al een week over tijd maar ben niet zwanger , Help

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door chantal1984, 5 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Hallo

    Ik ben chantal en ik ben 20 jaar ik slik al een hele tijd de pil en dat gaat heel goed ik ben gewoon normaal netjes elke maand ongesteld de ene keer ben ik miss een dag later dan de vorige keer maar het gaat allemaal goed, tot ik dus op 23 sep mijn laatste pil had ingenomen en tot op de dag van vandaag nog steeds niet ongesteld ben geworden ik heb daarnet een test gedaan maar ben dus volgens die test niet zwanger ( wat een teleurstelling :cry: ) Nou is mijn vraag er kan toch niets geks aan de hand zijn ? en zo'n test is die 100% zeker of kan je beter naar de dokter gaan... ?? please help

    Groetjes
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Een test is niet altijd 100% betrouwbaar. Het kan best mogelijk zijn dat je mss toch zwanger bent, maar dat het hcg in je bloed nog niet hoog genoeg is om positief te testen. Maar als je zekerheid wilt, ga je best es bij de huisarts langs om bloed te laten nemen. Of als je dat niet ziet zitten kun je binnen een dag of 3 mss nog es opnieuw testen als je nog steeds niet ongesteld geworden bent.
     
  3. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik denk dat ik dat maar ga doen ja ik wacht eerst nog even af of ik miss dit weekend nog ongesteld word en als ik het dan maandag nog steeds niet ben doe ik nog een test en als tie weer zegt dat ik het niet ben dan ga ik naar de dokter want miss is er dan iets anders aan de hand... Jeetje het was wel ff een tegenvaller zeg toen ik maar 1 streepje op dat ding zag staan ik zag me zelf al helemaal voor met zo'n klein hummeltje samen met mijn vriend in ons huis ..... ik hoop dat ik het volgende week toch uiteindelijk ben.....
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bloedprikken doen ze hier in nederland niet voor je een 3 weken overtijd bent. Daar had ik ook problemen mee, ik belde om de 4 dagen zo'n beetje, ja je moet toch nog even wachten, krijg je dat te horen, bah bah, niet leuk.
     
  5. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Dus naar de dokter toe gaan heeft eigenlijk dus nog geen zin want die doen nog niet testen ??
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    oh, ik dacht dat het daar bij jullie net hetzelfde aan toe ging, ivm bloedprikken.
     
  7. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nee dat dacht ik dus ook, maar ik moest nog maar eens testen en afwachten. Ik was 23 dagen overtijd toen ik pas mocht prikken, dus tel je dagen maar uit.
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik ben nu al een paar uur veder en ik begin me toch een beetje zorgen te maken, die test was dus negatief vanmiddag maar ik heb zitten denken het kan bij niet komen door stress want dat heb ik momenteel niet, ik slik altijd netjes mijn pil op tijd dus dat kan ook niet..... Maar nu ik nog steeds neit ongesteld ben raak ik wel een beetje gestressd want wat kan het anders zijn ik haal nu allemaal rare dingen door mijn hoofd pfoeh ik hoop dat ik of heel snel ongesteld word of dat ik te horen of te zien krijg dat ik zwanger ben want ik word helemaal gek hier van......
     
  9. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    ik heb net ook mijn tempratuur opgemeten maar die is 36.52 dus dat valt nog mee .... ik had namelijk gehoord dat je aan je temp kon zien of je zwanger was miss heel raar maar toch maar ff gedaan ...... weet iemand of het klopt dat je het ook aan je temp kan zien ? sorry dat ik zoveel vraag maar heb dit allemaal nog nooit mee gemaakt.....
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Met het tempen kan ik je ook niet helpen heb da zelf nooit gedaan.
    Maar als ik van jou was zou ik me voor de moment toch niet teveel geen zorgen maken hoor.
    In april ben ik ook es een goede week over tijd geweest terwijl ik altijd anders stipt ben. Dacht toen ook dat ik waarsch zwanger was, maar ik testte negatief. Een dag of 2-3 later waren m'n duivels daar dan toch plots.
     
  11. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    je kan alleen op je temp afgaan als je al een hele curve hebt gedaan. Dan weet je ook wanneer je je normale temp hebt, je eisprong hebt en wanneer de :evil: komen of dat je zwanger bent.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Je kan inderdaad pas zien na een hele cyclus te hebben getemperatuurt, of je zwanger bent ja of nee, en dan nog is Dat niet betrouwbaar.
    Maar je kan heel veel aflezen van een temperatuurlijst.
    Misschien handig om te doen, mocht je ongesteld worden bij de volgende cyclus.
    O en je moet trouwens je temperatuur altijd voor het opstaan meten, dus je mag nog niet uit bed zijn geweest, want bij de kleinste dingetjes gaat je temp al omhoog.

    En je zei dat je geen stress hebt momenteel, maar deze spanning die je nu hebt, kan ook je menstruatie tegen houden hoor.

    Nou ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

    Groetjes
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou ik maak me er op zich niet zo heel veel zorgen om het gaat mij er alleen om dat ik het allemaal een beetje raar vind zoals dat het nu gaat maar goed miss zie ik allemaal weer beren op de weg en is er gewoon niets aan de hand.... Ik heb me voor genomen dat ik maandag weer een test laat doen als het duiveltje er nog steeds niet is en als hij dan weer negatief aan geeft ga ik naar de dokter... maar ja miss word ik na het weekend wel weer gewoon ongesteld..... we zien wel weer....
    In ieder geval allemaal bedankt voor jullie antwoorden....
     
  14. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou het is ondertussen al weer 9 october en ik ben nog steeds niet ongesteld... Mijn onderbuik begint nu zelfs ook al een beetje pijn te doen. Ik denk dat ik van de week maar een afspraak ga maken bij de dokter.... Een kennis van mij zei dat het miss een soa kon zijn maar dat kan niet want ik heb het met niemand anders gedaan dan met mijn vriend en hij was voor mij ook de eerste maar buiten dat weet ik niet of er een soa bestaat die je mestruatie tegen houd... Weet iemand dat misschien.... ??? ( sorry miss een stomme vraag )
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    geen idee... ik wens je in elkaar geval succes.... gewoon naar de dokter gaan. daar zijn ze voor...
     
  16. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat weet ik niet, maar ik weet nu wel dat ik inmiddels na een cyclus van 85 dagen eindelijk weer ongi ben geworden. En dat komt alleen door het stoppen met de pil.

    Ben nog nooit zo blij geweest weer eens ongi te zien.
     
  17. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou ben net dus naar de dokter geweest en die zegt dus dat ik niet zwanger ben ( heel jammer ) hij heeft wel aangeraden dat als ik over 15 dagen nog steeds niet ongesteld ben dat ik dan ff terug moet komen om alsnog een test te doen.... Dus ik moet nu nog 15 dagen in de stress zitten.... Kan hij nou over 15 dagen alsnog zeggen dat ik zwanger ben ?
     
  18. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als de test zegt dat je zwanger bent kan het wel ja, maar reken er maar niet te veel op.
     

Deel Deze Pagina