Afvallen na de bevalling/tijdens de kraamtijd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ploetertje, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploetertje

    Ploetertje Actief lid

    9 dec 2007
    197
    0
    0
    Hoe snel na de bevalling waren jullie je aangekomen kilos weer kwijt?

    En hoeveel viel je af in de kraamtijd?

    Ik ben nu op dag 10 zo'n 10 kilo kwijt, waarvan 5 de afgelopen 6 dagen.
    Moet nog 5 kilo, hoop dat deze ook snel gaan! Na mijn vorige zwangerschappen moest ik voor de laatse kilos veel moeite doen :(
     
  2. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik ben pas na de borstvoedingsperiode echt actief gaan afvallen, met Weight Watchers online. Ik was toen 10 kilo kwijt in 3 maanden, en weer terug op m'n oude gewicht.

    Het is je de vorige keren ook gelukt :)
     
  3. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Na de bevalling moest ik nog 3,5 kg eraf. Nu is dat 5,5 kg omdat ik veel ziek ben geweest en borstabcessen en zo. Heb niet aan mijn herstel kunnen werken, dat komt nu pas hopelijk.

    Ik ga gewoon meer actief zijn en wat sporten. Gaat het er vanzelf vanaf. Ik blijf gewoon eten wat ik eet, genoeg groenten en fruit.
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste was ik 14 kilo aangekomen en heeft het een jaar geduurd voor ik weer op gewicht was... okay... heb er ook hoegenaamd niets aan gedaan.

    Bij de tweede was ik 10 kilo aangekomen, mede door verplicht dieet ivm zwangerschapssuiker. Die kilo's was ik met twee weken weer kwijt, mn model helaas nooit terug gekregen :p
     
  5. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben van 62 naar 82 kilo gegaan, dag na de bevalling was er 7 kilo af. Daarna weet ik niet meer precies hoe snel het ging, maar na 6 maanden woog ik nog 52 kilo, en dat weeg ik nu nog, ik geefnog steeds borstvoeding. Ik eet me een ongeluk om niet verder af te vallen.
     
  6. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik was binnen een week van ongv 70 naar 58 gegaan.
     
  7. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Bij mijn eerste was ik 11 kilo aangekomen en was het er binnen een paar weken vanaf.
    Bij mijn jongste was ik 17 kilo aangekomen en heb ik voor de laatste 5/6 kilo echt moeten 'lijnen'.
    Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoeveel je aangekomen bent in totaal.
     
  8. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij alledrie een ruime 20kg aangekomen (incl vocht vasthouden). Na een week bij alledrie nog zo'n 10 over en dat ben ik geleidelijk aan kwijtgeraakt. Heb er nooit voor hoeven lijnen en zat rond de 6mnd na de bevalling weer op mijn startgewicht.
     
  9. marloesje1980

    marloesje1980 Nieuw lid

    15 feb 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik (moeder van twee dochters: 1 en 3,5) ben vooral na mijn tweede bevalling enorm aangekomen. Meer dan 27 kilo! Na de eerste ook wel aangekomen, maar dat ging er redelijk snel weer af. Ik werkte er wel hard aan.. :)

    Maar na de tweede lukte het me steeds minder. Na half jaar nog steeds veel te zwaar... Ik heb gelukkig heel veel hulp gehad van Suzan Seegers. Deze vrouw had het zelf ook erg moeilijk na haar zwangerschap en geeft nu tips aan vrouwen die willen af vallen na de zwangerschap. Ik vond en vind haar een aanrader! Je moet haar site maar eens bekijken.

    Hebben jullie verder hulp gehad aan programma's die je hielpen af te vallen?

    Groet,

    Marloes
     
  10. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap 13 kilo aangekomen. In de eerste week was daar nog maar 3 kilo van over.
    Inmiddels ( nu bijna 4 weken na de bevalling ) zit ik een kilo onder mijn begin-gewicht. Ik geef borstvoeding en heb het idee dat het daardoor wel ook vlug gaat... Ik heb ook ontzettende honger en moet echt 'krachtvoer' naar binnen werken om me verzadigd te voelen en dus niet nog meer af te vallen.

    Het had me niet zo heel veel uitgemaakt overigens... ik was tzt gewoon lekker gaan wandelen en wat gaan sporten om weer een beetje richting begingewicht te komen. Ik vind het ergens ook wel 'eng' dat het nu zo vlug gaat zonder inspanning.
     
  11. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had na Simone ook moeite om af te vallen, maar na Jasper waren 8 van de 10 kilo er al heel snel af. De laatste 2 blijven nog even plakken maar ik snoep ook teveel...
     
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Van de + 33 nu - 24 :D
    Nog maar een paar kilo!
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Ik ben 7 kilo aangekomen, op dag 3 had ik nog 2,5 kilo "te veel" vorige week nog 2 kilo en sindsdien nog niet gewogen, zal van de week weer eens wegen.
     
  14. Mamalin83

    Mamalin83 Bekend lid

    2 dec 2012
    814
    0
    16
    Net geen 7 kilo aangekomen, binnen een week zeker 10 kilo afgevallen. Voelde me er ook niet echt goed bij hoor, dat het zo snel ging. Maar kon er niets aan doen... Ben benieuwd wat deze zwangerschap brengt!
     
  15. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    17 kg aangekomen en nu na een week zo'n 9 kilo kwijt. Ik geef nu sinds drie dagen volledige borstvoeding. Overigens hoeft van mij niet alles eraf. Ik was vrij licht toen ik zwanger werd en een beetje extra vind ik wel mooier :)
     
  16. Hope87

    Hope87 Bekend lid

    7 apr 2012
    910
    2
    16
    met mijn zw.schap totaal 20kg, na 1week -9kg tweede week bleven er nog met mijn zw.schap totaal 20kg, na 1week -9kg tweede week bleven er nog 7.5plakken is nu nog steeds niets van af :/

    wil heeeel graag me broeken weer aan !! :(
     
  17. rosa08

    rosa08 Niet meer actief

    Twee weken na mijn bevalling op mijn oude gewicht. Ik was in totaal 10 kilo aangekomen. Zit nu op 57 kilo
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Bij Thirza zat ik direct na de bevalling op 1 kilo boven startgewicht. Dat bleef zo tot ik voor haar op koemelkvrij dieet ging met 9 maanden en toen knalden er zo 8 kilo's nog af. Gaf dus BV.

    Bij Caitlyn zat ik direct na de bevalling weer op startgewicht en 4 dagen na de bevalling was er nog 4 kilo af, (door miskramen was ik zwaarder geworden dan ik normaal ben). Toen ik op dag 5 stopte met BV woog ik op dag 7 zo ineens weer 4 kilo extra :( Die zijn er nu na een fikse griep weer van af, en nu hopen dat dat blijft ;)
     
  19. Misstiara5

    Misstiara5 Actief lid

    29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was 17 kilo aangekomen. Binnen een maand tijd 12 kilo afgevallen. Nu nog 5 kilo te gaan. Blijf een beetje hangen op die 5 kilo. Ik denk dat ik die eraf moet lijnen. Geef wel volledige borstvoeding, hoop dat het anzelf nog eraf gaat.
     
  20. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik ben niet afgevallen,
    of nou ja...Eind van de zwangerschap was ik 73kg
    En voor de zwangerschap was ik 68kg.
    Stond een paar dagen geleden op de weegschaal en was weer 68.
     

Deel Deze Pagina