Al 3 weken zwaar verkouden, wie nog meer ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mirri, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gaat het weer iets beter dan gisteren. De slijmen komen wat losser, neus is overdag al wat meer open. Dus denk dat het ergste hier achter de rug is. Het hoesten is ook niet meer zo veel als 2 dagen geleden.

    Goed dat je al dadelijk medicatie voorgeschreven krijgt. En het vooruitzicht dat het nu eindelijk betert, dat is waar je al lang op wacht he ;)

    Ha zei tegen mij sowieso 10 dagen tellen met de huis-, tuin- en keukenhulpjes. Moest het daarna niet beter gaan, of ik kreeg koorts of erg benauwd gevoel, moest ik gelijk terug. Maar koorts heb ik gelukkig niet gehad.
     
  2. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ja, HA heeft gelijk, achteraf lees ik overal dat n verkoudheid niet langer dan 2 weken mag duren, dan is er iets anders aan de hand.
    De eerste x dat ik bij mijn huisarts zat was ik al 4 wkn verkouden, ze had me niet zo met n drankje af moeten schepen.
    Fijn dat t met jou al de betere kant op gaat ;)
    Hier afgelopen nacht maar 5 x wakker gehoest :D
    Is al minder dan 15 x 0_o
     
  3. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd hier hebben ze wel een beetje een richtlijn voor alleen ben ik weer naar huis gestuurd en maagzuurremmers gekregen meer niet keel was flink rood opgezet slikken moeizaam zit tegen ontsteking aan of net
    ha wil liever niets voorschrijven ivm zwangerschap, ben afgelopen vrijdag naar kno geweest (ivm oorzuizen heb ik al jaren niets aan te doen helaas) ook gehoortest gehad en die was rechts niet helemaal goed kwam door erg veel vocht in oor hjij wou wel buisjes plaatsen maar ja ben zwnager eerst zo maar weer verder
    heb gewoon de pech erg vatbaar te wezen dus elk ziektekiem pak ik op hierdoor erg lang verkouden vooral de kriebelhoest word ik inmiddels gek van weet precies wanneer (bv naar bed gaan boven ist kouder dus gaan we weer fijn)
    verder ben ik nu mijn stem kwijt dus gaanwe nog even door!

    ik heb vroeger in mijn kinderjaren kinkhoest gehad was geen pretje ben er heel erg zxiek van geweest ik weet het nog goed, moe, koorts heel erg benauwd heel veel slijm stikkend gevoel pijn op bosrst door vele hoesten en moest naar de klopper die klopte de slijmen op brrrrrr
     
  4. panna

    panna Actief lid

    28 jan 2011
    354
    0
    0
    Hoi!

    Wat naar dat jullie ook allemaal hoesten! Ik ben 'gelukkig' alleen maar neusverkouden, duurt nu al ruim 3 weken... Het komt en gaat met vlagen, nu wel al 4 dagen er ziek van geweest verspreidt over die 3 weken. Ik ben overigens nog niet bij de ha geweest, omdat het telkens minder wordt en dan denk ik 'het gaat wel over'! Hopelijk zet het mooie weer dat voor eind volgende week wordt opgegeven door en verdwijnen de verkoudheden eindelijk!

    @kinkhoest: in de pubertijd gehad, das geen pretje! En mijn neefje vorig jaar! Daar krijg je overigens niets voor, uitzieken is het advies... Ik hoop dat je dat niet hebt!
     
  5. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Oh hier ook!! Hele nare bijholteontsteking gehad die doorsloeg op mijn kiezen(AUW!!!!!!!) ooh dat deed zo'n zeer.. Maar, houd hoop! Nu een maand verkouden en kwakkelen en er lijkt een einde aan te komen :D
     
  6. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier ook vreselijke hoest. Vooral 's nachts. Ik dacht zelf aan kinkhoest, ook omdat een collega dit heeft (gehad). Maandag maar even de ha bellen. Maar wat een ellende zeg, krijg gewoon harde buiken van het hoesten!!
     
  7. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ja Patrijs, als het heerst in je omgeving snel bloed laten prikken bij de HA. kreeg ook harde buiken van t hoesten, nu nog spierpijn ervan...
    In n vroeg stadium wil AB nog helpen.
    Het kan geen kwaad voor je baby zolang die nog lekker in je buik zit, opas na wk 34 en daar zit ik nu in....
    Uitslag van de bloedtest was er vrijdag nog niet dus hang ma om 8.30 weer a d telefoon 0_o
     
  8. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    spannend Mirri...hoop voor jou dat het dan geen kinkhoest is.
     
  9. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kwam eens kijken of Mirri haar uitslag van kinkhoest al had. Niet dus... ;) Toch maar duimen dat het dat niet is.

    Hier zo goed al hersteld. Af en toe nog wat hoesten, maar lang niet meer zoveel. Alleen als ik veel praat ;) :D Maar wel vervelend als je een job aan een balie hebt...
     
  10. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Thnx Nijntje, wordt maandag pas....hang om 8.30 aan de lijn.
    Hoop t ook nog steeds niet. Hier wordt t hoesten gelukkig langzaam minder maar vanmorgen n flinke hoestbui en bons mij n rib gekneusd
    Erg pijnlijk.
    Hier ook met praten moeilijk de hoest te onderdrukken.
    Lastig voor je werk Nijntje, hoop dat t morgen nog beter gaat met je 
     
  11. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Uitslag was ;dubieus
    Dwz wel antistoffen maar niet voldoende voor n recentelijke besmetting.
    Hoe recentelijk dat is weet ik niet.
    De assistent gaf me de uitslag en de HA belt me zsm.
    Ik wil nu oudste zoon laten testen, die heeft pas sinds 1 week de symptomen en ik al 5 wkn inmiddels 0_o
     
  12. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    he bah mirri wat balen zeg!

    Hier had mijn man ook zoiets toen ik 35-36 weken zwanger was.. een week lang verkouden, koorts en hoesten.. toen de koorts over was bleef het hoesten aanhouden.. na de ha geweest en amoxi kuurtje gekregen met een ventolin inhalator.. het hielp niet veel.. het hoesten heeft zker 4 weken geduurd.. nu lijkt t over te zijn maar heel af en toe moet hij nog n beetje hoesten!
    hij is overigens niet op kinkhoest getest..
     
  13. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hey Mosch, gelukkig dat de rest van t gezin niet aangestoken is toen.
    Hier zijn we aan t testen omdat de zoon van mn vriendin het had en ik zou op zijn verjaardag besmet kunnen zijn dus er moet wel een reden voor t testen zijn.

    Hoe gaat t met jullie ?
     
  14. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    vandaag bloed geprikt, dus hier nog even afwachten. Heb wel pilletjes tegen het hoesten gekregen
     
  15. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    En helpen de pillitjes Patrijs ?
     
  16. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja! Afgelopen nacht hoestvrij door kunnen slapen :)
     
  17. Ashk

    Ashk Lid

    18 apr 2012
    41
    0
    0
    Gelderland
    Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik denk ik zeker van week 6 tot week 20 last gehad van het hoesten. Vaak was ik ook nog ziek, misschien omdat ik door het hoesten niet goed sliep ;). Ik heb 2 keer bloed laten prikken en 2 keer in een potje moeten plassen maar niemand kon iets vinden.

    Uiteindelijk ben ik zelf minder gaan doen, wel begonnen met yoga. Geen stress en wel ontspanning heeft voor mij goed gewerkt ;).
     
  18. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dan zal t gelukkig geen kinkhoest zijn, die hoestbuien zijn mn s'nachts en er helpen geen medicijnen tegen.
    HA belde eind v d middag dat de testuitslag van mn zoon op kinkhoest positief was :(
    Ze had meteen een recept naar de apotheek doorgefaxt en t hele gezin moest nu aan de AB om besmetting van de baby na de geboorte te voorkomen....
     

Deel Deze Pagina