hoeveel mag je afvallen in je zwangerschap???

Discussie in 'Gezondheid' gestart door samantha1985, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    nou de titel zeg het al hoeveel mag je afvallen in je zwangerschap!!!????

    Ik ben zelf overspannen en tussen de 2 afspraken van de verlos in 2 weken tijd was ik dus al 2 kilo kwijt....

    Nu kwam ik al paar weken eerder achter dat ik me kleding paste dat ik na de zwangerschap van me eerste al niet meer aankon en nu dus wel weer....
    En zaterdag kwam ik er echt achter dat me gezicht zo dun is geworden terwijl ik altijd een bol gezicht heb en nu heb ik gewoon een heel normaal slank gezicht.....

    ik ga me vanmiddag wegen bij me ouders. (heb zelf geen weegschaal in huis)

    Heb de verlos al gebeld met mij vraag van hoeveel mag je afvallen maar word terug gebeld door de verlos zelf kreeg assi aan de tel...

    maar nu ff de vraag aan jullie wat denken jullie hoeveel je mag afvallen????
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    De vraag is vooral: hoe komt het dat je zo afvalt?
    Ben je continu aan het overgeven? Dan moet goed in de gaten gehouden worden dat je niet uitdroogt. Als dat het geval is, kan het nodig zijn om je op te nemen in het zkh.
    Val je af omdat je aan het lijnen bent? Dat kun je beter niet doen.
    Val je af omdat eten je niet meer smaakt? Probeer dan toch groente en fruit te eten, dan krijg je in elk geval nog een deel van de belangrijkste voedingsstoffen binnen.
    Val je 'zomaar' af? Dan is het verstandig om je schildklier te laten checken. Je zult niet de eerste vrouw zijn bij wie de werking van dat ding verandert door de zwangerschap. Daar kun je trouwens depressief van worden, een slecht-werkende schildklier. Zou je overspannenheid daarmee te maken kunnen hebben?

    Hoeveel afvallen verantwoord is, geen idee. Maar ik zou dus vooral eens kijken naar het waarom van dat afvallen.
     
  3. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    ben overspannen daarom val ik af dus kan er echt niets aan doen... das het ergste er nog van...

    want zeg eerlijk heb normaal maat 44/46/48 licht eraan hoe het valt maar nu pas ik gewoon weer maat 38/40 en dat is 16 weken tijd...das een hoop vershil kwa kleding maat en kwa hoofdvorm schrik je gewoon als je me kent... had normaal echt ene dikke kop en nu is die zo smal dat ik gewoon schrik als ik in de spiegel kijk het staat me wel maar ben gewoon zoveel afgevallen denk ik maar dat zie ik straks als ik bij me ouders ben dan kan ik me wegen ben zo benieuwd maak me er ook zorgen om.... niet alleen voor de beeb maar ookvoor mij want ben gewoon neit 100% gezond meer...
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Maar eet je voor je gevoel wel normaal, of krijg je geen hap door je keel?
    Als ik niet goed in m'n vel zit, heb ik juist de neiging om enorm veel te gaan eten. Iedereen reageert anders op spanningen...
     
  5. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    ik ontbijt met ene glas melk 2 a 3 broodje samen eet ik met me zoontje hij krijg ze eigen brood...
    dan als tussen door stukje fruit ook samen met me zoontje ik eet 3 stukjes en me zoontje 2 en dan een bord avondeten echt wat ik normaal ook altijd deed niets minder niets meer...
    ja en savond bij de tel als de kleine op bed lig een zak chips of wat anders lekkers en dan nog een stuk fruit na het eten trouwens als toetje...

    dus eet echt gewoon normaal...
    maar ben overspanenn en das de boosdonder want van stress van je af en me huisarts heeft me al doorverwezen is nu alleen afwachten wanneer ik in behandeling word genomen...
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Lees ik nou goed dat je geen middageten eet? Of zijn die 2-3 broodjes je middageten en ontbijt je niet (een glas melk is geen ontbijt)?

    Van stress kun je inderdaad afvallen.
    Maar ik zou toch niet op voorhand uitsluiten dat er iets met je schildklier aan de hand is. Een hyperactieve schildklier kan je een enorm gejaagd (gestresst) gevoel geven, en je verbranding slaat op hol waardoor je flink kunt afvallen. Je kunt je huisarts vragen om je bloed daarop te laten onderzoeken. Het komt best vaak voor tijdens de zwangerschap!
     
  7. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 10 kilo afgevallen voordat ik 20 weken zwanger was. Dit kwam door misselijkheid en overgeven. De vk maakte zich bij mij niet zo zeer zorgen om het afvallen (ik kon ook wel wat hebben), maar meer om het uitdrogen. Gelukkig hield ik vocht meestal wel goed binnen, dus was er bij mij geen sprake van uitdroging.

    Het lijkt me in jouw situatie goed om uit te sluiten dat het afvallen geen lichamelijk oorzaak heeft (zeker als je gewoon goed eet). Maar ik denk dat de stress die je op dit moment hebt, meer invloed heeft op de baby dan het afvallen op zich. De baby pakt aan voedingsstoffen toch wel wat hij/zij hebben moet. Blijf in ieder geval goed drinken! Succes ermee...
     
  8. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    nee 2 a 3 broodje is me ontbijt met een glas met tussen de middag neem ik altijd fruit...

    nee me schildklier is niets mis mee had net de verlos aan de tel...
    als ik tussen de 20 en 30 kilo ben afgevallen moet ik gelijk na de huisarts en de verlos inschrakelen.. daarna zou ik dan na een diatieste moeten om zo snel mogelijk aan te komen maar nu moet ik veel roomboter neme van de verlos... en heel goed in de gate houden want me eetpatroon is goed kom niets te kort dat zei de verlos ook dus daar maak ik me allemaal geen zorgen om het is echt door de overspannen heid hopelijk krijg ik deze week nog bericht voor onderzoek van psychieloog...

    dus nu veel roomboter halen
     
  9. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben bij bijde ruim 15-20kg afgevallen..ik kon niets eten bij de 2de gelukkig 2 gezonde kids op de wereld gezet
     
  10. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou nu vast een dietiste raadplegen. Het advies om vooral veel roomboter te eten komt op mij namelijk héél vreemd over. Persoonlijk zou ik er eerder voor kiezen om tussen de middag ook 2-3 boterhammen te eten, naast het fruit wat je tussendoor nog neemt. Roomboter is voor volwassenen vooral een dikmaker.

    Maar goed, ik heb er niet voor geleerd, dus misschien zit ik er helemaal naast. Vandaar mijn advies om een dietiste te raadplegen over dit advies van je vk.
     
  11. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Neem je wel vitamines dat werd mij wel aangeraden omdat ik zoveel afviel
     
  12. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Neem contact op met een dietiste om de juiste keuzes te maken wat eten betreft. Simpelweg roomboter naar binnenwerken is niet de manier om op gewicht te blijven.
    Dan kun je nog beter de speciale drankjes (via arts!) krijgen met goede voeddingsstoffen.

    Verder moet de oorzaak worden aangepakt, anders is het dweilen met de kraan open. Daar moet gewoon direct wat mee gedaan worden en niet over 4 weken of iets dergelijks.
     
  13. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    even snel uit mijn zwangerschapsboek:

    per dag:
    - brood- granen,deegwaren en rijst: minstens 6 porties per dag
    - fruit -3 tot 4 porties per dag
    - groenten- 4 porties per dag
    - vlees en andere eiwitbronnen - 2 tot 3 porties per dag
    - zuivelproducten - 3 tot 4 porties per dag
    - vetten, suikers, snoepgoed en ander leeg calorierijk voedsel - 2 tot 3 porties per dag
     
  14. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    het blijk dat alle kilos die er bij mij af zijn gegaan bij de kleine zit en ik heb me dus laten wegen en ben maar 3 kilo kwijt want ik heel vaag vindt..

    want wat ik al eerder zijn van maat 46 48 na 38 40 is een grote stap me gezicht is dunner en me polsen trouwens ook...

    wat ik moet doen is het gewoon in de gate houden van de verlos en als ik gewoon blijf eten zoals ik nu ook doe is het goed... als ik teveel afval moet ik eerst roomboter nemen van de verlos... als dat niet help moet ik gelijk na de huisarts toe en ook ff de verlos weer inlichten...

    maar nu hoef ik me ff geen zorgen te maken
     

Deel Deze Pagina