Alleen slapen als papa haar naar bed brengt.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mijn dochter is overdag een lastige slaper maar 's nachts slaapt ze eigenlijk gewoon goed. De laatste twee weken is het eigenlijk alleen steeds drama als ik haar naar bed brengt. Als mijn man dat doet dan slaapt ze binnen een half uur. Ik ben rustig een uur tot anderhalf aan het klooien. Manlief neemt het dan vaak over en dan slaapt ze snel.
    We houden exact hetzelfde ritueel aan: fles op haar kamer in het donker en in stilte en daarna in ledikant met speen. Als ze erg druk is houden we een handje vast.

    Iemand een idee hoe dit kan? Zou ze merken dat ik er gefrustreerd van raak of dat ik nu al vooraf "bang" ben dat het weer drama wordt?
    Vind het lullig om mijn man het iedere dag te laten doen en vond het juist altijd een heel fijn moment om de laatste fles te geven :( Raak er een beetje verdrietig van.
     
  2. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ach meis......ik heb helaas geen tips voor je want dit hebben wij (nog) niet aan de hand. Maar snap dat het frustreert...
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Thnx. Het frustreert inderdaad en word er ook echt heel verdrietig van inmiddels:( mis echt mn fijne rustige knuffelmomentje aan het eind van de dag.
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    En wel het fles knuffel momentje doenen daarna neemt papa t over? En dan uitbouwen tot alles zelf doen? Dus eerst in bedje leggen daarna ook t liedje zingen etc
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dat is wel een goed idee ja. Heb echt wel nu voor het eerst het gevoel dat ik "faal" als moeder. (Oké bv deed er lang over op gang te komen, maar daar had ik geen controle over) Moet dat maar even loslaten en het inderdaad in stapjes gaan aanpakken ofzo.
     
  6. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Misschien kun je het anders bekijken: vindt ze het gewoon moeilijker als jij bij d'r weggaat dan wanneer papa dat doet. :)

    geen tips verder, maar ervaring leert dat dingen die zo plotseling opkomen ook meestal weer plotseling verdwijnen. Een fase.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dat is een mooie :) die ga ik vasthouden :)
    Het is inderdaad wel ineens begonnen, hopelijk ook zo weer over.
     
  8. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier was het andersom! Bij mij sliep ze met 5 min en Mn man was heel lang bezig en nam ik het uiteindelijk over! Ik gaf Mn dochtertje s avonds altijd der flesje deed ze in bad en bracht ze naar bed. Dus was gewoon gewenning! Mijn man deed elke avond een beetje meer en uiteindelijk ging ik er alleen nog een kusje geven als ze al in bed lag en zo is t goed gekomen:)!
     
  9. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    voelt ze mss jou frustraties? Mn dochter had dat namelijk ook op die leeftijd.
    Toen ik dat gevoel "opzij deed", ging het veel soepeler!
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ukkies voelen t snel aan inderdaad, daarom doet mijn man t op sommige momenten als ik bij een bepaald huiltje in de stress modus schiet. Als je geen bv geeft kan je zelf ff een bakkie salie thee nemen in de avond en kan je daarna in zen modus je kindje naar bed brengen. Of het is aanwennen dat je het gevoel opzij zet, maar dat is best lastig.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik denk zeker dat ze mn frustraties oppikt. Met kans op top much info: ze doet dit wel vaker vlak voor mijn menstruatie, heb best wel veel lichamelijke klachten ervan en een kort lontje. Denk wel dat ze het aanvoelt. Wist gister alleen niet dat ik vandaag ongesteld ging worden :roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Fijn begint die synchronisatie al zo vroeg?!? Ik zal dr hier ook eens op letten! Hier was feminax de oplossing voor t periodieke geweld, kwam er pas achter vlak voor ik zwanger werd, daarvoor jaaaaaaaaaaren lopen tobben, heftige krampen, loeisachrijnig en bijna maandelijks meerdaagse migraine attacks. Eindelijk een oplossing was ik de volgende maand ineens zwanger...oke, beetje ongebruikelijke methode maar dat werkte ook tegen de ongi ellende .
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja feminax heerlijk he? Onderdrukt hier wel de scherpe randjes.
    Denk dat ze reageert op mijn humeur erbij...
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Vandaag in zen-modus N naar bed gebracht. In mijn achterhoofd: als het drama wordt, neemt manlief het over.
    Ze heeft heel even gejengeld en is toen lief gaan slapen :)
     
    helma85 en GDuif vinden dit leuk.
  15. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    super!!!! Hartstikke goed van je!! Ga zo door!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina