alcohol en zaad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door farfan, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Als ik mijn man ga lopen verbieden om biertjes te drinken komt er helemaal nooit een babie hierzo haha.

    Ken ook 2 mensen die te zwaar zijn, ongezond eten, roken en drinken en bij hen was het ook in een keer raak...

    Gewoon lekker blijven genieten van alles, maar met mate...
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Snap echt hoe je je voelt
    Heb zelf met 10 weken ook een mk gehad en ben zelf nu ook al 2 jaar van de pil af het hopen op wordt steeds een stukje minder
    Maar er moet wel geleefd worden
    Hoop dat het snel raak mag wezen meis
     
  3. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi
    bedankt
    hoop ook voor jou dat jij snel zwanger bent.
    zie dat jij ook de mmm in gaat.
    als ik in sept nog niet zwanger ben gaan wij de mmm ook in.
    ben dan 2 jaar bezig

    jennefer
     
  4. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik weet niet of het ermee te maken heeft, ben soms bang van wel hoewel ik dit niet wil geloven. Ik let de laatste maanden aardig op wat ik drink en eet hoewel ik wel dagelijks een wijntje of twee drink, vind het lekker bij het eten en ik geniet er ook van. Mijn vriend daarentegen drinkt en rookt jammergenoeg wel vaak iets teveel en ik kan het niet van me afzetten dat dit de oorzaak was van mijn miskaam in mei. Hij drinkt makkelijk 4 à 5 glazen wijn of bier per dag of bij gelegenheid soms meer. Ik denk dat sterke drank niet zo goed is maar enkele biertjes per dag kan absoluut geen kwaad, het is trouwens gezond voor de bloedsomloop.. maar uiteraard met mate.
    Mijn gynaecologe vroeg me niet naar mijn leefgewoontes en ook niet naar die van mijn vriend dus waarschijnlijk heeft het er niet veel mee te maken... (?) Ik probeer er niet teveel aan te denken, en te genieten van de dag, ik neem foliumzuur en eet veel groenten en fruit... Ik denk daarentegen wel dat als het opnieuw fout zou gaan, ik het hier eens met m'n vriend wil over hebben, want hij lijkt zich hierover absoluut niet over te bekommeren...
     
  5. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik stelde het steeds uit maar gezegd na de vak ga ik bellen
    heb ik gedaan nu nog 10 dagen en dan is het zover
    Ben nu precies 2 jaar gestopt duurt allemaal wel heel erg lang zo he
    Maar jah frisse moed weer verder
    Duim ook voor jou meis
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het is zeker van invloed, maar zou er pas echt rekening mee gaan houden als zwanger worden niet wil lukken. Mijn vriend heeft slecht zaad, maar door te stoppen met roken en te minderen met drinken, ging dit toch echt vooruit. Alleen weet je nooit zeker of dit hiermee te maken heeft, voor hetzelfde geld was het anders ook wel verbeterd. Volgens de gyn had het zeker invloed.
     
  7. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Bedoel je dag hij doorde weeks ook zoveel drinkt? En alcohol is alcohol dus of je nu een paar biertjes drinkt of sterke drank maakt ook niet uit. En enkele biertjes per dag lijkt me ook wel wat veel!
     
  8. Niet meer actief

    Ik heb hier zo mijn twijfels over of alcohol en roken echt zo slecht is.
    De ouders van mijn ex waren/ zijn nogsteeds zware alcoholisten en ze roken als een schoorsteen, maar hebben wel 4 kinderen.
    Ook allemaal in de 1e of 2e ronde raak.

    Tuurlijk, het is bij ieder persoon verschillend, maar ik denk niet dat een paar glaasjes drank je ineens praktisch onvruchtbaar maken.

    Zelf drinken mijn vriend en ik bijna nooit. Ongeveer 2x per jaar drinken we een avondje wel maar dan nog niet eens zoveel.
    Wel roken we allebei, dus we zien wel wat er gebeurd.
    Ik wou wel stoppen, maar me vriend wil niet meedoen, dus ik stop pas als ik zeker weet dat ik zwanger ben.
     
  9. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Er is wel degelijk een verschil tussen een biertje en een gin tonic of een whisky elke dag.
    Het schijnt juist goed te zijn om een glaasje wijn of een biertje te drinken per dag (dus met mate). Om nou totale onthouding te doen om te hopen op een gezond kindje vind ik ook wel erg overdreven.
     
  10. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Dat vind ik wel gek. Bij ons vroeg hij er wel naar. Hij zei dat het (drinken, roken, blowen) wel degelijk effect heeft op het zaad! Nu doet mij vriend dat niet of met mate gelukkig.
     
  11. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ja dat bedoelde ik ook niet. Een wijntje ofzo is inderdaad niet erg. Maar als je echt veel drinkt maakt het volgens mij niet zo heel veel uit wàt. Daarnaast vroeg ik mij af of je vriend elke dag 4 à 5 glazen drinkt. Vind dat behoorlijk veel namelijk.
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    4 a 5 glazen bier is niet veel hoor dat is nog geen 3 flesjes bier , mijn man drinkt dat ook .
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Er zijn natuurlijk altijd voorbeelden van alcoholisten die toch 10 kinderen hebben en van geheelonthouders die het niet lukt om een kind te verwekken. Als een man van nature top-zaad heeft zal het niet uitmaken. Maar als het zaad wat aan de matige kant is, kunnen gezonde leefgewoontes helpen. Niet roken, niet of matig drinken (max. 2 glazen per dag heb ik wel eens gelezen), geen drugs gebruiken en gezond eten. Het zal niet voor iedereen helpen, maar het kan een bijdrage zijn.

    En in het algemeen geldt voor mannen (kinderwens buiten beschouwing gelaten): je mag 3 glazen/dag of 21 glazen/week drinken om in de categorie "normaal alcoholgebruik" te vallen. [standaardglazen, geen "pijpjes" (een pijpje is 1 1/2 glas) of "beugels"] Als een man dagelijks 5 glazen drinkt (niet als uitzondering, maar elke dag bedoel ik dan) dan is dat echt probleem-drinkgedrag.

    Voor vrouwen geldt trouwens een maximum van 14 glazen/week of 2 glazen/dag. Wederom gaat het dan om dagelijks gebruik, niet om een keer een feestje of een keer stappen (een andere keer zul je dan minder drinken).
     
  14. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Wij zijn ieder weekend gewoon lekker wezen stappen en er gaat dan behoorlijk doorheen vooral bij mn man.. maar zie hier.. we waren in ronde 4 zwanger..
     
  15. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nou voor elke dag vind ik dat behoorlijk veel... maar goed wij zijn ook geen echte drinkers, meer alleen bij gelegenheiden. Misschien dat het me daarom wat veel lijkt :D
     
  16. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Tja, hier hetzelfde dilemma. Heb ook gelezen dat meer dan 2 glazen alcohol per dag niet goed is. Vriend-lief haalt dat (helaas) makkelijk. Als het deze keer niet raak is gaat ie z'n kwaliteit laten onderzoeken om te kijken of ie echt moet minderen (ik heb 't 'm wel gevraagd maar dat houdt ie helaas 1 dag vol...).
    Zijn nu in 3e officiele ronde, maar bijna jaar zonder voorbehoed (al langer zonder pil).) Dus heel spontaan lukt het bij ons ook niet. En die standvastige alcohol inname betitel ik dan liefs als eerste! (misschien is 't onterecht maar dat zien we dan wel!)
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat de meesten wel erg makkelijk denken over alcoholgebruik (en roken ook trouwens).
    Tuurlijk, er zijn genoeg mensen die van alles teveel gebruiken en in 1x zwanger raken. Er zijn ook vrouwen die tijdens de zwangerschaps drugs gebruiken en een kerngezonde baby krijgen. Betekent dit dat je drugs dus wel kan gebruiken? Ik vind het een beetje naief.

    Tuurlijk moet je ook lekker blijven leven, maar moet dat perse met veel alcohol? Is dat nou echt nodig om te genieten van het leven? Ik heb gemerkt dat mensen vaak uit gewoonte drinken, of omdat de rest van de groep het je aanbiedt en je geen nee kunt zeggen. Dat laatste was bij mijn vriend het geval. Maar toen hij aangaf niet te willen, proberen sommigen hem over te halen, maar toen het ook echt nee bleef, was het ook goed. Mijn vriend dronk trouwens zo'n 20 biertjes per week, waarvan de meeste op vrijdagavond en zondag. Aangezien we in de medische molen zaten, is mijn vriend gaan minderen (hooguit 5 biertjes per week). Want ik had uit mezelf geen eisprong (en dus weinig kansen) en zijn zaad was goed, maar niet super. Een paar maanden nadat hij was gaan minderen (het kost zo'n 3 maanden om nieuw zaad aan te maken) had ik een goede eisprong en raakte ik zwanger. Ik weet natuurlik niet of het minderen met alcohol geholpen heeft, maar het kon in ieder geval geen kwaad.

    Als je nog even de tijd hebt of geen haast hebt (maar bijna iedereen die kinderen wil en het gaat proberen wil dat het zo snel mogelijk raak is), dan moet je gewoon doen wat je voorheen doet. Als je de zaak wil bespoedigen, zou ik toch een beetje rekening houden met slechte gewoontes.

    groetjes,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina