11 weken zwanger en het hartje niet horen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vrouwtjelief, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwtjelief

    15 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vandaag naar de vk geweest ze kon het hartje niet horen of vinden :(, is dit normaal

    ik ben 11 weken zwanger
    graag jullie ervaring

    groetjes
     
  2. Friesland90

    Friesland90 Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat is ook de reden waarom ze bij de verloskundige meestal pas gaan luisteren en zoeken rond 12 weken.. Omdat het nog erg laag en achter het schaambot kan verscholen zitten.
    Bij mij luisterde ze toen ik over de 12 weken was voor de eerste keer en dit was best veel zoek werk. Eenmaal het hartje gevonden kon je het wel aardig goed horen, maar toch wel vaag in vergelijking met hoe het nu klinkt.

    Als met de echo alles in orde is, zou ik je niet te druk maken erom. Het kan best zijn dat het nog eventjes duurt.
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Bij mij gingen ze voor het eerst het hartje luisteren toen ik 14 weken was.
     
  4. vrouwtjelief

    15 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dank jullie wel voor jullie reactie

    ik heb nog geen echo gehad vandaar mijn zorgen, ik heb aanstaande donderdag een termijn echo. ik hoop dat alles goed verloopt

    groetjes
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kan idd voorkomen hoor. Bij ons met ruim 9 weken kon ze het ook niet horen, maar was niets om zorgen over te maken omdat t achter t schaambot ligt. Succes donderdag!!!
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn vk ging niet luisteren voor de 14 weken, juist omdat het daarvoor zo vaak niet lukt, terwijl alles goed gaat daarbinnen. Maak je niet ongerust (moeilijk, ik weet het). Donderdag krijg je vast het mooiste beeld te zien wat je ooit gezien hebt!
     
  7. vrouwtjelief

    15 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dank jullie wel dames,

    ik ben nu een beetje gerustgesteld

    thanks
     
  8. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Met 11 weken is wel heel erg vroeg om het hartje te horen. Over een week of twee is de kans groter dat het wel lukt. Heeft de vk dan niets gezegd daarover tegen je?
     
  9. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jammer dat je geen duidelijkheid kon krijgen bij je vk... ! Heeft die van jou geen echo-apparatuur? Ik kreeg bij eerste afspraken juist echo's omdat je het hartje nog niet kan horen en bij 15 weken voor het eerst geluisterd.
     
  10. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Vind ik toch ook wel raar van je vk hoor. Ik kreeg in het begin echo's omdat je het hartje toch niet kon horen van buiten uit. Met inwendige echo luisterde ze wel naar het hartje omdat dat duidelijker was. Geen zorgen maken dus!
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Mijn VK zei toen ook dat het vaak voor de 12 weken niet te horen was. Kan wel, maar hoeft dus niet.
    Bovendien: misschien ben je ook nog iets minder ver dan je zelf nu denkt, (je ei kan later zijn geweest en de innesteling kan lang hebben geduurd). Dus eerst die echo maar eens en tot die tijd vooral niet teveel zorgen maken ;)
     
  12. minnie2

    minnie2 Lid

    15 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    met 14 weken ging de vk naar het hartje luisteren en kon niks horen,dus extra echo gehad.Bleek dat de placenta van voren lag,maar alles was oke.
    Bij de 20-weken echo lag de placenta weer achter en voelde de baby al met 17 weken.

    Maak je niet druk het kan dus zelfs met zoveel weken dat ze het nog niet kunnen horen,misschien is het een uitzondering maar het kan dus wel.

    groetjes
     
  13. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier kreeg ik pas het hartje te horen met 16 weken. Gelukkig had ik al wel eerder een goede termijnecho gehad dus maakte mij geen zorgen.
     
  14. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    Bij mij kon ze hem zelfs met 16 weken niet vinden...Dikke stress, maar bij de spoedecho bleek beeb alive en kicking.
     
  15. janneke000

    janneke000 Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.049
    2
    36
    Bij mij probeerden ze het met 17 weken, kon het amper vinden. Gelukkig voelde ik mijn kindje trappen en maakt ik me daarom niet al te veel zorgen :D
     
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik zit eerlijk een beetje met verbazing naar dit topic te lezen! Ik vraag me dan af, zit er veel verschil in apparatuur tussen gyn en vk?
    Ik heb namelijk met 8 weken inwendig, daar was het duidelijk te horen en met 10 weken en 5 dagen een uitwendig en ook daar was het heel duidelijk te horen, en natuurlijk ook te zien.

    Ik vraag me dit af, aangezien veel meiden pas het hartje zo laat hebben gehoord, maakten jullie je dan niet veel zorgen? Dit zou ik namelijk net als TS ook hebben.
     
  17. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Bij mijn eigen VK luisterde ze pas met 16 weken voor het eerst.
    Toen ik met 13 weken met hyperemesis gravidarum werd opgenomen heeft de VK van het ZH geluisterd maar toen werd ik wel gewaarschuwd dat het mogelijk niet te horen was! Na heel lang zoeken gevonden.
    Hier deden ze met 8 weken en ongeveer 12 weken een echo maken om dit soort ongerustheid te voorkomen. Vreemd dat ze je niet gelijk voor een echo heeft laten gaan. Dat deed de VK van mijn collega namelijk toen ze het hartje niet kon vinden.
     
  18. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    je kindje moet er ook goed voorliggen he, bij Ties was het met 12 weken wel te horen, bij dit kindje pas met 17 weken.

    en ik maakte me er geen zorgen om, het is bekend dat het net wel/net niet kan bij die termijn. als je een goede termijn echo hebt gehad is de kans dat het misgaat nog maar 1%, daar mag je ook wel een beetje op vertrouwen vind ik!

    ik vind mensen juist zo snel in de stress schieten tegenwoordig :):):)
     
  19. vrouwtjelief

    15 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames :)

    nee mijn vk beschikt niet over een echoapparaat. ze heeft voor mij een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis, ze zei wel dat het nog klein is en dat het even zoeken is en toen ze ging zoeken kon ze het niet vinden. daarna zei ze niks alleen dat ze een afspraak voor me ging maken bij het zkh voor een echo . en dat was het.....
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier bij de 1e ook pas geluistert met 14 weken. Bij de 2e met 11 -toen hoorde ze het wel toevallig, maar ik had het zelf toen ook al gehoord met de angelsound (1 x daarna 4x niet ;) ) .
    Maar ze had ook wel gewaarschuwd dat het misschien niet te horen was nog
     

Deel Deze Pagina