Amandelen verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Na het drie jaar uitgesteld te hebben is het bijna zo ver, eind juli gaan m'n amandelen er uit en ik kan nu al wel janken van ellende. Zie er zo tegenop. Niet tegen de operatie of de pijn (pijn heb ik nu ook al heel vaak) maar tegen het spugen na de operatie.


    Meer mensen die op latere leeftijd hun amandelen hebben laten verwijderen en wat is jullie ervaring? Moeten spugen? Hoe was de pijn?
     
  2. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb ze een paar jaar geleden laten verwijderen. Ik heb zelf 2 of 3x gespuugd in het ziekenhuis en daarna niet meer. Vond het eten veel vervelender. Ik ben er 2 weken zoet mee geweest voor ik me er helemaal goed voelde
     
  3. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier laatst voor de 2e keelamandelen moeten laten verwijderen (ja... uitzondering ze waren een beetje teruggegroeid en veroozaakte weer priblemen).

    Dik 2 weken last gehad niet gespuugt, eerste keer was ik 16 en toen wel 1x moeten spugen.

    T doet echt veel pijn maar daarna geen keelontsteking meer is t waard.
     
  4. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Aantal jaar geleden laten verwijderen. Was in de 20.
    Tijdens de ingreep veel bloed binnen gekregen wat ik dus daarna uit bleef spugen. Echt heel vervelend.
    Ook erg veel pijn gehad. t Viel mij echt tegen..
    Succes straks!
     
  5. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Bij mij zijn ze verwijderd toen ik 19 was, heb niet gespuugd. Mn schoonzusje heeft ze opnhaar 31steblaten verwijderen en heeft ook niet gespuugd.
     
  6. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ik heb niet gespuugd na de operatie. Het is geen spannende ingreep, maar de pijn viel mij wel tegen eerlijk gezegd.
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik was 22. Ik heb geen enkele keer hoeven overgeven daarna, maar ik verging wel van de pijn. Onderschat dat niet. Het is echt een miljard keer erger dan de pijn van een keelontsteking.
     
    Krullenboll vindt dit leuk.
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik was 12 (en dat was al oud volgens de dokter). Ik herinner me niet veel van de pijn, wel van het overgeven. Heb 3x keer moeten overgeven. Tip: probeer het bloed niet in te slikken. Dat is makkelijk gezegd, maar als je om de zoveel tijd het bloed zelf uitspuugt, kan je het overgeven misschien vermijden.

    Verder heb ik veel waterijsjes gegeten en dingen als vla, maar mijn neef die al volwassen was moest meteen (na een paar dagen) aan het volkoren brood met kaas. En hij herstelde veel sneller. Ik heb niet lang echte keelpijn gehad, wel was ik 6 weken niet goed van de narcose (die stond niet goed afgesteld, maar dat komt maar heel weinig voor).

    Succes en sterkte! Het komt allemaal goed.
     
  9. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik was rond de 26 jaar toen ik ze heb laten verwijderen.
    Ik heb helemaal niet gespuugd en de pijn viel mij mee.
    Zat de volgende dag weer aan de boerenkool met worst :roflmao:
     
    Hoop42 en mama079 vinden dit leuk.
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik was een jaar of 18. Niet gespuugd maar wel superveel pijn gehad! Ik beval liever dan dat ik nog een keer die dingen eruit zou laten halen!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb het op mijn 20e laten doen ivm terugkerende ontstekingen met van dat vieze pus. Waren ook heel groot.
    Ik was ontzettend bang, maar ben sowieso een paniekvogel ;)

    Ik heb heel veel gespuugd, vooral oud bloed dat tijdens de operatie in mijn maag kwam. Daardoor moest ik een nacht blijven. Pijn viel de eerste 2 dagen mee, daarna werd het wel heel irritant, kan me niet herinneren dat het heel extreem pijnlijk was, het is ook al 15jr geleden...
    Ik weet nog wel dat ik enorm uit mijn mond stonk door de wond.

    Tip: probeer geen bananen te eten na de operatie, daar zit iets in wat het nog pijnlijker maakt
     
  12. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik heb ze afgelopen september laten verwijderen, ik was toen 29. Jaren tegen aan zitten hikken, ik was ook bang. En dus jaren lang vrijwel continue keelontsteking. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik vrijwel aan de lopende band keelontsteking had, ziek was of niet lekker was en vooral moe.. heel erg moe.

    Maar man wat ben ik blij dat ik t gedaan heb! Ben helemaal niet meer ziek geweest sinds ze een uit zijn en heb in de afgelopen maanden welgeteld 2 dagen iets van een beginnende verkoudheid gehad. Verder niks.. daarnaast is m'n stem verbeterd en heb ik energie voor 10 nu. Echt een wereld van verschil.

    Ik was direct uit de narcose wel misselijk maar dat zei ik en ik kreeg meteen iets ingespoten. Ik heb niet gespuugd. Ging om 8.20 de ok op en was om 11.50 al weer thuis. Zat diezelfde avond al te eten. Heb wel continue gedronken. Zette daar zelfs de wekker voor s nachts.
    Het deed pijn maar ik vond het met pijnstilling goed uit te houden. Dag 5 tm 7 vond ik het ergst, toen kreeg ik enorme oorpijn. Echt de meest vreselijke oorpijn die ik ooit gehad heb. En een nabloeding. Maar die stopte gelukkig snel. Na die 2 dagen oorpijn ging ik helemaal opknappen heen en ik was na 10 dagen weer de hele dag aan t werk (werk in het onderwijs) en na 14 dagen echt volledig hersteld.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
     
  13. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Ik heb het vorig jaar laten doen. Niet gespuugd. Het viel mij zo ontzettend mee, ook qua napijn. Na een kleine week weer aan t werk.
     
  14. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    ik moet volgende week woensdag.. zie er ook onwijs tegenop! dus lees eventjes mee.
     
  15. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Volgens onze kno-arts is het bij volwassenen net zo pijnlijk als bij kinderen.
    Grootste verschil maakt hoe ze zijn op t moment van ok. Hoe kleiner, hoe kleiner de wond.

    Sterkte!!
     
  16. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.391
    113
    Verwijderd na tig keelontstekingen.

    1 keer gespuugd, 1 keer van m'n stokje. Twee weken pijn maar wat ben ik blij dat ze er uit zijn.
    M'n hele weerstand was naar de knoppen.

    En nu in 16 jaar maar 1 keer keelontsteking gehad en weinig ziek.
     
  17. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik zou zo voor je gaan! Ik heb ze 7 jaar geleden laten verwijderen en het is me zo meegevallen dat ik het zo weer zou doen.
    Ik heb niet gespuugd en eigenlijk geen last gehad.

    Ik heb het zelf toen even verpest door heel boos oo mijn broer te worden en tegen hem te schreeuwen, toen moest het weer opnieuw helen
     
  18. Romantic

    Romantic Bekend lid

    29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik heb ze op mijn 18e laten verwijderen. Ik heb niet gespuugd doordat ze bij mij de wonden na het verwijderen, dichtgeschroeid hebben. Daardoor geen bloedverlies erna wat ik in kom slikken en misselijk van kon worden.

    De napijn viel mij wel wat tegen. Doe het rustig aan de week erna! Veel succes en alvast beterschap als ze eruit zijn! :thumup:
     
  19. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ja ik heb het laten doen een paar jaar geleden. Ben achteraf echt blij dat ik het heb laten doen maar mijn ervaring ermee is echt verrot. De eerste week is het ergst qua pijn, helaas kreeg ik na een paar dagen nog een nabloeding en heb daardoor ook veel moeten spugen wat natuurlijk de hel is met die open wonden in je keel. Maar de meeste mensen hebben niet de pech van een nabloeding gelukkig.

    Ijsjes eten en ijswater drinken na de operatie, ook 's nachts een kan ijswater naast je bed en regelmatig slokjes nemen. Yoghurt is niet fijn dat plakt in je wonden. Vla is dan beter dat glijd er makkelijker langs.
     
  20. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij mijn man worden ze in september verwijderd. Hij ziet er wel tegen op. Waar wij wonen is een ziekenhuisopname van 3 tot 5 dagen normaal bij nabloedingen zelfs langer.
     

Deel Deze Pagina