Al 8.5 jr Mirena spiraal, misschien zwanger??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tboz, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tboz

    Tboz Nieuw lid

    25 mei 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo iedereen!
    Ik heb al sinds 2008, na 2 bevallingen, een Mirena spiraal. Dit jaar word ik 40, dus eigenlijk uit naiviteit (ik ben al 40 dus zal vast niet zo makkelijk zwanger raken) en het feit dat ik gelezen heb dat het na 5 jaren best nog werkzaam is heb ik het nu al 8.5 jaar in. Al die tijd niet ongesteld geweest tot 2.5 week geleden. Was een lichte bloeding, maar duidelijk een menstruatie van 3 dagen.
    Afgelopen maandag (2 weken na die menstruatie) heb ik duidelijk een eisprong gevoeld. Nu heb ik erg pijnlijke tepels. Het is nog te vroeg om te testen, maar zijn er vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt? En zwanger zijn geraakt?
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik dacht dat ik de Mirena spiraal lang heb gehad - 6,5 jaar- maar 8.5 jaar is wel heel erg lang. Het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn huisarts nogal dramatisch deed, hij moest en zou er binnen een half jaar uit zijn. Dus max 7 jaar. Ik ben in die 6.5 jaar geen 1 keer ongesteld geworden, wel voelde ik op een gegeven moment mijn eisprong. Ik denk toch echt dat je hem eruit moet laten halen, maar op de vraag of je zwanger kan zijn kan ik jou geen antwoord geven. Wel vind ik het erg lang, dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat je wel zwanger bent, ze moeten er niet voor niets na 5 jaar uit.:p
     
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Een mirena moet normaal toch elke t jaar vervangen worden? Waarom niet laten vervangen of gewoon alleen verwijderen? Lijkt me niet goed om er zo lang mee rond te blijven lopen
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Nee na 5 jaar:p
     
    SMJD vindt dit leuk.
  5. Hobbs

    Hobbs Actief lid

    9 mei 2017
    241
    145
    43
    Vrouw
    ICT
    Noord-Brabant
    Ik kreeg na 4 jaar Mirena elke maand een zwanger gevoel. Spotting en echt enorme pijnlijke borsten. Heb hem na 4.5 jaar laten verwijderen, werd er niet goed van.
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Haha dat bedoelde ik ;):p
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Volgens mij wordt de hormoonafgifte door de jaren steeds wat minder. De eerste twee jaar had ik geen bloedverlies, daarna elke vier weken wat bruine afscheiding wat nog weer later een korte ongesteldheid werd. Ik heb steeds mijn spiralen na zo'n 4 jaar laten verwijderen.
     
  8. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Jeetje dat je dan zorgeloos die 3,5 jaar bent doorgekomen :cool:.
    Ik zou hem zeker zo snel mogelijk laten verwijderen en nieuwe anticonceptie regelen.
    Het is zeker niet standaard zo dat je minder vruchtbaar bent hoor.
     

Deel Deze Pagina