Alcohol tijdens borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door HvO, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ons mannetje krijgt een combinatie van afgekolfde melk en kunstvoeding.

    En nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik na zoveel maanden best wel trek heb in een wijntje. Overigens niet op dit tijdstip hoor. :roflmao:

    Hoe zou ik dit het beste kunnen doen, als het kan? Vooruit kolven en dan na het wijntje 1/2 dagen de afgekolfde melk weggooien?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedoel je 1 a 2 dagen of een halve dag? Zo lang hoeft het in ieder geval niet ;)

    Van borstvoeding.com:
    Eén glaasje of glas en wacht minimaal twee uur met voeden. Je hoeft niet te kolven en de melk weg te gooien. Wachten volstaat, tot je lichaam de alcohol heeft omgezet en afgebroken. Krijgt je kind in die twee uur toch trek in een slok moedermelk, dan kan je altijd moedermelk geven uit de koelkast- of vriezervoorraad
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo lang hoef je helemaal niet weg te gooien, dat is zonde van goede melk.

    Meer informatie: https://lalecheleague.be/alcohol/
     
    HvO vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Na elk glas wijn 2 a 3 uur wachten. Ruim aanhouden dus 3 uur en daarna mag ej gewoon voeden, je hoeft niet eens leeg te kolven
    Dus als je vlak na een voeding wijntje neemt, hoef je waarschijnlijk niet eens te kolven.
     
    HvO vindt dit leuk.
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hier hou ik ook minimaal 2 uur aan. Maar moet eerlijk bekennen dat het bij dl wel eens ‘mis’ is gegaan. Die kwam nog wel eens eerder ( wat dan totaal niet in haar ritme paste; ze deed het er om ;))
    Zij heeft er niks aan over gehouden ;) maar lekker voelde dat niet voor mezelf.
    Ik heb toen ook wel eens ergens gelezen dat de concentratie alcohol in de totale hoeveelheid melk heel erg weinig is ( het wordt immers ‘gemengd’ met de melk die al aangemaakt is) en vergelijkbaar met het gehalte in vruchtensap.
     
    HvO vindt dit leuk.
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik nam ‘s avonds ook wel eens een drankje hoor. Inderdaad vlak na een voeding. Vanaf het moment dat je kind niet meer zo vaak komt en wat langere periodes tussen de voedingen laat ‘s avonds en ‘s nachts.

    Als we een feestje hadden en onze zoon ergens logeerde, dronk ik ook wel wat meer. Hij kreeg dan toch al afgekolfde melk (of kunstvoeding bij nummer 2). Ik kolfde dan wel een keer ‘s avonds tegen de stuwing. Die melk gooide ik dan weg. En de volgende ochtend zat er dan wel weer genoeg tijd tussen en kon ik gewoon kolven en bewaren of live voeden.
     
    HvO vindt dit leuk.
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

    Bedankt dames! Ga dit weekend lekker genieten van een wijntje dus! :rolleyes:
     
    Blijdorp, Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina