alcohol en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoebeltje, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

    Trees Niet meer actief

    haha mijn gynaecolopg zei overigens wel dat je het beste bij 2 a 3 glaasjes per week kan houden en dat het dan echt geen enkele kwaad kon. Meer waarschijnlijk ook niet, maar het is voor je eigen gemoedsrust he ;)

    Het toverwoord zoals met alles is mate en PROOST allen!
     
  2. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    Maar een fles per dag zal ie vast niet goedkeuren :)
    Nee hoor, ik blijf lekker alcoholvrij, want dat voelt voor mij toch het prettigst en ik heb niet zo veel behoefte aan alcohol, dus mij kost dat geen enkele moeite. Maar als ik dan toch een keertje trek krijg in een glaasje, sta ik het mezelf, mede dankzij de wijze woorden van je gynaecoloog, maar gewoon toe ;)
     
  3. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Precies: geniet maar drink met mate. :rolleyes: Een flauw cliche, maar cliche's zijn helaas vaak waar. ;)
     
  4. gillian2009

    gillian2009 Bekend lid

    10 feb 2009
    727
    0
    0
    ik drink iedere dag een wijntje en de gynaecoloog vertelde ik dat toen mijn mirena eruit ging. hij zei dat 1 wijntje per dag mag en dat dat ook kan lijden tot leuke gebeurtenissen om een kindje te maken. als je weet dat je zwanger bent moet je stoppen. dat zei hij tenminste............
     
  5. droombeebje

    droombeebje Bekend lid

    7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik ben gestopt met de pil, probeer ik zo gezond mogelijk te leven. Daar hoort voor mij dus geen alcohol bij. Ik dronk voorheen ook zeer weinig, dus ik heb er weinig last van dat ik nu helemaal niets mag drinken. Ik heb dus ook wel makkelijk praten. Maar een ieder moet het zelf weten. Zo zal bijna iedereen wel iets doen tijdens de zwangerschap wat niet volgens de 'boekjes' is. Maar de etiketten op de flessen met alcohol in Frankrijk lijken me toch wel iets te zeggen....

    Groetjes,
    Droombeebje
     
  6. gillian2009

    gillian2009 Bekend lid

    10 feb 2009
    727
    0
    0
    wat staat er op die etiketten?
     
  7. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    De avond dat ik zwanger werd werd was ik behoorlijk teut, we waren een weekendje weg vandaar. (ik denk dat ik echt wel 6/7 drankjes op had). Ik had ook niet verwacht dat het de allereerste maand raak zou zijn, maar maak me er ook niet te druk om, kan me niet voorstellen dat mijn kind hier FAS van heeft opgelopen.
     
  8. droombeebje

    droombeebje Bekend lid

    7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die etiketten staat een afbeelding van een zwangere vrouw met een streep of kruis er doorheen. M.a.w. dat het als zwangere vrouw wordt afgeraden om alcohol te gebruiken. Er is wel eens over gesproken dat die etiketten in Nederland ook zullen komen, maar tot nu toe niet gezien.
     
  9. gillian2009

    gillian2009 Bekend lid

    10 feb 2009
    727
    0
    0
    ok nog nooit gezien.........
     
  10. brabantse1982

    brabantse1982 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik drink mn glaasje ook nog gewoon hoor. Niet meer zoveel als eerst, maar ik durf gerust een paar wijntjes per week te drinken en eens per 6 weken los te gaan in de kroeg. Maar eh...als ik na mn ei zit en ik heb vermoedens...dan lukt het me toch steeds heel goed om het bij 1 drankje te laten, je weet immers nooit.
    xxxx
     
  11. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik drink ook wel eens, en weet mijn arts ook, die zegt enkel, zolang het niet elke dag zo veel gebeurd, ik drink ongeveer 1 x in de 2 maanden, een avondje, en dat kan totaal geen kwaad.
     
  12. mamavan1

    mamavan1 Actief lid

    16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    mijne man had in de week nog een fles wijn gekocht en daar stond ook op het etiket een afbeelding met een zwangere vrouw op met een streep er door.dat was ook de eerste keer dat we dat zagen.dus hier in belgie zal het ook beginnen.
     

Deel Deze Pagina