steeds weg lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mij1978, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mij1978

    mij1978 Lid

    15 mei 2008
    29
    0
    0
    Thuishulp B
    deventer
    Hallo
    Onze zoon loppt sinds 1-8 alleen,nu loopt hij overal heen en weg.Op het winkelcentrum loopt hi ook zomaar weg en loopt dan met anderen mee, wanneer hij maar even uit de wagen is.Dan komt hij ook niet terug als we hem roepen.Hij is bijna 17 maanden.

    Wat kunnen we daar aan doen?of hoort dat bij de leeftijd.Hij is ook niet eenkenig ofzo

    Groetjes Mij
     
  2. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Nou, dat was hier ook altijd zo, maar gaat de laatste tijd wat beter. Je zoontje kan net lopen, dus er gaat letterlijke een wereld voor hem open. Hij zal dan ook zoveel mogelijk willen verkennen, dat is logisch.
    Ik zou hem dan ook niet los laten lopen in het winkelcentrum... ik doe dat nog steeds niet, omdat ik weet dat ie er toch vandoor gaat. En dat is niet altijd even veilig. Gewoon in de wagen laten, of aan de hand (als hij dat wil). Je kunt natuurlijk wel met hem gaan oefenen, op plaatsen waar het rustiger is, zodat hij leert om bij jou in de buurt te lopen.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En als je dan roept 'kom hier' dan rennen ze júist weg hahaha. Hoort er bij hoor. Ik laat hem ook niet los lopen in een winkelcentrum oid.
     
  4. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hoort er idd bij hoor! Hier ook, als wij bij wijze van rechts zeggen gaat meneer links! Alles tegendraads!

    We merken wel dat het steeds beter gaat, hij begrijpt sommige dagen dat hij echt bij ons moet blijven en niet mag weglopen. Maar sommige dagen :rolleyes: Dan liggen zijn oren volgens mij nog in bed :)
     
  5. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha klinkt bekend ja, van die oren....

    ik laat lars dus ook gewoon niet los lopen, dan kan ik er steeds achteraan rennen.... vriendin klaagde laatst dat haar dochter niet meer in de wagen wilde omdat ze kan lopen. ik heb daar maling aan, als lars in de wagen moet gaat hij er in of ie nou wil of niet....
     
  6. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zette mijn kids gewoon in de wagen op die leeftijd!
    Nu is mijn jongste 3,5 en loopt nog steeds weg, t is net een blinde, steekt zo over.
    Ik heb voor haar een polsbandje (geen tuigje), dat zit aan mijn pols en aan die van haar.
    Boeit me niks wat een ander op straat zeg (hondje oid).
     
  7. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gelijk heb je, veiligheid boven alles, liever een puppykindje als een platgereden kindje
     
  8. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja precies! :D
    Dan zeggen ze dat je beter moet opletten....soms... haha
     
  9. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij waren laatst in de Efteling en Fabian wil natuurlijk alleen maar lopen en vooral GEEN handje geven. Wij hadden een tuigje meegenomen en heb hem toch maar omgedaan (ondanks dat ik het maar 'raar'vond). Hij heeft echt de dag van z'n leven gehad. Hij kon lekker 'los' lopen en ik hoefde niet steeds achter hem aan te rennen. Natuurlijk kregen we wel een paar opmerkingen. Maar het merendeel van de mensen (vooral die met kinderen) vonden het een superidee.
     
  10. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bij ons werkt het al we zeggen van daaag en verder lopen dan komt ze er wel achteraan maar ik laat haar ook niet los los lopen in het centrum en ja dit klikt of is misschien vreem maar ik heb een bandje gekocht voor om haar handje ne ande uiteinde om mijn hand zo kan ze niet verder lopen dan een meter:)
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik lees even mee.. C kan nog niet lopen, maar kruipt er altijd vandoor.. Als de voordeur/achterdeur openstaat gaat hij zo de straat op. En laatst zelf bij een hele groep onbekenden. Had verwacht dat hij wel een beetje bij me zou blijven, maar hij kroop zo de straat op.. Ik bereid me al een beetje voor op een tuigjes-kind ;)
     
  12. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    hier ook een ontdekkertje van de wereld het liefst meer dan een meter bij me vandaan hahaha.
    Ik heb een tuigje voor hem met best een lange lijn eraan en hij kan lekker lopen.
    Als er iemand iets zegt dan zeg ik meestal, "tsja, beter aan een lijn dan in de sloot nietwaar?!"
    Niks van aantrekken. Van heel de tijd een handje geven worden ze vreselijk chagrijnig en over een huilend kind hebben mensen ook wat te zeggen.
     
  13. mij1978

    mij1978 Lid

    15 mei 2008
    29
    0
    0
    Thuishulp B
    deventer
    waar kan je die polsbandjes kopen dan?
    Het inderdaad een prima idee
     
  14. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Bij mijn oudste zoon had ik ook een polsbandje, ging ook altijd de hort op.
    Met bandje loop je meer relaxed.

    Straks koop ik gewoon tuigjes voor de drie, de buitenwereld kan mij niks schelen, wat die er van vinden. :D

    Groetjes Brez
     
  15. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

    Wauw jij hebt een 3ling! Geen foto's in je map helaas :(
    Wel superbijzonder hoor!

    Ok dat was ff offtopic :D
     
  16. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    ja helemaal gelijk! je hebt tenslotte maar 2 handen en dan met 3 kindjes stappen........lekker in een tuigje en rennen maar !
     

Deel Deze Pagina