Zwanger en Galstenen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jeluna, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeluna

    Jeluna Bekend lid

    27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Zijn er hier meer die galstenen hebben of gehad hebben tijdens de zwangerschap?
    Ik heb bijna 2 keer in de week een aanval van galstenen en heb dan verschrikkelijk veel pijn!:(

    Heb vandaag te horen gekregen dat het galstenen zijn maar heb verder nog niet met mijn gynaecoloog besproken hoe nu verder! Ik voel me zo machteloos als ik zo'n aanval heb, mede omdat je nu eenmaal geen zware pijmedicatie mag gebruiken!

    Hebben jullie hier ervaring mee? En moest je na de zwangerschap geopereerd worden?
     
  2. Chickiedenise

    Chickiedenise Niet meer actief

    #2 Chickiedenise, 2 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2010
    Ik had ook galstenen tijdens de zwangerschap..

    Had er eerst met 35 weken last van, 2 volle dagen achter elkaar, werd knettergek..

    De dokter zei dat het me maag was. Daarna had ik er tot 2 weken later geen last van.

    2 weken later, met 37 weken ben ik zondagnacht naar de dokter gegaan..ook hij zei dat het me maag was.

    Omdat ik verging van de pijn ben ik naar de verloskundige gegaan en zij heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis.

    Daar zijn ze er achtergekomen , na een paar pijnvolle dagen dat ik galstenen had.

    Ik heb toen een week aan het infuus gelegen met buscopan( spierverslappers) en kreeg bevallingsspuiten ( van 75%), omdat het niet uit te houden was.

    Ze wachtten dus tot 38 weken..daarna is de bevalling ingeleid en ben ik bevallen.
    Na de bevalling konden ze mij die bevallingsspuiten niet meer geven en kreeg ik 75% morfine. Wanneer de pijn weer begon..zo had ik 4 à 5 uur geen pijn meer.
    Ik kreeg hooguit 2 of 3 spuiten op een dag , met de nacht mee geteld.
    2 à 3 dagen na de bevalling kreeg ik een onderzoek.
    Je ligt dan met je buik op een tafel en krijgt via je infuus een middel waar je rustig van wordt. Met een slang gaan ze je mond in, naar de slokdarm, dan door je maag en vervolgend komen ze in de galwegen uit. Via die slang maken ze je galwegen schoon, waar een steen in vast kan zitten, die de pijn veroorzaakt.

    Na dit onderzoek was bij mij de steen eruit en was de pijn weg en kon ik gelijk vande pijnstillers af.

    De galblaas moest er vervolgens wel uit..een paar maanden later, omdat er nog stenen in zaten, die vervolgens weer in de galwegen terecht konden komen.

    Ze zullen waarschijnlijk bij jou ook zo'n onderzoek direct na de bevalling.

    en zal bij jou ook je galblaas verwijderd worden een tijdje ( paar maanden, als je pijnloos bent na dat onderzoek ). Deze operatie valt echt mee, je krijgt 3 kleine sneetjes in je buik en na een week kun je weer dingen doen..

    Ik wens je veel succes en sterkte !!

    Mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd een berichtje sturen:)

    P.s. je zou kunnen vragen om buscopan zetpillen ( de spierverslappers), misschien dat het helpt..hebben ze mij ook gegeven maar het hielp niet, misschien bij jou wel.
    Ik weet niet of ze die zomaar meegeven als je gewoon thuis bent, maar je zou het kunnen vragen en natuurlijk informatie daarover vragen;)
     
  3. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Was gelukkig net niet zwanger toen mijn stenen inclu galblaas zijn verwijdert. (12 november operatie 14 december posi getest bleek 30 november zwanger zijn geraakt) maar raad je aan je na de bevalling snel te laten opereren eraan:).
    Ik heb er een jaar mee doorgelopen en me galblaas was zwaar ontstoken en kon op het laatst haast niks meer eten zonder aanvallen te krijgen:(.
    Heel veel sterkte weet wat je voelt !


    groetjes
     
  4. Jeluna

    Jeluna Bekend lid

    27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik hoop dat ze me snel helpen na de bevalling, die pijn is niet te beschrijven! maar daar weten jullie ook alles van helaas!

    Ik heb nog niet met mijn gyn besproken wat we nu verder gaan doen maar als de aanvallen zo vaak komen opzetten hoop ik dat ze me ook eerder inleiden zodat er wat aan gedaan kan worden!

    In ieder geval bedankt voor jullie verhalen!
     
  5. sharmila

    sharmila Bekend lid

    27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Heb last gehad van nierstuwing en/of nierstenen in mijn zwangerschap. Ook van die aanvallen. Is echt verschrikkelijk. Je wilt tegen muren oplopen. En omdat je zwanger bent weinig pijnmedicatie. Heb vanaf 20 weken ziekenhuis in en uit gelopen. 1e keer dat ik het had had ik die dag 7 aanvallen:$ Toen hebben ze me weg gespoten. Maar dat spul mogen ze maar 2 of 3 keer gebruiken in een zwangerschap. Ze hebben me uiteindelijk met 38 weken ingeleid. Al die tijd paracetemol en met hevige pijn mocht ik buscopan zetpillen. Heb 3 of 4 ziekenuisopnames gehad en ben echt 2 keer platgespoten. Het is vreselijk. Wil je veel sterkte wensen met de pijn. Zal niet dezelfde pijn zijn als nierkolieken maar heb begrepen dat het wel een beetje te vergelijken is. Vond mijn bevalling prettiger om te doen dan dat ik die aanvallen had. (ja oke bevalling doet ook pijn maar toch is dat anders)
     
  6. ProudMom28

    ProudMom28 Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Ik ben nu bijna 13 week zwanger en heb galsteen aanvallen gekregen met 10 weken het was niet uit te houden en ben opgenomen in het ziekenhuis ik kreeg daar dipidolor een soort morfine spuit ik moet nu met de 14e week geopereerd worden als ik dit niet zal doen en ik zal een ontsteking krijgen dan ben ik verder van huis, kan iedereen een ding zeggen laat ze weghalen zodra je weet dat je ze hebt. Ik zie er op tegen de operatie omdat het toch een risico is voor ons klein kindje ik zou willen dat ik al bijna een voldragen zwangerschap zou hebben maar goed we houden vertrouwen in de dokters en vertrouwen dat alles goed gaat komen.

    Lieve meiden heel veel sterkte met deze vervelende stenen

    Liefs Wilma
     
  7. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier gelukkig voor de zwangerschap al geholpen, wat een drama die aanvallen!!! Ik kreeg het vooral van eten waar vet in zat. (olie, haring, chocolade etc.) Hopelijk kunnen ze je heel snel na de bevalling helpen. Bij mij hielp geen enkele pijnmedicatie behalve morfine, maar ja dat mag je nu niet....

    Heel veel sterkte
     
  8. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn

    Hoe gaat het nu met je?
    Hoop dat het beter gaat dan die tijd 'samen' in het ziekenhuis..
     
  9. ProudMom28

    ProudMom28 Niet meer actief

    Ha lieve meid,

    Helaas gaat het echt niet zo goed, ik ben gisteren weer voor onderzoek naar het umcg geweest en de leverwaarden en de onstekingswaarden waren weer iets verhoogd. Ik mocht naar huis maar als het erger werd of niet uit te houden is dan moet ik aan de bel trekken ik heb nu tramadol een morfine achtige pijnstilling... ik ben er helaas nog niet

    En hoe is het met jou? kan je het nog een beetje volhouden? spannend hoor allemaal.

    Xsie Wilma
     

Deel Deze Pagina