Afvallen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sun01, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    #1 Sun01, 15 sep 2018
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
    Ha meiden,

    Ik ben nog maar heel pril zwanger (4 a 5 weken?) Maar ik merk dat ik gewicht verlies en maak me daar toch een beetje zorgen om.
    De eerste echo moet nog komen hoor maar ik vroeg me af of mensen dit herkennen?
    Ik weeg normaal al niet veel (rond 58 kilo bij 1.70) maar nu opeens 56. Dat heb ik al jaren niet gewogen terwijl ik nu meer eet dan voor ik wist dat ik zwanger was. Ik eet nu zeker 4 boterhammen, 2 stuks fruit, yoghurt, gewoon avondmaal, veel soep en of rauwkost tussendoor.. ik vind het zo gek dat ik afval!
    Voor ik wist dat het raak was ontbeet ik nooit. Je zou toch denken dat ik aan moet komen nu?

    Kent iemand dit?
     
  2. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Jemig, ik ben wel jaloers dat je zoveel kan eten xD

    Ik kan sinds voor mijn NOD al amper een hap door mijn keel krijgen xD

    Maar, OT, in het verleden met afvalpogingen ging ik ook altijd afvallen als ik juist wèl ging ontbijten, terwijl ik dat nooit deed.
     
    Sun01 vindt dit leuk.
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij al mijn zwangerschappen in de eerste weken afgevallen, tot zo 4 a 5 kilo. Vanaf ongeveer 16 weken ging mijn gewicht langzaamaan weer omhoog. En nee, ik was niet misselijk en moest niet overgeven. Ook ik at meer dan voorheen.
    Je lichaam is hard aan het werk en je kleintje neemt dat wat het nodig heeft van jou.
     
    Sun01 vindt dit leuk.
  4. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik ben jaloers. Had er de eerste week al 2 kilo aan ofzo haha!
    Maar........ nee, niet erg. Gewoon gezond en voldoende blijven eten.
    Gefeliciteerd :)
     
    Sun01 vindt dit leuk.
  5. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh dit stelt toch gerust!! Ik hoef idd ook niet te overgeven ofzo.
    Ben alleen zo bang dat t vruchtje dan te weinig binnen krijgt.. Heb ook continue honger. Het is nu net 13uur geweest en ik heb al 3 boterhammen op, 3 gebakken eieren, een banaan. Blijf honger houden haha
     
  6. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Vruchtje is nu nog zò klein. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Die neemt sowieso eerst wat het nodig heeft.
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Bij mijn eerste verdween mijn eetlust compleet, zonder echt misselijk te zijn. Ik at met veel moeite 1000 kcal per dag en tja, toen gingen er gestaag kilo's af in dat eerste trimester (totaal 6 kg). VK stelde me gerust, baby is een parasiet en neemt alles wat het nodig heeft. Slik multivitamines voor zwangeren, probeer gezond te eten en dan loslaten ;). In tweede trimester heeft zich dit helemaal recht getrokken :p, ha ha, tijdens bevalling zat 14 kg boven mijn startgewicht.

    Bij mijn tweede had ik constant honger (en was erg misselijk) en ik at gezond, maar veel... 10 boterhammen en 4 stuks fruit per dag waren geen uitzondering :oops:. Toch kwam ik pas na 20 wkn boven mijn startgewicht uit. Blijkbaar veel extra energie nodig dus...

    Bij derde kon ik niet eten en was ik flink aan het spugen (hyperemesis) waardoor ik in begin 8 kg afviel en leefde op kruidenthee, chips en geroosterde boterhammen met gesmolten kaas omdat dit enige was dat ik weg kreeg, ik at verre van gezond. Daarna heeeeeel langzaam aankwam tot 6 kg boven startgewicht. Ook deze baby heeft is niets te kort gekomen ;). Ik zelf wel :rolleyes:, je baby 'zuigt' je leeg ten koste van jezelf, zo zit de natuur in elkaar... Direct na bevalling zat ik 10 kg onder mijn startgewicht en ik heb er beduidend langer over gedaan om weer in conditie te komen, was behoorlijk verzwakt door 9 maanden (heel) slecht eten...
     
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Je lichaam verbruikt hel veel energie. Ook al is je baby nog maar een rijstekorrel en staat deze nog niet met bloed in contact je maakt extra bloed aan, een placenta en je hormonen veranderen. Daarom ben je vaak ook zo extreem moeheid 1etrimester. Zorg dat je aan 2000kcal per dag komt, meer kan je niet doen
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    In mijn eerste zwangerschap was ik met 40 weken 15 kilo lichter dan aan het begin van mijn zwangerschap, tot 30 weken 18 kilo afgevallen en in de laatste weken 3 kilo aan gekomen.

    Deze zwangerschap eerste maanden 9 kilo afgevallen en zit nu met 29 weken bijna weer terug om mijn startgewicht.
     
  10. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Joh wat bizar!! Had je wel een buik? Hoe kan dat dan?
     
  11. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Had/heb bij beide zwangerschappen zeker een buik.Mijn kinderen eten mij eigenlijk op het kost mijn lichaam zoveel energie dat ik het niet bij kan houden qua bij eten.

    Buik is bij 21 weken gemaakt
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Dat is ook niet héél veel eten ofzo? Om 13 uur heb ik meestal mijn ontbijt en lunch op, dat is toch 4-6 boterhammen plus fruit. Plus bord avondeten en iets erna, eet ik alsnog niet meer dan 1600-1800 kcal. Dat is voor mij voldoende om op gewicht te blijven, maar voor jouw lengte plus zwangerschap aan de weinige kant denk ik? Misschien slim om een tijdje bij te houden wat je eet qua calorieën en evt wat eten met veel energie erbij eten, zoals nootjes, avocado of gewoon regelmatig een lekkere koek? ;)
     

Deel Deze Pagina