Alcohol na bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Cookies, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Het ligt er denk ik geheel aan het moment waarop je het drankje wilt drinken. Dat zul je dan bijvoorbeeld direct na een voeding moeten doen. Het hoogste alcoholniveau in de melk wordt na 30 tot 60 minuten bereikt en dealt daarna snel. Na ongeveer 2 uur zou je weer moeten kunnen voeden.
     
  2. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh gosh gelukkig I'm human...wijntje, biefstuk, peukie :p ...nog wachten tot volgende zomer. Geniet er dan maar dubbel van Shart deze zomer. Heb je ook wel dik verdiend! Succes met de laatste loodjes.
     
  3. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik herken het wel, en dat terwijl ik voor de zwangerschap helemaal geen drinker was. Ik had ook al een fles wijn koud staan, maar mijn eerste slok.was echt weken later:rolleyes:.

    Zo heb ik het ook weken over sushi gehad, maar na de bevalling wilde ik alleen maar een big tasty, die er schrokkend ingegaan is:).

    Qua borstvoeding idd meteen na de voeding en niet te snel weer aanleggen.
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ja vind ik ook. Die 0.0% is ook gewoon niets bijzonders. Ik ben meer van de cider en de zware alcohol. Mis ook de rauwe zalm. Maar gewoon lekker op mijn gemak en niet als ik niet eens normaal kan zitten.
     
  5. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Ik geef geen borstvoeding en zie dan ook het probleem niet van een wijntje of biertje. Met borstvoeding goed opletten wanneer je volgende voeding is, of voor de zekerheid van te voren kolven. Dan kan t prima denk ik.

    Ik heb nu bijna 9 maanden geen druppel gedronken en ben dan bang dat het verkeerd valt of zo... ik wacht lekker tot ik weer genoeg energie heb en mij goed voel :)
    Zou het niet durven om aan de champagne te gaan als ik bevallen ben hihi
     
  6. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Toen ik was bevallen kwam mijn schoonzus met een enorme fles champagne. Iedereen nam maar ik drink sowieso nooit. Ik ging voor t broodje filet american
    Misschien kan je een slokje doen om bijv proosten? Had er zelf echt geen behoefte aan.
    Zou afwachten hoe je je voelt na de bevalling.
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik heb geen bv gegeven maar wel 2 slokjes champagne (of prosecco ik weet het niet meer) genomen 1,5u na de bevalling. Ik was er helemaal teut van.

    Mijn moeder had overigens wel 2 broodjes salami meegenomen :) die heb ik wel gegeten.

    Ik zou iig de eerste dag nog niet drinken en dan de tweede of derde dag even overleggen met de kraamverzorgster. Die kennen jou en de baby dan al een beetje
     
  8. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Mijn baby wilde uurlijks aangelegd worden.. No way dat er de eerste weken tijd was geweest voor alcohol. Uberhaupt was het me niet gelukt naast de enorme taken van verzorging enzo, maar ook niet voldoende tijd tussen de voedingen.

    Ik heb ooit tijdens een co-schap een baby gezien van een moeder die veel (echt veel) alcohol had gedronken en borstvoeding had gegeven, en dat was echt afschuwelijk om te zien. Die was gewoon 'dronken'. Ik kan het voor mezelf, door dat beeld, dus niet verantwoorden om ook maar een druppel alcohol te drinken tijdens de borstvoedingsperiode.
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier had ik m'n eerste glas champagne op toen m'n zoontje zo'n 4 maanden was. Daarvoor had ik er geen behoefte aan :) toen was hij ook al wat ouder en zat er genoeg tijd tussen de voedingen :)
     
  10. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier wordt de bevalling gevierd met champagne! Na welgeteld één slokje sta je op je kop :D Het klinkt dus heerlijk, maar is het niet o_O Je moet vooral doen waar jij zin in hebt, maar hou er dus rekening mee dat het een beetje tegen kan vallen :p
     
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ah dat is lief dankjewel :)
     
  12. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hoi dames !

    Bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat de meningen nogal verschillen, maar dat ik niet de enige ben die uitkijkt naar een lekker drankje :)

    Nogmaals, ik zou nooit iets doen waardoor mijn kindje iets te kort komt. Uiteraard weet ik ook helemaal niet of ik er inderdaad behoefte aan heb!

    De Bourgondiër in mij zag ons daar in tegen al helemaal zitten op een lekkere warme zomerdag als kersvers gezinnetje met een lekker biefstukje (stukje sushi / carpaccio/ tonijnsteak of wat dan ook) en een lekker glaasje bier of wijn mét alcohol (want ik vind die 0,0 écht niet hetzelfde). Dat wil ook niet zeggen dat dat persee een heel krat of fles moet zijn, en op de eerst dag na mijn bevalling. Misschien heb ik het een beetje 'raar' geformuleerd wat dat betreft :)

    Idd een goed idee om het tegen die tijd even te overleggen met de kraamverzorgster / verloskundige, en tot die tijd fantaseer ik vrolijk verder :p!

    Ps. Mss een leuke tip voor de andere bier liefhebbers die dit lezen; hoe toepasselijk is dit pilsje ! Kwam ik tegen bij de jumbo toen vriendlief op zn gemak bier stond uit te kiezen ( de sadist! ;) )
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik keek maandenlang uit naar een sigaret (eeentje) na de bevalling (ik was al jaren ervoor gestopt). Lekker over gefantaseerd. Mijn moeder zelfs mn oude merk laten kopen (die rookt het wel op), maar uiteindelijk na de bevalling vond ik het toch wel zonde en heb ik het niet gedaan :)
     
  14. Humava

    Humava Niet meer actief


    Oh die van Oedipus zijn wel altijd erg lekker! Eigenlijk moet ik die wel in huis hebben als ik net bevallen ben ;)
     
  15. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Dat werd me geadviseerd in het ziekenhuis door de kinderarts en de verpleegkundigen. En dat advies nam ik serieus.
     
  16. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Mij werd anders geadviseerd in het ziekenhuis en de kinderarts;)
     
  17. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Dan moet je het zelf weten. Ze hebben me dat destijds niet voorniets geadviseerd. Ik neem liever helemaal geen risico!
     
  18. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    1 alcoholische consumptie is toch echt na 2/3 uur uit de melk hoor, een hele nacht kolven en melk weggooien is echt onnodig. Kinderartsen hebben vaak echt niet veel verstand van borstvoeding. Dan kan je beter naar de VBN/LLL of een lactatiekundige als je goed advies wilt.
     
  19. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik zou eerst maar eens kijken of je bv wel goed op gang is, alcohol zal hier niet in meewerken eerder tegen.. wijntje kan altijd nog als het eenmaal op gang is toch..
     
  20. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Helemaal mee eens
     

Deel Deze Pagina