allebei werken en een ziek kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Chocolat, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ligt eraan als een van de oma s kan dan die en anders neem ik vrij. Mijn man werkt in het onderwijs dus dat is lastig als hij vrij nodig heeft en mijn werkgever is makkelijk daarin. Soms als mijn man geen les hoeft te geven een hele dag wisselen we halverwege de dag om. Ik de ochtend hij de middag of zoiets
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Bij wie het op die dag het makkelijkst te regelen is.
    Als school/kdv/bso belt dat er één ziek is zal ik 9 vd 10x als eerst naar huis gaan, i.v.m. kortste reistijd (20 min. vs 1uur 15 min).
     
  3. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik werk vier ochtenden op een basisschool en man fulltime op kantoor in de accountancy. Als de kinderen ziek zijn, blijft hij thuis in de ochtend. Soms werkt hij dan tussendoor thuis wat als de zieke slaapt. En nadat ik thuis ben, gaat hij naar kantoor. In de avonden haalt hij de uren in. Als dat niet lukt, gaat dat van zijn eigen vrije uren af. Ik zou willen dat we het meer evenredig zouden regelen, alleen dat gaat gewoon heel lastig. In zijn geval is het enige nadeel dat hij minder overlegmogelijkheden heeft met collega's. In mijn geval zijn er altijd anderen (collega's en leerlingen) de dupe van en valt er niets in te halen in avonduren of zo.
     
  4. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Lekker actueel dit topic ook. We zitten midden in een waterpokken golf. Twee van de drie hebben ze nu gehad en nu begint de laatste... Ergens fijn dat ze het niet allemaal tegelijk hebben, maar iedere week een ander is ook behoorlijk intensief...
     
  5. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Vrij nemen gaat hier niet, aangezien ik in de zorg werk. Mijn man ook niet thuis blijven of thuis werken, dus dat word dan één van de oma's. Het is niet anders....
     
  6. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Als alleenstaande, maar ook nog tijdens de relatie met ex) was ik altijd degene die iets moest regelen. Ex kon geen vrij nemen, ik wel.
    Ik kijk eerst of ikzelf vrij kan nemen, of thuis kan werken. Gaat het langer dan een dag duren, dan heb ik nog familie waar mn zoontje zich ook erg thuis voelt. Zij komen dan hier of ik breng hem daar. Dit is 9 vd 10 x één van mijn ouders.

    Mijn huidige werk is overigens heel flexibel. Ik kan thuis werken, plus de manager weet hoe het is, want ze heeft zelf een jong kind. Daarnaast houden ze er ook nog rekening mee dat ik alleenstaand ben en vaak zelf de klos ben.
    Heel fijn.:)
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar thuis werken met een ziek kind, hoe werkt dat precies? Want ik kan me dan toch echt niet op werk concentreren... Of is dat dan 's avonds en 's nachts doorwerken om te compenseren?
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Ze zijn de afgelopen keren zo ziek geweest dat ze van de 24 uur ongeveer 20 sliepen (helaas wel veel 's nachts wakker). Dan kan er prima gewerkt worden. Als ze wat beter zijn is het ook veel televisie, dus dan kan het ook wel een beetje, maar is wel moeilijker.
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou nee. Ik werk met projecten en als ik mijn projecten maar oplever is het goed. Dus ik heb periodes dat ik veel werk en als ik dan 1 a 2 keer per jaar thuis werk compenseer ik dat ruim. Daarbij log ik sowieso op mijn parttime dag of af en toe in het weekend ff in. Dus als ze ziek zijn werk ik savonds inderdaad misschien nog de volgende avond of het weekend. Mijn uren haal ik ruimschoots..

    Plus als ze ziek zijn slapen ze veel of kijken ze tv. Kan ik ook prima werken. Iets lastiger dat wel.
     
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    En terecht! Wij zijn ook werkgevers en daarnaast ouders. Als 1 van de jongens niet kan komen werken omdat er een kind ziek is en vrouw naar werk moet dan is dat overmacht! Gezin gaat voor, hoe vervelend voor ons, dat is logisch! Wel vinden wij het eerlijk als onze werknemers zieke kinderen afwisselen met hun partner (dus niet omdat wij er makkelijk in zijn dat alleen de jongens thuis blijven en hun vrouwen niet) maar uiteindelijk hebben we daar ook niets over te zeggen.
     
    Biny, Caithy, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De oudste kinderen kunnen zich opzich bij ziekte prima zelf redden ( liever niet natuurlijk), voor de jongste vraag ik bij ziekte mijn moeder of schoonmoeder en anders blijf ik of mijn man thuis en dan stemmen we even af bij wie van ons dat makkelijker gaat. Soms splitsen we op, ik in de ochtend werken en hij thuis en dan wisselen we elkaar in de middag af.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Eerst regelde ik eigenlijk altijd dat ik naar huis kon. Nu werk ik nog maar 1 dag per week en passen mijn ouders die dag op dus is er geen probleem.

    Alleen nu dus het probleem dat ik flinke griep heb dus man kan alsnog morgen vrij nemen of thuis werken (als ik m niet aansteek). Was een heel nieuw dilemma waar we nog niet voor hadden gestaan.
     
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Wij hebben beide een baan waar je niet zomaar weg kan
    Wij lossen het dan op met opa's en oma's
    Ik werk niet vee dus gaat dan maar om 3 a 4 uurtjes
     
  14. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Mijn ouders en schoonvader passen op, dus als er een kind ziek is is er geen probleem. Gelukkig zijn mijn kinderen nooit totaal uit het veld geslagen want anders zorgen we er wel voor dat een van ons thuis blijft.
     
  15. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wij wisselen gewoon af, diegene waar het qua werk het beste uitkomt blijft thuis. Allebei een baan met veel verantwoordelijkheden maar gelukkig werkgevers die begrijpen dat voor een ziek kind nou eenmaal gezorgd moet worden. Ik laat dat persoonlijk liever niet over aan oppas/opa en oma etc.
     
    DastyQueen en Hopsatee vinden dit leuk.
  16. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Als hij echt heel ziek is blijf ik thuis. Een kind wat lamlendig is hoort thuis op de bank uit te zieken is mijn persoonlijke mening. Als het meevalt maar te ziek is om naar school te gaan gaat hij naar oma en opa.
    Als hij ziek wordt is hij meestal wel een paar dagen echt goed ziek. Alleen maar liggen op de bank, niks eten, koorts, extreem aanhankelijk, mag nog een millimeter opschuiven. Ja dan blijf ik thuis.

    Vorige week werd hij ziek toen ik thuis was. Met de heropvoedings-dagen moest ik werken. Dat vond ik niet erg :roflmao:
     
    Chocolat en Ukkie1 vinden dit leuk.
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Een aantal geeft aan niet weg te kunnen van werk. Wat doen jullie dan? Een chirurg die staat te opereren snap ik nog wel... Maar verder ben ik wel benieuwd :)

    Hier blijft 1 van ons thuis. Geen familie in de buurt als achterwacht. T gaat dan ook maar om 1 dag in de week dus dat scheelt. En onze gastouder is wel makkelijk, met verhoging en een snotneus mogen ze wel komen gelukkig.
    En tja hoe lullig ook voor m'n werkgever en collegas, m'n zieke kind gaat voor...
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Het ligt er aan, als er op stel en sprong iemand een kind op moet halen, dan overleggen we samen, mijn man werkt op 30 minuten afstand, maar als hij afspraken heeft kan hij niet zomaar weg. Ik werk ergens tussen de 5 en 20 minuten afstand (ligt aan de client), ik ben bij geen van mijn clienten écht hoognodig (niet in de zin van lichamelijke zorg ofzo). Als ik ziek zou zijn, dan is het de eerste week ook pech voor de client, dan moeten ze een week zonder me doen, of eventueel kan een collega een telefonische afspraak inplannen, maar mijn eigen clienten zitten daar niet op te wachten. Tot nu toe ben ik nog niet ziek geweest gelukkig ;).
    Het is nu1 keer gebeurd dat school belde dat dochter opgehaald moest worden, toen ben ik per direct naar huis gereden.
    Als het te voorzien is dat 1 van ons thuis moet blijven (avond ervoor is een kind bijvoorbeeld al ziek), dan overleggen we, en meestal blijft mijn man dan thuis werken, als hij geen afspraken bij klanten heeft.
    Maar ook dit is het afgelopen jaar niet voorgekomen (daarvoor was ik 3 jaar thuis, in mijn werk voor die tijd is het wel eens gebeurd, maar ook oma is een keer ingesprongen en zoon kon daar lekker op de bank liggen. Moet ook wel zeggen dat onze kinderen als ze ziek zijn bij oma beter af zijn dan bij mij, oma verwent ze echt te erg dan ;) ).
     
    Blijdorp en Hopsatee vinden dit leuk.
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Soms kan ik gewoon verlof nemen. Maar als ik vergaderingen ingepland heb met de Verenigde Staten, of dringende deadlines voor projecten, of teammeetings, of klantenbezoeken, of sollicitatiegesprekken, kan ik toch echt niet zomaar standaard afhaken.
     
  20. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Ik werk op een intensive care. Word lastig weglopen! Bovendien: als alle collega's die ouders zijn dat doen, word het een mooie boel.
     
    Caithy en Hopsatee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina