Nu recent overgestapt op de Bbg van Kayla Itsinis, aanrader!

    Kleine edit, mij is na de 1e verteld, je lichaam zal nooit meer hetzelfde zijn. Dit accepteer ik niet ;), dus probeer het alleen maar beter, sterker, strakker en gezonder te maken
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  20. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ohw dat is ook vervelend he! Ben je juist goed bezig krijg je dat!
     

Deel Deze Pagina