Amandelen verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    Ik moest afgelopen woensdag voor het verwijderen van mijn keelamandelen.
    Ik werd om half 12 geholpen en heeft lang geduurd! bijna 40 minuten ipv de gewone 15 minuten.
    Werd behoorlijk misselijk wakker maar meteen wat voor gevraagd!. Dacht toen ik wakker werd, ohjoh! die pijn valt wel mee als dat alles is.
    Nou was dat maar alles haha! Mocht eigenlijk om half 8 savonds naar huis maar ik had echt veel pijn en voelde me mega beroerd. Bleef ook onwijs spugen en dat doet echt heel veel zeer. Dus ben de nacht gebleven.

    Nu zit ik op dag 5 en kan echt wel huilen van de pijn gewoon, lijkt wel elke dag erger te worden. Ook heb ik nu enorme oorpijn maar dat schijnt erbij te horen. Enige wat ik binnenkrijgt is ijswater en van die festini waterijsjes. Heb andere dingen geprobeerd maar daar krijg ik nog meer slijm van!
    Tot nu toe heb ik dus echt wel spijt!! hoop echt dat het het allemaal waard is geweest als ik ben opgeknapt.
     
  2. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Maar dat spugen na de operatie komt door de narcose? Ik ben de afgelopen jaren 2x geopereerd, geen amandelen. De 1e keer was ik kotsmisselijk. De 2e keer heb ik iets tegen de misselijkheid gevraagd. Kreeg ik in de OK toegediend waardoor ik nergens last had na de operatie.

    Ik zou zeggen geef het aan bij de anesthesioloog.
     
  3. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik was 27 toen ze eruit gingen. Heb twee keer overgegeven na de operatie vanwege oud bloed. Pijn vond ik ook behoorlijk tegenvallen. Ben er toch wel twee weken zoet mee geweest en keek de eerste dagen echt op de klok wanneer ik weer paracetamol mocht hebben. Maar ben er enorm van opgeknapt, dus spijt heb ik er niet van gehad.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Heb ze laten verwijderen toen ik 30 was.

    Geen last gehad van pijn of spugen ... sterker nog.. toen ik naar mocht was het eeste wat ik buiten deed... een peuk opsteken :D:D
    Totaal niet verantwoord maar wat had ik daar toen zin in ;)
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik krijg alleen al van het lezen ervan plaatsvervangende schaamte...
     
    fanona en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Nou! :confused:
     
  7. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik word al misselijk als ik er aan denk :|
     
  8. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hoezo?
     
  9. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Ik heb ze laten verwijderen toen ik een jaar of 27 was. Na alle horrorverhalen gehoord te hebben maakte ik me toch behoorlijk druk, maar het was me erg meegevallen. De pijn viel nog best mee en na een paar dagen was ik het ijs en de vla zo moe dat ik al boterhammen ging eten en dat ging redelijk goed.
    Heb ook niet hoeven overgeven.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Uhm die snap ik niet.
    Er zijn ook vrouwen die direct na een kiesverwijdering gaan roken of na een bevalling een peuk opsteken.

    Waarom moet je je daarvoor schamen vraag ik me af?
     
  11. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    denk inderdaad dat het deels door de narcose komt.!

    Maar met amandelen verwijderen slik je ook een hoop bloed in dat dus in je maag komt waardoor je ook misselijk wordt en dus gaat spugen. Kan een anesthesioloog dus helaas niet veel aan doen.
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Zo 20 jaar geleden laten verwijderen, was rond 23 jaar.

    Ik heb niet gespuugd, 1 nachtje in het ziekenhuis moeten blijven. Wel heel veel pijn. Drinken was lastig, ook met ijsklontjes. Ze hebben me echt gedwongen om te drinken en om ijsjes te eten.

    Na een paar dagen knap je snel weer op.

    Mijn tip: haal genoeg paracetamol zetpillen in huis. En reken op een weekje bedrust.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Ik kreeg een hele lijst met producten mee wat ik tijdelijk niet moest drinken/eten.
    Maar alleen melkproducten en boontjes zijn blijven hangen. Je slijm wordt dikker en dan maakt het doorslikken lastiger.

    Een klein voordeel, was 5kg af gevallen.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  14. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Anders ik wel
     
    SDonya vindt dit leuk.
  15. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Is dat per definitie bij iedereen zo? Ik ben geen moment misselijk geweest en heb ook niet hoeven overgegeven na de operatie.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Omdat het hartstikke onverantwoord is en de manier waarop jij het verteld, lijkt het net alsof je er trots op bent. En dan ook nog al die lachende smileys erbij.. Ik persoonlijk zou mij kapot schamen als ik zo verslaafd ben dat ik direct na een KEEL operatie een sigaret zou opsteken. Ik zou dat dan ook nooit vertellen aan iemand. Dat jij dat dus wel doet en ook de manier waarop, daar krijg ik plaatsvervangende schaamte van.
     
    Phloxx en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ben ik gelukkig niet de enige:rolleyes:
     
    muis26 vindt dit leuk.
  18. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Bij mij zijn ze op mijn 34ste verwijderd, en het was geen pretje en ik had ook wel pech, ik heb zoveel pijn gehad en kon niks verdragen, zelfs geen ijswater, en een honger dat ik had! Toen ik op dag 9 na de operatie eindelijk iets kon eten was ik dolgelukkig....totdat ik snacht wakker werd en ineens bloed proefde, een fikse nabloeding, het bloed gutste eruit. Met spoed naar het zkh en daar de kno arts opgeroepen, die heeft geprobeerd het dicht te branden, wardoor ik echt dag dat ik stikte, dat hielp uiteindelijk niks, het bloeden was niet te stelpen en ik moest weer naar de ok en onder narcose en toen is het gelukkig wel gelukt. Ik vond het de hel op aarde maar achteraf dubbel en dwars waard, ik heb NOOIT meer keelontsteking gehad!
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Tja kan er ook om liegen maar waarom zou ik.
    Ik stond toen in een andere periode van mijn leven en ja.. toen was ik zo erg verslaafd (exacte reden hoef ik niet te noemen, maar noem het maar stress roken) dat ik die drang gewoon had. Dat voelde toen als noodzaak.
    En dat het onverantwoord was had ik zelf al in de tekst gemeld natuurlijk ;)
     
    Boommm vindt dit leuk.
  20. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Nou, nog heel eventjes en dan is het zover.. heb inmiddels iets oxazepam van de huisarts gehad vanwege de enorme paniek..

    Had nog een vraag, áls je dan moet spugen, gaan die wonden dan niet open?

    Lees hier een aantal mensen met nabloedingen, maar in m'n folder staat dat maar 1-5% een nabloeding krijgt. Vind het best opvallen dat er hier dan al zoveel zitten..

    :(
     

Deel Deze Pagina