Alcohol na bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Cookies, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier geen bv maar wel de volgende dag aan een biefstukje en een glas rode wijn. Hij kwam wel water harder binnen Maar oooh heerlijk!
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik had ook een hele wensenlijst... uiteindelijk liep ik een uur na mijn bevalling te kokhalzen op een beschuitje met muisjes in het ziekenhuis die ik op MOEST eten van de verpleging voor een beetje suiker voor het douchen en heb ik dagen geleefd op lichte dingen omdat mijn eetlust dik twee weken totaal weg was.
    Voordeel was dat de zwangerschapskilo' weg waren in 1 klap, maar ik kon pas weer van eten en drinken genieten na die periode.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik voelde me zo belabberd dat alcohol wel het laatste was waar ik aan dacht
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar! Ik vergat bijna te eten... de kraamverzorgster kwam me telkens eten brengen ik had grwoon geen trek... kilo's vlogen eraf
     
  5. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dus eigenlijk met ritme van 3 uur tussen de voeding kan ik 21:00 na de voeding drankie doen en dan zonder schade 24:00 weer voeden?
     
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik mocht na 2 dagen in het ziekenhuis naar huis en wij hebben 's avonds een fles wijn open getrokken om de thuiskomst te vieren.
    De laatste 4 weken van de zwangerschap was ik echt aan het aftellen. Totdat de baby kwam, maar ook totdat ik weer wijn mocht!
    Na een half glas had ik het idee dat toeterzat was.. :p

    Ik gaf alleen geen bv, dus daar heb ik geen verstand van.
    Van wijn daarentegen.... :D
     
  7. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    #27 Marshmallow, 25 apr 2017
    Laatst bewerkt: 25 apr 2017
    Je zou 's avonds na de laatste voeding een drankje kunnen drinken. Die nacht melk kolven en weggooien. (en als je kind nog voeding nodig heeft die nacht kun je hem/haar melk geven die je eerder gekolft heb) Dag erna kun je weer gewoon borstvoeding geven.
     
  8. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    In een korte periode na de bevalling stort je denk ik gelijk in als je alcohol drinkt. En dat is alleen al niet practisch want je zal ook snachts maximaal na 3 uur weer moeten aanleggen. Daarbij is alcohol ook killing voor de bv. Ik drink zelden. En heb ook werkelijk geen idee wanneer ik mijn eerste drankjes weer tot mij nam. Wel hield ik het maximaal bij 1 en alleen als ik een fles afgekolfde melk bij de hand had. Als ik het mij goed herinner pas toen ze 6 uur zonder bv konden. Dan voedde ik, kolfde ik de rest af (terwijl ik al reserve had), en dan pas nam ik een drankje.
     
  9. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Moet zeggen dat ik het ook niet van plan ben na de bevalling, zie me daar niet zoveel zin in hebben. Voor het op gang komen zou ik denk ik ook wel even wachten totdat borstvoeding goed gaat.

    Zoek het goed uit. Ik heb gelezen dat na 2 to 3 uur (per glas) alcohol uit alle borstvoeding is verdwenen. Je hoeft dan dus niet te kolven en weg te gooien. Omdat het voor mij nog ver weg is heb ik me er nog niet in verdiept dus durf niet te garanderen dat dat ook zo is.

    https://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als je een baby hebt die weet wat ritme betekend... ;)
    Als de alcohol uit je bloed is zit het ook niet meer in je melk, want dat wordt uit je bloed gemaakt. Dus 1 glaasje en ong. 3 uur ertussen kan dan ongeveer wel.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Jeetje ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zo naar alcohol verlangen. Wat is er mis met een 0,0 biertje?
    Ik zou er niet vanuit gaan dat je meteen behoefte hebt aan eten alcohol. Daarnaast vind ik t vreselijk slecht om de zo belangrijke colostrum te vervuilen met alcohol. En aangezien baby's rustig om de 1,5-2 uur kunnen komen kun je er niet vanuit gaan dat de alcohol uit je voeding is. Imo gaan borstvoeding en alcohol niet samen...
     
  12. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik had wel wat anders aan mijn hoofd dan alcohol.
    Je weet niet wanneer je aan moet leggen, je hebt geen ritme, geen idee of het je überhaupt gaat lukken. Ik kon daar geen alcohol bij gebruiken.
     
  13. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Waarom weggooien? Na 2 uur is het al uit de melk.
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik drink geen bier en alcoholvrije wijn vind ik niet te zuipen. Bij mij was er na een dag wel elke keer behoefte aan lekker eten en wijn. In mijn ogen gaat het dus ook prima samen met bv, als dat niet zo was geweest had ik geen bv gegeven.
     
  15. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dit is echt nieuw voor me haha. Ik dacht ik kan straks gewoon 3 maand niet drinken
     
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Hier champagne na de geboorte :D

    En verder ook gewoon alcohol gedronken toen ik de oudste bv gaf. Gewoon direct na de voeding een glaasje. En snel een voorraadje opgebouwd.
     
  17. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Bruin bier bevorderd de bv is mij verteld. Werd vroeger al aangeraden. Bij mijn vorige 2 kinderen ook gedaan als de bv niet zo denderend liep en vond het nog redelijk lekker ook. Ik zou het lekker doen meid. Zeker niet te veel en alleen als je er behoefte aan hebt. Hoeveel dames niet direct na de bevalling een broodje filet willen of een lekkere biefstuk. Wel direct na een voeding en dus met mate. En dan niet vergeten te genieten :)
     
  18. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik legde mijn zoontje elk uur aan, daar had hij ook duidelijk behoefte aan. Dat is vaak heel belangrijk wil je de productie goed op gang krijgen samen met goed op de signalen te letten (huilen is één van de laatste signalen waarmee een kind aangeeft dat het wil drinken). Dus ik zou zeker geen alcohol drinken in de eerste weken na de bevalling. Tenzij je het idee hebt dat je al een goed ritme en een goede productie hebt, maar dan nog lijkt het mij lastig als je kindje opeens wil clusteren en toch nog extra wil drinken.
     
  19. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Het aloude advies dat bier de melkproductie zou stimuleren, is gewoonweg fout. Bier vermindert juist de hoeveelheid melk die uit de borst komt. Als je een goede productie hebt, en je kindje groeit goed, kan een incidenteel drankje, gevolgd door een wachtperiode hoogstwaarschijnlijk geen kwaad voor je melkproductie.
    https://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html
     
  20. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik had bij de middelste ook heel veel zin in een biertje of wijntje in de laatste paar weken voor de bevalling, kon me er al helemaal op verheugen. Maar toen ik eenmaal was bevallen had ik er totaal geen behoefte meer aan, ik was te verrot van de ks en te veel bezig met de BV (15 voedingen per dag!) er was dus niet eens een ritme dus kon ook niet plannen wanneer ik een alcoholisch drankje kon nemen. Pas na een week of 3/4 heb ik eens een glas rode wijn genomen bij een goede biefstuk, maar toen had ik al een voorraadje gekolfd. Als je pech hebt kun je savonds sowieso niet drinken ivm clusteren.

    Ik kan m er nu weer helemaal op verheugen hoor! Van de zomer lekker een avondje met mijn man in de tuin, biertje lekker rood vlees van de bbq en een sigaretje... Heeeerlijk! Maar wel met voldoende gekolfde melk op voorraad! ;):D
     

Deel Deze Pagina