Afvallen na de bevalling lukt niet :(

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BabyOnBoard, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyOnBoard

    BabyOnBoard Actief lid

    15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 7 weken geleden bevallen en ben nog steeds (minimaal) 15 kilo te zwaar :( Iets waar ik echt enorm van baal! Ik ben al 5 weken gestopt met tussendoortjes te eten, let op wat ik verder eet en ben sinds 2 weken aan t sporten ( 2x per week fitness en 1x pw hardlopen) verder loop ik elke dag zeker een paar KM achter de kinderwagen, maar er gaat echt geen grammetje vanaf... helemaal niets noppes nada.. :(

    Ik weeg op 200 gram na 90 kilo, echt veel te veel! Ik voel me er niet fijn bij, heb echt lichamelijk (en geestelijk) last van al dat vet aan mijn lijf.


    Wie heeft er DE tip, goede afslank pillen oid??
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier helaas niet veel tips voor je.
    Moet zelf ook nog de nodige kilo's kwijt...
    Ik denk dat je het al heel goed doet met sporten, opletten enzo.
    Ik lees even mee in dit topic.
    Heel veel succes meid!
     
  3. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Geen tip, maar mijn ervaring is dat je lijf na een maand of 2 zelf de kilootjes gaat verliezen. 9 Maanden ontzwangeren zeggen ze. En bij mij was het echt zo. 10 weken na de bevalling was ik nog 10 kilo te zwaar, was na de bevalling niets afgevallen. En nu zit ik weer op mijn oude gewicht, heb er niets voor gedaan...
     
  4. ch11

    ch11 Bekend lid

    19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb precies het zelfde!
    Ben 11 weken geleden bevallen, en ben nog steeds 15 kilo te zwaar.
    Ben flink aan de rijstwafels, snoep veeeeel minder!!
    Ben nu alleen 2 weken niet meer op de weegschaal geweest.. wil ook zooo graag 15 kilo afvallen..
     
  5. Birgitte

    Birgitte Bekend lid

    13 jul 2010
    792
    0
    16
    Loop je niet een beetje te hard van stapel? Vergeet niet dat je nog aan het herstellen bent van je bevalling. Ook al merk je dat zelf misschien niet zo, je lichaam is daar wel degelijk mee bezig. Bovendien is je hormoonhuishouding nog niet op orde en dat kan ook een oorzaak zijn van overgewicht. Bij mij moet er 11 kilo af maar ik vind het op dit moment belangrijker om weer goed in mijn vel te komen zitten. Dan komt dat afvallen vanzelf wel. Dat neemt niet weg dat ik weer goed op mijn eetschema zit en veel beweeg. Elke dag een flink stuk lopen met de kleine in de bugaboo, 2 x per week yoga en 1 x zwemmen.
     
  6. Janneke1979

    Janneke1979 Actief lid

    23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een dikkie dik na de bevalling... Moet eigenlijk 20 kilo af. Ik ben 2 weken geleden begonnen, ondanks de borstvoeding. Ben erg streng: 's morgens twee boterhammen met mager beleg, tussendoor fruit, 's middags twee beschuitjes, tussendoor fruit of augurken en 's avonds gestoomde vis met groenten met als toetje een schaaltje magere yoghurt. Als drinken enkel thee en water. Het werkt tot nu toe goed: in 2 weken 4 kilo eraf. Vanaf deze week ga ik ook beginnen met sporten; ik heb zo'n stepding en ik ga 1x per week met een personal trainer aan de gang. Gelukkig is de borstvoeding niet teruggelopen, want daar was ik wel bang voor.

    Ik zie er wel tegenop om dit nog zo lang vol te moeten houden... Maar ik weet dat ik alleen kan afvallen als ik zo streng ben, anders maak ik er een potje van. Ik wilde ook niet wachten tot ik ontzwangerd ben, of totdat ik geen borstvoeding meer geef. Voel me gewoon doodongelukkig in dit lijf.
     
  7. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ach hier inmiddels al 8 maanden geleden bevallen en nog steeds die 18 kilo teveel.....

    join the club :D
     
  8. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier was ik 27 kilo aangekomen.
    Na 2,5 maand stond er nog 9 kilo te veel op de weegschaal.
    Nu is hij morgen 5 maanden en staat er nog 7 kilo teveel op de weegschaal. ( ik sport 1 a 2x in de week, en let op wat ik eet. Maar ik pak zo af en toe ook wel wat lekkers hoor)

    Dus of het echt 9 maanden op, 9 maanden af is, gaan we zien. Ik hoop dat het er nog af gaat die extra 7 kilo. Mensen kijken soms alsof ik nog zwanger ben :p
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    881
    113
    Ik mag nog niet echt "meepraten" ben net 4 weken mama maar ook hier nog 8 kilo te veel aan mn lijf. Geef geen bv dus ben sinds 2 weken op aan het letten met wat ik eet en loop lekker veel met de kleine. Wil ook snel weer gaan sporten maar wacht eerst even de co bij de gyn af ivm totaalruptuur.. Maar heb hetzelfde; Val geen gram meer af.. maar ergens denk ik ook dat mn lijf de energie nog nodig heeft om te herstellen,maar ja als het maanden zo blijft geloof ik daar ook niet meer in..
    Ik heb t ook met name op mn benen/heupen zitten, die heupen heb ik nooit gehad zo breed!! Herkenbaar?
     
  10. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook brede heupen inderdaad.
    de meeste oude broeken gaan er niet meer overheen :p
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    881
    113
    o gebakje, die heupen blijven dus helaas? :(
    Moet wel lachten om jou avatar van je zoontje, mijn mannetje zit ook godganse dag zo met die tong haha..

    Mischien toch maar hoelahoepen voor die heupen.. ;)
     
  12. Janneke1979

    Janneke1979 Actief lid

    23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier vooral heupen en lovehandles...
     
  13. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik wou dat het alleen heupen was, ik lijk wel zwanger....
     
  14. inkie86

    inkie86 Bekend lid

    27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor

    brrr hier ook hoor bah
    moet nog 15 kg loop veel met hond maar eraf wil nog niet
     
  15. BabyOnBoard

    BabyOnBoard Actief lid

    15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog een enorme buik :( En van die kwabben op m'n rug en heupen echt vreselijk! Heb gewoon 3 maten groter dan normaal... opzich kan ik der wel tijdelijk mee leven.. maar de frustratie is erg groot als er na zo veel moeite gewoon geen grammetje af gaat :(
     
  16. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik train 4 x per week zeer intensief....nog geen gram helaas, maar het heeft wel aanwijsbare oorzaken
     
  17. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik vind dit toch wel heel weinig. Op de site van het voedingscentrum wordt bijna het dubbele geadviseerd en dat is niet voor niks: je afvalstoffen komen in de borstvoeding en dus bij je kind. Dat kan niet superveel kwaad als je kind al een jaar is, maar bij jonger zou ik toch meer eten.
     
  18. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wees geduldig. Bij mij waren na beide zwangerschappen alle kilo's (en een beetje) er weer af na ongeveer 9-12 maanden. Zonder lijnen (doe ik sowieso niet aan) en zonder overdreven sporten (al beweeg ik wel veel: wandelen, fietsen, achter kind aanrennen :D ed) ... Dat is denk ik ook de meest gezonde manier van afvallen en het meest duurzaam (tenzij je weer zwanger wordt natuulijk ;))
     
  19. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En idd Janneke, dat is echt te weinig, zeker met borstvoeding. Nogmaals wees geduldig ... en doe geen gekke dingen zoals drie taarten op een dag, maar dat lijkt me logisch :).

    Ik at met borstvoeding minimaal 6 boterhammen per dag belegd met waar ik trek in had (van kaas en sla tot gebakken ei met tomaat, mayo en sambal), fruit, veel vocht (met name thee en water) en gewoon avondeten (we zijn wel gewend om veel groenten te eten, max 1x per week junk zoals patat of pizza). In het begin bleef ik ook gewoon vrij rond, maar na een maand of 3/4 kon ik weer mn oude broeken aan (niet van harte trouwens :D) en toen ging het heel langzaam 'beter'.
     
  20. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat kan net zoveel kwaad als je kind 1 jaar is. Blijven afvalstoffen. Gaat vooral om rustig afvallen ... al vraag ik me ook dan af waar die afvalstoffen dan heen gaan ;)
     

Deel Deze Pagina