Afvallen na bevallen, hoe deed jij dat?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hopsatee, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Bodypump is super leuk en verslavend!0
     
  2. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Jij gaat sept okt toch beginnen? Dat is ook 6 weken na bevalling?
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja het is al september! Baby is nu 7 weken. Maar m'n buikspieren zitten al dicht en ik heb weinig schade opgelopen van de bevalling haha
     
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik moet as vrijdag voor nacontrole en wil ook vragen of mijn diastase (hoe schrijf je dat) al dicht zit
     
  5. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dat terug fluiten heb ik ook lang gehad maar het ging vanzelf over. Ik moest na een paar dagen de zwaluwstaartjes er af halen en verder heeft er niks op gezeten.

    Bodypump is super! En gigantisch verslavend :)
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier 17 kilo aangekomen. De eerste 14 waren er binnen 2 weken af. Er bleven er nog 3 plakken. Rohan is inmiddels bijna 15 weken. Nog. 2.5 kilo te gaan tot oude gewicht. Nu ik weer ben gaan werken os er vanzelf een halve kilo afgegaan. Puur door ritme van werken en daardoor ritme in eten. Verder doe ik er niet zo veel voor. Maak me er niet zo druk over gaat vanzelf. En zo niet. Dan niet. De strae op mijn buik zal ook niet meer weg gaan. Maar he. Heb wel een prachtige zoon op de wereld gezet.
     
  7. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik ben 30 kilo aangekomen. Na de bevalling was ik er direct 10 kwijt. Daarna is het vanzelf gegaan, 10 kilo in 2 maanden. Of nou ja, niet helemaal vanzelf.. Ik heb erg last (gehad) van kraamtranen en stress. En als ik gestrest ben dan krijg ik geen hap door mijn keel, dus daar val je wel van af natuurlijk.

    Ik moet er nog 10 kwijt en dan zit ik op mijn oude gewicht.
    Nu wil daar niet naartoe want ik had ondergewicht, maar 5 eraf en ik ben tevreden :)

    (begonnen met 45 kilo, met de zwangerschap naar de 70+ gegaan, nu zit ik op 53 kilo.)
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik ben ondertussen rond de 12 kilo kwijt was er 10 aangekomen in de zwangerschap. ben weer aan het bewegen op rustig tempo. (wandelen dus) heb alleen nog heel makkelijk last van mijn bekken dus zal nog even rustig aan moeten doen. heb pas 20 september de nacontrole dus moet nog even rustig aan doen.

    tips voor 's avonds snacken wat groente en fruit. snack tomaatjes, paprika klein snijden enz.
     
  9. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik was 14,5kg aangekomen en na 2wk waren die er allemaal af. Ik had simpelweg totaal geen eetlust die eerste weken.
    Helaas begon in na 6mnd onverklaarbaar aan te komen en zat er zo weer 17 kilo bij. Waarvan er helaas nu na 3 jaar ploeteren nog 13 aanzitten.
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja dit was bij mijn eerste ook het geval, toen woog ik daarna zelfs minder dan ooit daarvoor. Maar nu helaas niet...

    Ik eet echt gezond (twee stuks fruit, groente, mager broodbeleg.., snoep zelden niet, af en toe een glaasje wijn. Ik drink veel water. Ik wandel elke dag minimaal een half uur maar meestal dik een uur. Ik ben weer begonnen met pilates en daar kom straks weer pump bij maar die kilo's blijven gewoon staan. Dus ik ben bang dat het inderdaad een kwestie van tijd is. Want minder kan ik niet eten en mijn beweging zit wel goed(ik ben sowieso nogal een druk persoon haha) Maar geduld....dat heb ik dan weer niet.
     
  11. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Hopelijk zijn de kilo's er over een paar maanden weer af!
    Ben benieuwd hoe het bij mij is met een tweede.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Het geluk is dat niemand het geloofd als ze me zien dat ik nog zoveel eraan heb zitten. Ik zie het ook niet echt maar m'n weegschaal zegt het, m'n broeken gaan nog niet dicht en m buik flubbert. Denk toch echt een jaartje afwachten haha toch jammer!
     
  13. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    18 kg bijgekomen. Na 3 dagen was er 11 af (baby, placenta, vruchtwater, ...). Nog eens een week later was er nog eens 4 kg af. Ik denk door vochtverlies (had veel vastgehouden tijdens de zwangerschap), borstvoeding en mezelf slecht verzorgd door babyblues en stress (lees: niet goed gegeten). De overige 3 kg zijn er ondertussen ook vanzelf af. Ik eet gezond en doe elke dag een stevige wandeling met de baby en geef borstvoeding...

    Ik ben dan weer op mijn oude gewicht (dat wel iets te veel was), maar ik vind dat mijn buik er nog wel erg dik uitziet... goh ja, ik geef dat ook nog tijd, ben pas 2 maandn geleden bevallen
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.574
    971
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier ging het eigenlijk vanzelf, was 13 kg aangekomen en was na 3 weken weer op m'n oude gewicht. Kon ook direct m'n normale kleren weer aan :D Geef wel borstvoeding dus dat helpt ook natuurljk.
     
  15. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Was meer dan 25 kilo aangekomen (na 25 kilo wilde ik niet meer wegen, dus weet niet precies hoeveel maar denk bijna 30) na een jaar een kilo onder mijn gewicht van voor de bevalling.
    Ik heb een buikgriepvirus opgelopen tijdens de bevalling, dus de eerste 6 weken ziek en niet kunnen eten. Dat waren al 10 kilos incl bevalling. Verder heel gezond eten, sporten en werken in de horeca.
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik was 17 kg aangekomen en denk dat er inmiddels 10 a 12 af zijn (heb geen weegschaal, dus helemaal zeker weten doe ik het niet maar ik pas mijn normale kleren weer). Doe er niet speciaal iets voor, ben de hele dag in de weer (met 3 kinderen niet gek) en geef borstvoeding, dus op mijn eten letten doe ik niet. Ik heb ook geen zin om nu met lijnen in de weer te zijn. Mijn buik is nog echt dik in verhouding en mooi zal hij niet meer worden (veel striae), maar hey, dat is dan maar zo. Dit lijf heeft 3 kinderen op de wereld gezet.
     
  17. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ja, dit was bij mij alledrie een prima methode. Bevallen en een jaar borstvoeding geven. Na 6 weken zat ik altijd onder mijn start gewicht. Ik de zwangerschap kwam ik zo'n 15 kilo aan.

    Tips:
    Regelmatig eten: 3 grote eetmomenten, twee keer een tussendoortje en na het avondeten niet meer eten.

    En bewegen natuurlijk :)
     
  18. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hier ook meer dan 20 kilo erbij met nummer 2. Geen idee wat er nu af is, maar mijn broeken gaan nog niet dicht en mijn buik is zeker wat flubberiger dan na de eerste. Ik denk dat dit ook redelijk normaal is na een 2e of volgende zwangerschap.

    Ik geef borstvoeding en eet gezond. Wel te weinig in de avond merk ik. Dan is mijn eetlust weg. Met 6 weken wil ik weer gaan sporten om hopelijk de laatste kilootjes weg te werken.

    Maar het hoeft van mij ook niet in een paar weken gedaan te zijn. Ik geef het de tijd en hoop dat ik met 3 maanden als ik weer ga werken alles in mijn kast weer pas ;)
     
  19. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ondertussen is onze baby 12 weken. Ik weeg dus nog steeds 66 kilo (ben bevallen met 72 kilo, was toen 5 kwijt bij bevalling) Ik woog echter voor ik zwanger werd 59. Nou is dat te licht bij 1.77 wat mij betreft maar 60-61 wil ik wel weer heen. Het gekke is dat iedereen zegt JEE wat ben jij alweer in vorm. Ik pas inderdaad shirtjes s weer, mijn broeken maat 38 pas ik ook zelfs een paar S. Maar ik zát natuurlijk in 34-36 dus voor mijn gevoel ben ik nog steeds enorm. Ik kan er verder niks aan doen. Ik snoep niet, eet heel gezond 3 keer per dag en tussendoor soms fruit of noten, wandel elke dag minimaal een half uur en ik sport (nu nog pilates vanaf maandag ook weer krachttraining)

    Geen borstvoeding wat ik bij de eerste wel deed dus misschien dat dat het dan was? Al was ik toen ook onder de 30 en nu niet ;)

    Ik weet dus niet wat dit is. Het lijkt ook hormonaal te zijn wat ook kan. Ik kan er in elk geval niet meer aan doen dus ik doe nu wat jij zegt: tijd nemen want de eerste kleren pas ik in elk geval alweer ;)
     
  20. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Vergeet niet dat je bekken en heupen ook breder zijn geworden. Dat is niet per se vet, maar ook botten die misschien nog op hun plaats moeten komen. Bij mij zegt iedereen ook dat ik alweer in vorm ben, terwijl ik mijn broeken echt nog niet pas en dat heeft echt met mijn heupen te maken. Maar ik was ook een maat 34 en dus echt petit. Met de omvang die ik op het laatst was, vind ik het helemaal niet gek dat het nu wat langer duurt.

    Ik ben nu ook over de 30. Dat zal echt meespelen. En wees blij dat je nu geen stress hebt, want op die manier afvallen is natuurlijk funest voor je lichaam.

    Je zou overigens altijd een keer naar een personal trainer kunnen kijken. Iemand die je de eerste weken op weg helpt met een voedings- en trainingsschema. Jij zegt dat je gezond eet, maar het kan best zijn dat je ongemerkt nog steeds te veel binnen krijgt.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina