Als je klaar bent, hoe ga je om met het einde en vernietiging cryo?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door betties, 24 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ja het is natuurlijk een enorm luxeprobleem, als ik van te voren had geweten dat we middels IVF 2 lieve kinderen zouden krijgen, een jongetje en een meisje, dan had ik er zeker voor getekend. Ik ben heel blij dat dat gelukt is :). Denk inderdaad dat je op een gegeven moment de keuze wel kunt maken en er vrede mee kunt hebben.
    Fijn @Sophy dat je de keuze hebt gemaakt en dat het goed is zo :).
     
  2. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Wij hebben onze overgebleven cryo's gedoneerd.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Heel erg moeijk. Maar ik zou nooit een cryo kunnen weggeven aan onbekenden. Dat is toch volledig biologisch jullie kind en een volle broer of zus van je eigen kinderen. Dat vind ik heel erg ver gaan. Het zou voor mij voelen als het afstaan van je eigen kind.

    Ik ken overigens een Christelijk stel dat heeft besloten alle cryos te moeten gebruiken. Vernietigen van het leven mag niet volgens hun geloof. Ze moeten ze dus gebruiken en dan kijken hoeveel er komen. Bij de behandeling hebben ze er wel rekening mee proberen te houden door niet zoveel mogelijk bevruchtingen te krijgen.
     
  4. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Wij hebben nog 4 cryo’s.

    Stel dat we daar van over houden als we zeker weten dat we klaar zijn, zou ik ze best willen doneren.

    Maar wat ik me dan afvraag hè.. (misschien heel stom) stel dat het nou een jongen is, en N en hij krijgen wat.. dan gaat ze dus eigenlijk met haar broer. Is toch gek ?!
     
  5. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dag lieve lieve sophy! Steun en toeverlaat, luisterend oor en ook nu weer ;)
    Ja haha, dat mag begraven in eigen tuin ;) Voor de wet is het nog niets, hooguit medisch afval ofzo.
     
  6. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Was een tijdje weg en zie ineens toch een hoop reacties, wat fijn! Hier.... de brief ligt er nog steeds?
    De keuze bij ons: vernietigen of een jaar verlengen. Donatie aan een stel is absoluut geen overweging. Respect voor mensen die dit doen of overwegen, maar past helemaal niet bij mijn gevoel.
    Eerdaags gaat die brief er toch echt wel uit met een kruisje bij vernietigen...
     

Deel Deze Pagina