Alcohol na bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Cookies, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    hallo dames !

    Ik mag vanaf vandaag gaan aftellen; de laatste 10 weken zijn ingegaan !!

    Nu zit ik alvast een beetje te fantaseren over wat ik graag als eerste maaltijd wil na de bevalling, en toen kwam ik tot de conclusie dat ik daar toch eigenlijk wel heel graag een (speciaal) biertje of wijntje bij zou willen drinken ☺☺.

    Nu ben ik wel van plan om borstvoeding te gaan geven, maar het zou dus gaan om 1 alcoholisch drankje. Overigens zou het ook sterk afhankelijk zijn wat mijn eerste maaltijd is, bij het ontbijt lijkt me niet zo'n goed idee

    Zijn er dames die weten of dit een probleem is ivm borstvoeding? Wanneer dronken jullie je eerste drankje weer?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Zo net na de bevalling zou ik dat zeker niet doen! Je kleintje is zò afhankelijk van jouw voeding en je kunt dan nog niet zeggen: hij/zij heeft nèt gedronken, het kan wel een keertje. (omdat er nog geen "ritme" is.)

    Ik ben dat pas een enkel keertje gaan doen toen er regelmatig een uur of 3 tussen begon te zitten. Met een maand of 6/7 ofzo.
     
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sorry maar ik vind het wel een beetje raar om direct na de bevalling een alcoholisch drankje te drinken.
    Je kindje is net geboren, ik zou me lekker daarmee bezig houden. Lijkt me ook niet handig als je borstvoeding gaat geven.
    Dat drankje loopt niet weg hoor.
     
  4. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik ken genoeg mensen die bij wijze van vieren een glaasje champagne op het ziekenhuisbed drinken.

    Wilde graag weten hoe andere mensen hier mee om zijn gegaan, zodat ik daarna een beslissing kan nemen. Ik zou nooit iets doen om mijn kindje 'in gevaar' te brengen, of haar start in het leven moeilijker te maken. Dat is ook niet de insteek geweest van mijn post.
     
  5. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb gisteren me eerste wijntje op.
    Gelijk na de voeding en 3 uur later kwam die voor een nieuwe voeding.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb tot nu toe elke keer in m'n ziekenhuisbed champagne gedronken.

    De derde heeft bv gekregen en ik dronk gewoon gelijk weer. Deed het gelijk na een voeding, met mazzel kwam ze dan pas weer na een paar uur. Ben ook heel snel begonnen met een voorraad bv opbouwen zodat ik weer gewoon kon drinken s'avonds en zij afgekolfde melk in een fles kreeg. Ik hou van wijn.
     
    Zomerrr vindt dit leuk.
  7. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Snap je wel je hebt het zo lang niet gemogen. K ben snachts bevallen en die avond een wijntje en een glas champagne gedronken, heb dan wel geen bv gegeven;)
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Oh ik bedoelde het niet rot of aanvallend, maar ik heb dat echt nog nooit gehoord dat mensen dat doen.
    Iedereen moet zelf weten wat 'ie doet, dus als je dat prettig vind moet je dat vooral doen hoor.
    Misschien dat je met je vk kan overleggen wat handig is?
     
  9. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ik wilde ook graag na mijn bevalling een speciaal biertje drinken. Heb het toen aan mijn kraamverzorgende gevraagd en die zei dat 1 best kan. Maar wel snel nadat je bv hebt gegeven, zoals hierboven ook al geschreven
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Kan prima een hoor! Ik wilde dat ook alleen had in toen het puntje bij paaltje kwam er geen behoefte aan. Na 3 weken gedaan direct na voeding en toen kwam hij 2-3 uur later weer.
     
  11. jaatje

    jaatje Actief lid

    11 jun 2014
    347
    6
    18
    Ik kan het me prima indenken! Zou wel zorgen zsm na een voeding het drankje te drinken, en het misschien te laten bij een half glas ofzo. Heb je toch wel de smaak en het idee, maar niet meteen na al die maanden een vol glas.
     
  12. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik vind het zelf ook een beetje apart.. maar dat is mijn mening. Nu ga ik overigens kv geven en geen bv. (Zal misschien ook niet iedereen mee eens zijn, maar dat is dan maar zo...) maar zelfs daarmee wil ik nog niet direct weer alcohol gaan nuttigen. Maar een radler of jillz 0.0 vind ik perfect (en super lekker!)
     
  13. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Een pasgeboren baby drinkt vaak en onregelmatig. Ik zou niet willen dat mijn baby de eerste dag al restjes alcohol binnen krijgt, beetje vreemd toch?
     
  14. sophia89

    sophia89 Fanatiek lid

    27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik zat van de week kwijlend naar een fles moët te kijken bij de slijter. En ik wil lekker weer oesters eten ben ik gek op. Gewoon overleggen met je vk... als t geen kwaad kan waarom niet?
     
  15. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hahaha zo herkenbaar. Heb ook echt moeite om geen wijn te drinken, mis t zo!
     
  16. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik geef bv en had na de bevalling ook ontzettend zin in een lekker biertje. Nee, niet direct een uur na de bevalling :p Maar na een paar dagen wel. Man had een lekker biertje gekocht. Gelijk na een voeding zat ik er klaar voor. Na drie slokken had ik al genoeg, smaakt heerlijk maar meer was niet nodig. Nu drink ik af en toe een half glas, wel altijd vlak na een voeding. Tijdens mijn zwangerschap miste ik alcohol soms best wel, maar nu het weer mag heb ik er helemaal niet zo'n behoefte aan.
     
  17. sophia89

    sophia89 Fanatiek lid

    27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik heb t ervoor over maar heb meer moeite met de alternatieven.... alles is saai nu
     
  18. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik moet er wel om lachen, al die dromen. Zo herkenbaar:).
    Houd je er rekening mee, dat er een grote kans is, dat je na de bevalling helemaal geen trek heb in al die zaken waar je van gedroomd hebt?

    Ik heb écht negen maand lang (twee keer) de wildste menu's bedacht (HG zwangerschappen) dus in mijn hoofd kon ik direct na de bevalling wel een supermarkt leegeten. Was ik eenmaal bevallen en nam de misselijkheid af, bleek mijn lichaam de eerste week alleen maar behoefte aan water en druiven te hebben o_O
     
  19. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik vind het ook helemaal niet gek. Betekent niet dat je het niet voor je kind overhebt om niet te drinken. Ik heb er zelf nu helemaal geen moeite mee om niet te drinken (wel met de alternatieven)maar kijk ook wel uit naar wel een lekker glas wijn. Vooral omdat er bij mijn schoonouders al een grote fles klaar staat om geboorte te vieren. Het is nog ver weg maar ik ben zelf van plan om vantevoren een voorraad te pompen en dan inderdaad na een voeding. Het schijnt na 2h uit de melk te zijn (zou en ga ik nog wel checken met VK)

    Vooral voor degene die geen borstvoeding gaat geven, waarom niet drinken? Denk dat we het hier niet hebben over dronken worden
     
  20. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hahaha guilty pleasures:D

    Kan me niet heugen dat ik uberhaupt behoefte had in eten en drinken na mijn bevalling. Maar dat verlangen jaaaa. Heb het vooral met biefstuk, rosbief en en filet american! En ja wijnen en gin tonic met me vriendinnen mis ik ook.
    Laatst die ene mooie zomerse zondag, een wijntje en een sigaret had perfect geweest!
    Maar goed nog een paar maanden geduld hebben, dan is het geen mooi weer meer, maar we gaan lekker voorraadje bv inslaan voor de feestdagen:p;) ...alleen sigaretje hoop ik wel weg te houden.

    Mijn nichtje nam 2u na de bevalling een slokje bruinbier. Als je bv geeft zou ik de eerste dagen het gewoon bij een slokje of 2/3 adviseren. Maar goed je kan altijd vragen bij de lll leidsters wat zij adviseren. Hier krijg je tig meningen.
     

Deel Deze Pagina