Al weken pijn in liezen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prettykitty, 18 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Toevallig iemand die dit herkent, en tips heeft?

    Ik heb al weken pijn in mijn liezen. Mijn vriend moet serieus mijn ondergoed+broek bij me aantrekken. Of mijn broek en sokken uit doen als ik naar bed ga. :roflmao:

    Ook als ik in bed lig kan ik mijn benen haast niet omhoog doen. (Slaap met mijn voeten op een voedingskussen, en soms wil ik mijn benen even op een andere plek)


    Sinds 2 dagen is het echt extreem. Ik zei net nog tegen mijn vriend : Als het zo doorgaat kan ik straks niet eens meer lopen.

    Ik ben nu bijna 32 weken zwanger, maar heb het denk al een week of 12.

    (De baby is nu ingedaald, maar dat is hij al zeker een week.. dus denk niet dat dat de oorzaak is waardoor het meer pijn doet)

    Ik weet dat ik er even doorheen moet en op mijn tanden moet bijten.
    Maar ik hoop eigenlijk op tips ofzo. :rolleyes:

    De vk zei probeer eens een kussen tussen je benen. Maar dat werkt bij mij helaas niet!
     
  2. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Komt het niet van je bekken af? Een keer langs een bekkenfysio of cesartherapie misschien dat die je verder kunnen helpen..
     
  3. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Vervelend zeg! Straalt de pijn uit naar je been of rug?
    Ik heb enkele dagen hetzelfde gehad, zat er een zenuw knel! Ik kon amper lopen. Ostheopaat heeft hem los gemaakt en daarna was ik pijnvrij.
    Ben je al bij een fysiotherapeut of osteopaat geweest?
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Heb het ook gehad en na de bevalling kon ik geeneens mijn eigen sokken aantrekken.
    Na drie dagen werd het minder en na een week was het totaal weg en is nooit meer teruggekomen.
    Denk dus dat het je bekken is die wat los is gaan zitten voor de bevalling straks
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    @jeske160789 Het zou natuurlijk kunnen dat het mijn bekken zijn, maar het voelt meer als spierpijn. De ene dag gaat het ook iets beter dan de andere, en soms heb ik het idee dat mijn spieren koud zijn ofzo en het dan erger is.


    @Aardbeitjes Ik had eerst last van zwangerschapsischias. Dat is nu al een tijdje over, maar nu heb ik pijn in mijn liezen. Het is ook aan beide kanten, meer alsof het de aanhechtingen van mijm benen zijn ofzo!

    @Adrianna Dat klinkt inderdaad wel logisch. Maar voelde het bij jou ook alsof het spieren waren? En was het ook pijnlijker als je "spieren" koud waren?

    Ik heb nooit eerder bekkenpijn gehad. Maar dat alles weker wordt is natuurlijk logisch, alleen betwijfel ik heel erg of het geen spieren zijn ipv mijn bekken.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja het is een soort spierpijn gevoel.
    Bij mij straalde het uit naar mijn schaambot en met mijn been optillen voelde ik een soort steken.
     
  7. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ik herken dit uit mijn vorige zwangerschap en had toen ernstige bekkenklachten. Wat bij mij hielp was op rug liggen met knieën opgetrokken en dan langzaam je kniën naar buiten laten vallen en zo even blijven liggen paar keer per dag. Was oefening van bekkenfysio maar zou ook zeker zelf even gaan hoor!
     
  8. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Klinkt als bekkenklachten, ik zou voor de zekerheid even langs een bekkenfysiotherapeut gaan
     
  9. TantePollewop87

    3 jan 2017
    28
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Heb er ook al weken last van. Mee naar de ha geweest, die had het over een overbelaste aanhechting van mijn dijspier.

    Toen het na een aantal weken nog steeds niet over was ook nog nagevraagd aan de gynaecoloog, en die zei dat het kon komen doordat je spieren "losser" worden onder invloed van de hormonen..

    Heb het overigens alleen aan de linker kant! En als ik in beweging moet komen, nadat ik even heb gezeten of gelegen, is het het ergst. Als ik al een tijdje in beweging ben gaat het beter :)..
     
  10. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Klinkt echt als bekkenklachten. Mijn (bekken)fysiotherapeut legt het als volgt uit: doordat je bekken minder stabiel zijn gaan andere spieren en banden de stabiliteit verzorgen. Doordat de bekken te soepel worden gaan de binnenbeenspieren een deel van de bekkenbodemspieren overnemen. Dat geeft uiteindelijk pijn in de liezen.
    Bij mij voelt het als een liesblessure door verrekking en overbelasting.
    Gisteren heeft mijn fysiotherapeut alles los gemasseerd en na een paar uur heb ik gewoon pijnvrij kunnen lopen! Vandaag weer iets last, maar substantieel minder.
     
  11. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik herken het wel, al is het deze week iets minder. Laatst na het douchen wou ik mijn been ff zo omhoog tillen voor me broek nou ik heb het geweten.. super pijn in m'n lies. Daarvoor ook al heletijd een beetje, geen idee wat je er aan kunt doen. Is het bij jou ook heel erg in de bekken en onderrug? Soms als ik opsta zak ik bijna door mijn benen heen alsof ik een omaatje ben haha. Mischien zoals sommigen al zeiden een bekken fysio proberen? Zit er ook overna te denken.
     

Deel Deze Pagina