Amnionstreng en afwijking navelstreng

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sama1, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Voor een aantal weken geleden is bij de 20 weken echo een amnionband gezien. Nu kwam ik voor 2 weken geleden voor controle bij de verloskundige en zit de navelstreng 2cm van de placenta rand.
    Tijdens de echo daar niets over gehoord en alleen over de amnionband dat zij het had gezien en er daarom wat mee moest. Ik moest trouwens via google eer achter komen wat het nu precies was. Ze deed er nogal luchtig over. Nu moeten we over 3 weken weer komen bij de gynaecoloog om de amnion te bekijken en voor een verder plan. Iedereen doet er luchtig over en ik hoop ook dat het alles wat luchtigs is, alleen lees ik op het internet ook andere berichten.
    Iemand ervaring met beide dingen? Het is trouwens bij een GUO geconstateerd.
     
  2. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Geen ervaring maar wou je toch geel veel s6 wensen in het afwachten. Ik had het 2 weken gelden ook alleen dan met een veel te kort boven beentje. Ook daar veel onduidelijkheid over ook hier deed het ziekenhuis vrij nuchter tot dat ik zelf ging zoeken op internet en je dan leest 2at het allemaal kan betekenen. En dan mag je als moeder maar gewoon afwachten :(
    Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Wanneer heb je weer een echo?
     
  3. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hebben over 2 weken weer een echo. Is dan 7 weken geleden met de echo waar ze het op hebben gezien. In het begin dacht ik nog ach... tot de verloskundige vorige week zei.. ben je er ook van geschrokken?? Toen dacht ik owhhh is het dan iets om van te schrikken? En ging het toch wel knagen.
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik denk dat ik hetzelfde had. Ook een amnionstreng (deze zat tussen de benen) en een onmogelijke plek voor de navelstreng. Placenta is daar uiteindelijk ook helemaal overheen gegroeid.
    Onze zoon is waarschijnlijk door die amnionstreng nooit helemaal gedraaid, hij heeft tot 33,6 weken overdwars gelegen. Ik vond dat bijzonder lastig, kon niet bukken of wat dan ook.
    Met 32 weken kreeg ik een scheurtje in mijn vliezen, kreeg bloedverlies en premature weeen. Ik ben met spoed opgenomen en 2 keer verplaatst met de ambulance ivm medische kennis in de ziekenhuizen en plek op de neo. Uiteindelijk 2 weken volledig (nee mocht niet douchen en er ook niet uit voor toillet) plat gelegen in het ziekenhuis.
    Daar zijn minimaal 6 echo’s nog gemaakt (ik werd met bed en al door het ziekenhuis gesleept) om te kijken waar ze moesten snijden voor de keizersnee. Ook lag er voor de keizersnee al 2 liter bloed klaar.
    Met de laatste echo bleek de amnionstreng weg te zijn. 1 dag voor de geplande echo besloot onze zoon dat het tijd was en werd het een spoed keizersnede.
    Hij is helemaal gezond geboren en ik had minimaal bloedverlies.
    Dus bij ons is alles goedgekomen ondaks de doemscenario’s die we besproken hadden ivm de placenta (ook baarmoederverwijdering als bloedverlies te erg was).
     

Deel Deze Pagina