ai, de hele dag met hem in de weer..niet slapen! 3 weken oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pina123, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi hoi!
    De titel zegt het al.. pfff ik loop wat op mijn tenen..
    Mijn zoon van 3 weken ( ja ik weet het, hij is er nog maar net en dan al zoveel problemen :oops: ) is overdag ontzettend veel wakker...
    Na de voeding rond 7 a 8 uur sochtends is ie zo tot 12 uur wakker. Hij kijkt dan ontzettend veel rond en neemt alles in zich op..
    Doe ik hem dan in de draagdoek of ga ik met hem rondlopen dan valt ie wel in slaap.. doe ik dat niet dan blijft ie wakker.
    Leg ik hem in zijn bedje, kijkt ie rond en begint na een poos te brullen!

    Nu weet ik dat er mensen zeggen: laten huilen. Maar dat hebben we al geprobeerd, hij is helemaal overstuur en bedaart pas na een paar minuten op onze armen...( 5 min. 10 min. het mag niet baten..)Hij zweet zich dan helemaal rot en is compleet over de rooie..

    Ik ben nu al zover dat ik hem halverwege het flesje laat boeren en dan in zijn bedje leg en het laatste aan hem geef want dan valt in slaap en hoeven we hem niet meer over te hevelen van lichaam naar bedje..

    Ook is ie na de voeding nog klaarwakker.. En we lopen een hele tijd met hem rond overdag. Want het zijn soms wat hazeslaapjes, maar meestal is ie een hele dag wat wakker.
    En ja we weten niet wat te doen!
    Want hij is wel moe, gaapt en als ie bij ons ligt dan slaapt ie wel. Maar zodra je hem met de eerste tekenen op bed legt, dan gaat ie echt niet slapen..
    We hebben ook al een puckababy en daar slaapt ie ook vaak in, maar als ie die om heeft valt ie ook niet zelf in slaap!

    Nou wie heeft tips, ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het lezen en het reageren!
     
  2. LiedjeMV2

    LiedjeMV2 Lid

    25 mrt 2008
    72
    0
    0
    Maarssen
    Doe wat werkt.... als het in bedje zijn fles geven werkt, gewoon lekker doen. Niet teveel nadenken, hij veranderd zijn gewoontes elke week waarschijnlijk... over een maandje doet ie het niet meer!

    Wat ook kan, en mijn kinderen hebben het allebei, en de derde vast ook weer, dat ze graag op hun buik slapen. Ik weet het, iedereen raad het af, maar mijn kinderen slapen anders gewoon niet. en ikzelf ook niet.
    Als je dat te eng vind, kun je ook proberen hem in een doek te wikkelen (soort van inbakeren, alleen minder heftig). Misschien vind ie het gewoon wel een beetje eng, zo in dat grote bed, terwijl al zijn armen en benen alle kanten op kunnen. In de baarmoeder zat ie zo lekker warm en knus...
     
  3. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Lena was in het begin ook heel veel wakker, soms sliep ze tussen 9 uur in de ochtend tot wij naar bed gingen maar een paar uurtjes, hazenslaapjes. (Nu nog steeds trouwens ;))

    Nam haar mee was opvouwen, mee naar de douche, mee wandelen en verder sliep ze geregeld in de box. Zat ook vaak met baby op schoot, laptop ernaast en flesje en bak koffie binnen handbereik tot een uur of 12 's middags met haar te niksen. Beetje kletsen, eten geven, soms viel ze ff in slaap...

    Tja heb ook geen tip, misschien heb je net als ik een erg wakker kindje! Laten huilen was hier max. 5 minuten maar overdag hielp dat echt niet, dan werd ze idd hysterisch. Gewoon bij je nemen en niet te druk maken over dingen die je nog 'moet' doen... Er komt vanzelf een regelmaat in.

    Lena heeft de eerste weken trouwens altijd in de kinderwagenbak in de woonkamer geslapen. Soms zette ik haar even in de keuken als ze ging huilen (dat deed ze wel bijna altijd, maar aan het huiltje hoor je na een tijdje ook dat het gewoon zo'n zeur-huiltje is of een helpikmismamaikwildruit!-huiltje. In het eerste geval was, was het ook met max. vijf minuutjes over dus...) Vond kinderwagenbak veel fijner voor haar dan dat grote bed... Bij ons hoorde ze onze stemmen, beetje rommelgeluiden zoals gewend was ipv helemaal alleen in een groot stil bed te liggen...

    Manneke is ook pas drie weken he die moet nog aan de hele wereld wennen en wil gewoon lekker bij jou zijn :D Das lief!

    Oh ja, weet niet of je je aan een schema ofzo houdt, maar hier was huilen ook vaak dat ze nog wilde eten. Vaak maar 30 ml ofzo, maar ze vond het blijkbaar nodig...

    Tja het is ook gewoon een beetje proberen he... Komt vanzelf goed hoor ;)
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, dat herken ik dus... Hier is het momenteel 'feest' voor de 2e dag is er niets goed, brullen brullen brullen. Op de arm is even goed, maar daarna moet je weer gaan lopen en dan weer wiegen. Soms wil ze even in de box en dan is ze plotseling een half uurtje tevreden en dan vanuit het niets begint ze weer te brullen.
    Ze eet nogal slecht.. pfff maar oke, afgelopen weken hebben we dit al wisselend meegemaakt, telkens lijkt het weer anders dan de vorige keer. In week 2 en 3 zaten we nog weleens snachts tot 3 uur met haar te 'klooien' omdat ze maar niet wou slapen s avonds. En dan ineens sliep ze de hele nacht door.
    Geen tips dus van hier, wij weten het vaak ook niet meer... maar wel een sterkte ;) doe wat goed voelt! Maar ook dat is moeilijk vind ik zelf!
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

  6. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    he dames, bedankt voor de snelle reactie!
    Ja Valhalla, hier doen wij dat ook met even nog wat extra melk.
    Als hij na de fles nog anderhal uur wakker is en dan nog eens gaat brullen dan krijgt ie gewoon nog een flesje van soms 40 of 60 cc.
    En vaak daarna valt ie wel in slaap!
    Hier beneden ligt ie ook wel in zijn wieg, maar dat maakt qua wakker en huilen niks uit helaas!

    Ben blij dat ik niet de enige ben, was al bang dat ik het verkeerd deed! Maar ik ga vooralsnog op mijn intuitie af!
    ;)
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar!, Eva sliep bijna alleen maar bij mij op schoot nadat ze aan de borst in slaap was gevallen, of in de draagdoek. Ik probeerde haar wel regelmatig in de kinderwagen/wieg te laten slapen, maar heel vaak lukte dat tot mijn grote frustratie niet. Maar ik heb wel heel erg genoten van de momenten dat ze bij me sliep, soms zat ik zelfs een hele dag met haar zo op de bank, met m'n laptopje erbij :). Ik ben blij dat ik er zo van genoten heb, want nu doet ze dat niet meer en bij mij vindt ze het vooral leuk om me te slaan, knijpen en aan mijn haren te trekken ;).

    Het slapen is hier langzaamaan beter gegaan. Maar ze sliep altijd maar kort, zo'n 3 kwartier, met soms een uitschieter ertussen (waar je dan weinig aan hebt, omdat je dan zit te wachten tot ze wakker wordt ;)). En 's avonds heel vaak huilen omdat ze niet kon slapen (wij troostten haar wel telkens, maar dat leek weinig nut te hebben). Met 6 maanden ging het opeens echt super, toen had ze bedacht dat ze op haar buik wilde slapen. En nu ze kan kruipen, staan en een beetje lopen (door de box) slaapt ze helemaal super. Wel meestal nog maar 1 slaapje, maar dan wel minstens 2 uur. Terwijl ze 2 maanden geleden nog 3x 3 kwartier sliep. Wat ik wil zeggen, het komt echt goed! ;)
    Geniet nu nog even als hij lekker bij je wil slapen, neem hem lekker veel in de draagdoek en ga lekker vaak wandelen. En baal af en toe flink als hij echt niet wil slapen. Ik vond de eerste maanden wat dat betreft namelijk ook heel zwaar. Maak er het beste van en denk eraan dat het straks waarschijnlijk een stuk makkelijker gaat allemaal.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja, dat was hier ook vaak, als ze echt hard aan het huilen was in bed (en het ernaar uitzag dat ze niet ging slapen) legde ik haar nog even aan en dan viel ze vaak wel in slaap. Vaak hebben ze nog net even dat laatste slokje nodig.
     
  9. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij zijn gaan inbakeren met de swaddle me, dat was het enige wat enigzins werkte bij onze oudste zoon die hetzelfde wakkere gedrag had als jouw kindje, dat is toch wel even wat strakker dan de puckababy. maar dat kun je ook wel uitproberen zonder swaddle me, door hem strak (met armpjes langs het lijf) in een badcape te wikkelen. wel erbij blijven want een badcape blijft natuurlijk heel iets anders dan een inbakerdoek. wij wikkelden hem dan in, wiegden hem in slaap (meestal al binnen een paar minuten) en konden hem dan slapend wegleggen, zonder swaddle me of iets anders strak om hem heen, werd hij direct weer wakker zodra we hem weglegden.
    als dat werkt kun je eventueel besluiten om over te stappen op iets strakkers dan de puckababy
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @valhalla: dat sprongetje dacht ik al dat ze vorige week had hihi, toen was ze 2 dagen flink van slag ;) .

    overigens vanacht heeft ze weer lekker geslapen, na gisteren weer lang in de weer te zijn geweest met haar (expres al s avonds in bad en zelfs mijn man is niet naar een vergadering geweest om mij even te ondersteunen ;) )
    Maar vanochtend zag ik de bui al hangen, ik leg haar in bed na de fles (duidelijk moe want ze viel met de fles al in slaap telkens) , ik haal de pittenzak uit haar bedje, want die had ik er al ingelegd om voor te verwarmen en zodra ze het bed raakt begint ze weer te brullen!
    Dus ik doe de dekentjes weer opzij om haar op te pakken, maar leg in een opwelling de pittenzak over haar buikje (die was eigenlijk nog best erg warm) en met 2 tellen zakt ze weg en is ze helemaal van de wereld!
    Ik vond het zelfs eng zo snel als het ging ;) en dat ook zonder speentje! Maar ze slaapt lekker! Ze ligt in middels alweer bijna dwars in haar wiegje. Ik ben wel 10x wezen controleren omdat zo snel in slaap viel!
    Misschien een ideetje om ook te proberen pina? werken met warmte?
    Ik ga het straks weer proberen ;) kijken of het een eenmalig mazzeltje was, of dat het echt werkt ;)
     
  11. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Herkenbaar!

    Ik kreeg ook van iedereen de tip om mijn meisje 'gewoon' :confused: te laten huilen... Nou, no way dus! Het werd bij ons beter toen ik besloot om het los te laten. 'Ze slaapt alleen als ze in mijn armen ligt?' nou oke, dan hou ik haar dus de hele dag in mijn armen en vraag of mijn moeder/vriendin/zus/wiedanook langskomt om het af en toe van me over te nemen. (Daar hebben ze helemaal geen problemen mee!) Een goede draagzak is nu ook meer dan welkom!

    Ik ben van mening dat een baby erg moet wennen aan zijn nieuwe omgeving en hij heeft veel behoefte aan iets vertrouwds. In jouw buik voelde hij warmte, jouw hartslag en werd ze heen-en-weer gewiegd. Daar heeft ze nu ook behoefte aan!

    Wij zijn uiteindelijk ook gaan inbakeren en dat hielp ook goed. Maar nu zou ik je kleine schat lekker dicht bij je houden, dat is het enige waar je jouw baby nu een plezier mee doet!

    Succes!
     
  12. mamamaaike

    mamamaaike Actief lid

    18 jan 2008
    153
    0
    0
    Wij hadden dit in het begin ook wel. Ze bleek uiteindelijk te hongerig om te slapen en oververmoeid door te lang aan de borst(borstvoeding werkte niet), maar jij geeft flesjes?
    Misschien een speentje een idee? En regelmaat (vaste volgorde etc), vooral op tijd in bed leggen was het bij ons, want anders was ze weer te moe om te slapen. Soms even laten huilen, maar nooit meer dan een paar minuten.
    Succes!
     
  13. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Heel herkenbaar! Korte hazeslaapjes, fles dronk ze binnen een paar minuten leeg, huilend in bedje...
    Ik heb ze wel 20 minuten laten huilen in bed.... Soms was ze daarna stil maar vaak toch maar weer naar beneden, als ze er maar bij was, dan was het goed. Pas met 8 maanden sliep ze eindelijk door. Wat wel geholpen heeft voor wat langere slaapjes; Drinken uit een B-free fles en nutrilon Forte voeding + 30 ml meer in haar fles. Daar werdt ze wel wat rustiger van.
    Veel succes!
     

Deel Deze Pagina