Altijd spierpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Juud74, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Zeker broccoli!!! Staat hier twee keer per week op tafel, soms 3 keer!

    In melk zit bijna geen calcium meer, het is zo vaak gekookt dat de voedingsstoffen tot een minimum beperkt zijn.

    Maar ook ik kreeg het advies van mijn personal trainer om magnesium te gaan slikken.
    Sowieso is het goed voor je, maar merk nu als ik het niet doe ik echt last krijg van kuitkrampen.

    Wel zou ik voor de zekerheid naar de ha gaan, maar starten met magnesium kan toch wel!

    Succes
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Magnesium
    Selenium
    Zink

    Zijn oa de mineralen die ik extra slik, of ik neem een groene smoothie.
     
  3. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Heb t meteen in huis gehaald :)
     
  4. Beitsche

    Beitsche Fanatiek lid

    12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Maar haal dan geen goedkope magnesium tabletten. Daar neem je maar zeeeer weinig van op.

    Goede magnesium varianten zijn onder andere:

    Magnesium chelaat en magnesium citraat.
     
  5. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    B12 ligt niet aan of je genoeg vlees eet haha

    Is er werkelijk getest of hij geen IF factor in zijn maag heeft want dan KAN je het simpelweg niet uit eten halen (al eet je 100 biefstukken per dag hihi) dit komt ook nooit meer terug.

    Kramp en spierpijn kan vaak aan vitamine B liggen, je zou eens een vitaminepreparaat kunnen slikken en als dit niet genoeg helpt kan je eens langs je huisarts gaan, kalium en magnesium hebben ook wel hier veel mee te maken.

    KORTOM ik vind EIGENLIJK dat als je hier toch wel meer last van hebt dan een "normaal" persoon dat je langs moet gaan bij je arts, het hoort gewoon niet , klaar, je hoort geen spierpijn te hebben van op hakken lopen dat klinkt niet gezond.
     
  6. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Het kan er zeker wel aan liggen, mensen die vegatisch zijn hebben vaker een B12 te kort,

    maar inderdaad als je regelmatig vlees eet dan is de kans groot dat je een opname stoornis hebt, heb ik ook ik moet dus mijn levenlang b12 spuiten.
     
  7. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    B12 zit in zoveel meer dingen, kijk bij vegan is misschien nog wat anders Mar vega hoeft geen probleem te zijn..
     
  8. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij mij is het de schildklier...
     
  9. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Toch zou je als je goed bent ingesteld daar geen last van moeten hebben. Hoe is je vit.D-status?
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Magnesium haal je niet voldoende uit je voeding, omdat het er simpelweg niet inzit. Dit komt oa door verarming van de landbouwgronden. Google eens op magnesium tekort, kun je er heel veel over lezen..

    Sinds ik magnesium slik, ben ik heel erg opgeknapt. Niet alleen lichamelijk qua spierkrampen, maar ook rustiger in mijn hoofd. Mijn zoon die erg druk kan zijn en snel boos/gefrustreerd was, is ook heel erg opgeknapt sinds hij magnesium krijgt. Als ik het een dag of 2 vergeet, merk ik dit meteen. Zijn lontje is dan een heeeeel stuk korter..
     
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Inderdaad goed opletten of je 1 van deze aanschaft. Magnesium malaat of tauraat is ook goed..
     
  12. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    B12 zit inderdaad in dierlijke producten,
    vlees/vis eiren en zuivel,

    tis gewoon een fijt dat veel vaga B12 te kort hebben, veel slikken een suplement bij en dat is voldoende, omdat je geen opnamestoornis hebt, maar gewoon te weinig uit je voeding kan halen.

    magnesium voor kinderen, welke variant koop je dan, zoonlief eet niet zomaar een pilletje moetdan wel een lekker smaakje aan zitten, zoonlief zou ik ook wel een aan de magnesium willen proberen.
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik gebruik magnesium citraat voor mijn kinderen (voor mezelf ook trouwens). Gewoon zo'n grote tablet van 200mg (voor mezelf 600mg) fijnmalen in een vijzel en door een schepje appelmoes mengen. Je kunt ook capsules aanschaffen. Deze mag je openmaken en de poeder door een toetje oid roeren.

    Mijn zoon gaat richting de ADHD en voor deze kinderen is magnesium heel erg belangrijk (evenals visolie overigens). Ik merk ook absoluut het verschil met/zonder..
     
  14. LiLaLief

    LiLaLief VIP lid

    1 jan 2009
    6.729
    0
    0
    boekhoudkundig medewerkster/zangeres
    Gelderland
    Bij mij was het deels de schildklier, deels de Mirena spiraal!
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ben ik het niet mee eens!

    Ik slik ook magnesium EXTRA omdat ik altijd last heb van verzuurde spieren, maar ik haal de adh wel voldoende uit voeding.

    Magnesium zit in volkorengraanproducten, groene groente en zuivel. Zorg dat je iig geen witte granen eet en eet echt veel groene biologische groente (zit meer in). In zilvervliesrijst zit ook een hoop.
     
  16. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja klopt, heb er nu ook geen last van, behalve van vaker kramp.
    Maar dat kan een rest-verschijnsel blijven.

    Ik heb het zo erg gehad, dat ik de druk van mijn kuiten tegen elkaar aan niet kon verdragen. Zat en lag altijd met een kussentje tussen mijn kuiten in.
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Dan ben je het er niet mee eens, dat kan.. Ik baseer me vooral aan heel veel verschillende onderzoeken die ik gelezen heb, waaruit blijkt dat ongeveer 80 tot 90% van de westerse bevolking een (ernstig) tekort heeft aan magnesium, omdat het gewoon niet voldoende in de voeding zit. Groenten komen tegenwoordig van overbewerkte/bekunstmestte landbouwgronden, waar bijna geen mineraal meer in aanwezig is, zo dus ook niet in de groentes die hiervan af komen.. Verder komt het wel voor in de voedingsmiddelen die jij noemt en ook vooral in noten, maar je moet wel heel grote hoeveelheden hiervan gaan eten om een tekort ten eerste aan te vullen en daarna het gehalte op peil te houden. En dat doet bìjna geen mens..

    Magnesium wordt ook wel het vergeten mineraal genoemd, omdat er zo weinig aandacht aan geschonken wordt, maar waarvan een tekort wel heel veel klachten kan geven..
     
  18. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Als dit dan helpt, dan zou je toch ook een tekort kunnen hebben, ondanks dat je zegt dat je het voldoende uit je voeding denkt te halen?
     
  19. Juud74

    Juud74 Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Inmiddels slik een paar dagen magnesium bruistabletten en extra multivitamines. Voel nog niet veel verschil, misschien wel wat fitter en rustiger ofzo, maar had na een dagje veel tillen van mijn best wel zware zoon (15 kg bij 21 mnd) toch wel ongewoon veel spierpijn in mijn arm... misschien moet het nog een beetje "inwerken"?
     
  20. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    toch maar een bloedtestje aan wagen,
    vit B12 en vit D kunnen dit beiden veroorzaken, en beiden bij een flink te kort niet zo binnen een paar dagen/weken op te lossen.
     

Deel Deze Pagina