Al snel zwangerschapskwaaltjes (voor NOD)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nainen, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Hallo allemaal,

    Sinds dinsdag weet ik dat ik zwanger ben (van een derde). Zondag is mijn verwachte nod. Nu heb ik al enige dagen last van kwaaltjes. Flinke opvliegendheid, misselijkheid en een zeurend gevoel in mijn buik waren aanleiding om dus al 5 dagen voor nod (positief) te testen. De testen lopen ook mooi op. Bij mijn vorige zwangerschappen werd ik pas rond 6 weken misselijk en moe. Nu ben ik echter al sinds begin deze week misselijk en moe en dit wordt erger naarmate de week vordert. Ik vind dit erg ‘vroeg’. Zijn er meer dames die al zo snel duidelijke kwalen hebben?

    Groetjes en een fijne dag
     
  2. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Oh, en in mijn banner heb ik de nod een dag naar voren getrokken vanwege de vroege positieve test, maar eigenlijk is verwachte nod zondag 17 juni.
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Ik herken het, was bij deze zwangerschap ook vanaf het begin (voor nod) moe en chagrijnig. Veel erger en eerder dan bij de anderen.
     
    Nainen vindt dit leuk.
  4. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Dank je! Ik ben benieuwd of de wijze waarop je lichaam op de zwangerschap reageert ook iets zegt over het geslacht (@). Het zijn uiteraard bakerpraatjes, maar in de omgeving komt het wel vaak voor dat de vrouwen zich beduidend anders voelden bij een zoon dan bij een dochter.
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik weet het niet.. had bij mijn dochter wel veel meer pukkeltjes dan bij mijn zoon.
    Bij mijn dochter was ik vanaf de test overtuigd van een meisje.. bij mijn zoon had ik geen idee.
    Nu weer niet, dus zal wel een jongen zijn haha
     
    Nainen vindt dit leuk.
  6. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Spannend hoor! Wil jij weten wat het wordt? Afgelopen keer wilde ik het eigenlijk niet weten, maar mijn man wel. Dus uiteindelijk hebben we bij de 20-wekenecho gehoord dat het een jongetje werd. Ik heb twee zoons, dus geen ervaring met een meisjeszwangerschap :)
     
  7. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar ook erg vroeg last van de symptomen. Vooral misselijkheid.

    De 2e zwangerschap was ik al weken niet echt fit dacht een griepje te hebben maar bleek dat ik dus zwanger was. Nu een dochter van bijna 2

    Nu ben ik voor de 4e keer zwanger en ik wist dat 11mei m'n eisprong op springen stond ivm inwendige echo. 24-05 heb ik een test gedaan omdat k me niet zo lekker voelde. En deze is ook positief denk dat k net rond de 3 weken positief testte en heel erg last van misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke borsten, veel eetlust, veel plassen, veel zin in dingen wat ik normaal niet lust en snel geïrriteerd..
     
    Nainen vindt dit leuk.
  8. K00

    K00 Niet meer actief

    We zeiden als het nog eens mocht lukken we het niet wilden weten.. tenslotte hebben we in alle kleuren dingen liggen..
    Maar nu het zover is kunnen we niet wachten haha!
     
    Nainen vindt dit leuk.
  9. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Precies wat jij schrijft heb ik ook ja. Ook enorme trek inderdaad. Gewoon belachelijk zitten watertanden de hele avond. Ik heb zelfs een paar keer kramp in mijn kaken gekregen toen ik iemand iets lekkers zag eten. Ik ben dus niet gewend om al zo snel zulke duidelijke symptomen te hebben en vind het echt wel snel! Aan de andere kant is het natuurlijk ook fijn om te voelen dat je lijf bezig is, want uiteindelijk wil ik heel graag nog een kindje.

    Hoe voel jij je nu? Zijn de misselijkheid en vermoeidheid verergerd? Bij mijn vorige zwangerschappen was ik extreem vermoeid. Ik ben zelfs wel eens midden in een ruimte gewoon op de grond gaan liggen en wilde daar gaan slapen. Het maakte allemaal niet meer uit. Tegen dat soort dingen zie ik wel op.
     
  10. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Snap ik! Het is ook heel spannend. Zelf vind ik het ook wel fijn om te weten wat het wordt, omdat ik er dan concreter naar toe kan leven dat het kindje geboren wordt. Ik krijg dan ‘scherper beeld’ ofzo. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
     
    K00 vindt dit leuk.
  11. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Hier ook meteen heel misselijk, kon er ‘s nachts niet van slapen. Hoofdpijn, pijnlijke borsten en tepels en heeel moe!!
     
  12. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Dank voor je reactie! Hoe is de rest van jouw eerste trimester verlopen? Voelde je je beroerd of viel het wel mee? Aangezien ik me nu al zo voel ben ik een beetje bang voor wat nog komen gaat nl.
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Ja en onze dochter wil perse een zusje ( een broertje heeft ze al haha). Als het nou een jongetje is kunnen we haar voorbereiden :D
     
  14. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    De misselijkheid is gelukkig nu iets minder geworden door een paar tips hier op het forum. Benieuwd hoelang dat blijft. Verder voel k me nog steeds hoe ik me beschreef gelukkig heb k woensdag een pretecho
     
  15. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Haha ja sommige kindjes zijn heel teleurgesteld als de baby niet het geslacht van hij voorkeur heeft. Heb je zelf een idee wat het is?
     
  16. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Hè bah dat je nog last hebt. Wat zijn je bete tips tegen misselijkheid? Ik heb vorige keer geprobeerd telkens kleine hapjes tussendoor te nemen en dat hielp wel een beetje, maar uiteindelijk was er niks dat echt verlichting bood. Hoe verder de dag vorderde hoe erger de misselijkheid ook werd.
     
  17. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik dus ook bij helpt echt zoetigheid ertegen. Watermeloen bv of iets anders zoetigs. Als je in mijn topic kijkt bij symptomen en dan tips tegen misselijkheid daar staan ook veel tips tussen
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik hoop stiekem een meisje (leukere namen), denk een jongen.
    Jij? Een meisje omdat je je nu anders voelt?
     
    Nainen vindt dit leuk.
  19. Nainen

    Nainen Actief lid

    5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Ik zou een meisje ook wel heel leuk vinden, omdat ik nu twee jongens heb. Maar als ik er dan aan denk dat ik nog een derde jongen zou krijgen voel ik me ook wel weer heel trots. Ik heb inderdaad een beetje het idee dat dit wel eens een meisje zou kunnen zijn omdat ik me nu al zo beroerd voel. Ik heb telkens het idee dat ik ga spugen of van mijn stokje ga.
     
  20. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Kan blijkbaar! Ik had deze week vlagen misselijkheid. En sinds een paar dagen heel moe.. :) zal er wel bij horen haha
     
    Nainen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina