Inbakeren, iemand ervaring? voor/nadelen? wanneer niet doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    Mijn zoontje wil overdag slecht tot niet slapen en maait zichzelf continue wakker met zijn armpjes, ik vol goede moed de pacco inbakerdoek gekocht gisteren binnengehad... nou hysterisch werd hij vanmorgen toen ik het probeerde :cry: met als gevolg, ik ook van slag, hem eruit gehaald (ik in tranen) en hij was weer happy dat hij zich met zijn armpjes weer uit de voeten kon... wat moet ik nou :cry: hij had zijn armen ondanks dat hij er strak inzat al vanaf zijn heupen naar zijn borst (net boven navel) gekregen....
    Doorzetten? of is het iets wat ik maar moet laten als hij zo gaat huilen, al heb ik het maar 1 x gegeprobeerd... en het maaien de eerste weken voor lief moet nemen als iets dat vanzelf overgaat? ik durf niet goed meer, heb er echt moeite mee...
     
  2. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hoi Dora,

    Merel was ook meteen even hevig aan het protesteren toen we de doeken voor het eerst aandeden. Maar na 5 minuten heel hard protesteren en krijsen was ze stil en heeft ze een paar uur geslapen.

    Heb je contact gehad met het CB hierover? Zij hebben ons heel erg gesteund en voorgedaan hoe je het beste kunt inbakeren. En heb je het boekje erbij van Ria Blom, inbakeren geeft rust? Heel goed om te lezen vond ik, met veel nuttige tips.

    Merel kan haar handjes ook net boven haar navel krijgen, maar het geeft nog genoeg rust voor haar, ze heeft er geen last van ofzo.

    Ook is het zo dat Merel de ene keer na het inbakeren 20 minuten huilen nodig heeft om in te slapen en de andere keer geen kik geeft.

    Ik zou zeggen praat er over met een consultatie verpleegkundige en probeer het nog eens. Het heeft onze kleine Merel zoveel rust gegeven. Niet meer 10 uur huilen maar hooguit 1,5 uur op een dag. (Nog moeilijk om te horen hoor :oops: )

    Het kan jou kindje zoveel rust geven!

    Ik wens je in elk geval heel veel succes en kracht om door te zetten. het kost je even wat emotionele momenten, maar (bij ons in elk geval) je krijgt er een heel ander kind voor terug!

    Liefs Merel
     
  3. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey hallo,

    Onze kleine was ook erg onrustig en na een paar weken toch maar begonnen met inbakeren. de eerste keer was het een half uur krijsen :( niet echt leuk. Ik had een wekker gezet op een half uur en zodra hij eventjes stil was weer terug gezet op een half uur. Als hij na dat half uur nog lag te huilen dan zou ik hem er uit halen. Dat laatste was dus niet nodig want na het eerste half uurtje sliep meneer.. Sinds die 1e x slaapt hij ontzettend goed. (voorheen wou hij overdag niet slapen) (s'nachts om de 3 uur wakker). Het mannetje is er tevens erg vrolijk van geworden :) :D :)

    succes ermee

    fffff doorbijten. :(
     
  4. lianne

    lianne Bekend lid

    19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    hoi,
    Protest hoort er in het begin bij.
    Wat er geschreven wordt van de tijdsduur van het huiilen, hebben wij ook gedaan.
    Na een paar keer gaat het ineens heel goed, en vindt je kindje de rust die het nodig heeft.
    Boekje van Ria Blom echt erbij lezen, dan weet je waar je mee bezig bent.
    Mijn dochter heeeft van 6 weken tot 5,5 mnd ingebakerd gelegen.
    Heeft geleerd dat slapen fijn is.
     
  5. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ook sven was in het begin erg boos als hij ingebakerd werd en nog maakt hij zichzelf wel eens heel erg kwaad...
    Ik probeer hem ook te laten liggen maar af en toe als hij zich veel te druk maakt lukt het me niet dan loopt het zweet langs zijn hoofdje
    Daarentegen valt hij nu negen van de tien keer wel gewoon zelf in slaap ( de ene keer dus sneller dan de andere keer)
    En slaapt hij ook gewoon een paar uur achter elkaar ... daarvoor waren het steeds hazeslaapjes.
     

Deel Deze Pagina