26 weken zwanger en super benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danoontje, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje

    Danoontje Bekend lid

    4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik ben nu 26 weken zwanger en ik heb het super benauwd.
    Heb al heel lang geen last meer van me astma en nu ineens komt het weer eens opzetten .. en hoe !

    Het zit me alleen niet zo lekker dat ze maar voor aan t schrijven zijn, ik heb eerst ventolin en een antibiotica kuur gekregen, paar dagen later kreeg ik er nog een puffer bij want t werkte allemaal niet. En ook deze puffer extra wilde geen effect geven. Nu zit ik sinds vrijdag aan de prednison, iets waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben, het is in overleg gegaan met de huisarts, gyn en longarts, dus je zou denken dat moet goed zitten.

    Dus vrijdag avond begonnen met de prednison en sinds zondag avond bijna geen leven te voelen, dus tja wat doe je automatisch je gaat je toch zorgen maken.

    Gisteren mocht ik dan een echo laten maken om me zorgen weg te nemen, ukkie bewoog goed en had een super krachtige hartslag, maar om nu te zeggen dat me zorgen weg genomen zijn nee.

    Wat me ook heel erg dwars zit is die hele erge kortademigheid, dat is ook allemaal niet goed voor die zwangerschap, en daarbij slaap ik de afgelopen 12 dagen hooguit 2,5 uur per nacht, dus veel fut heb ik niet meer.

    Straks weer naar de huisarts en die sprak al over een opname om me astma gecontroleerd te behandelen en uit te rusten want dit gaat anders niet zo werken.

    Ik baal zo verschrikkelijk van deze situatie ik heb een super zwangerschap gehad tot dat me astma opkwam zetten en nu maak ik me alleen maar zorgen of alles nog wel goed gaat, ergens geeft het me wel iets wat rust dat ik opgenomen ga worden om bij te komen en onder controle van de longarts me astma onder controle te krijgen.

    Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het toch even van me af schrijven.
     
  2. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    He bah wat vervelend nou. Gaat het je hele zwangerschap zo goed. Ik weet dat het moeilijk is dat als je opgenomen word je ook nog met je andere kleine zit. Misschien zal het voor jou alleen wel beter zijn meis. Zo te lezen ben je helemaal op en dat is natuurlijk ook weer niet goed ter bevordering voor je zwangerschap.

    Ik wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen meis en kop op. Knufffff

    Mimi
     
  3. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh wat vervelend en uıtputtend :(

    Ik kan me voorstellen hoe je je voelt en dat je je ook zorgen maakt omde baby. Zelf heb ik net een buikgriep achter de rug en meteen daar achter aan (zaterdag) kwam ineens bronchitis opzetten. Had er ook mijn hele zwangerschap nog geen last van gehad. Maar mn weerstand was natuurlijk minder afgelopen week en het weer (ik woon in Turkije) is hier vreselijk warm en vochtig. Ben nu dus ook erg benauwd :(
    Maandag mag ik weer op controle en ik hoop dat alles goed is met ons kleintje.

    Net als Mimi zegt, dat ze je misschien gaan opnemen is natuurlijk niet leuk, maar misschien wel beter. Want nu ben je zo uitgeput dat je er ook niet beter op wordt..

    Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel op mag knappen.

    xxx
     
  4. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ow wat vervelend zeg ...! kan me voorstellen dat je er niet rustig over bent.. maar als de verloskundige zegt dat het geen kwaad kan voor de kleine..niet al teveel zorgen maken maar snap dat het erg vervelend is , kan er deels over mee praten , heb dan zelf geen astma maar ben al een paar dagen erg verkouden , en dat benauwde gevoel ken ik.. niet normaal meer , hoesten als een gek.. doet zo'n zeer op je borst.. maakte me ook zorgen maar dat kan geen kwaad voor de kleine.. maar veel sterkte..en misschien is het niet leuk als je wordt opgenomen maar alles is ook in het belang van je kleine..
     
  5. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

    Zit in het zelfde schuitje. Ik heb altijd wel last van astma. Gebruik daarom altijd ventolin. Nu heb ik ook zo'n last dat ik meer dan de dubbele dosis per dag neem. Geeft mij een enorm schuldgevoel en denk dan, wat doe ik mijn kindje aan. Maar ik heb elke 2 weken een echo en het kindje doet het uitstekend. De longarts verteld me ook. Ventolin kan geen kwaad. ALLES IS BETER DAN HET BENAUWD HEBBEN! Daar heeft het kindje wel last van. Dat stelde me ook gerust. Hij zei dat ook prednison beter was dan benauwdheid. Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat hij zei dat prednison alleen in de laatste weken alleen werd voorgeschreven als laatste redmiddel.
    Ik ben met al die medicatie nu al tot bijna 32 weken (banner klopt niet helemaal) gekomen. En mijn kindje doet het prima.
    Ik hoop dat dit verhaal je een beetje geruststeld.
    Sterkte!
     
  6. Danoontje

    Danoontje Bekend lid

    4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Thanks voor jullie antwoorden. Heeft even tijdje geduurd voor ik kon reageren want ik ben een paar uurtjes na het plaatsen van mijn bericht opgenomen in t ziekenhuis.

    Me huisarts wist het niet meer en stuurde me door naar de longarts en deze vond het wijs mij een paar dagen in het ziekenhuis te houden.

    Ik zit nog steeds aan de prednison, ventolin en pulmicort. Ook volgens mijn longarts is dit alles beter dan het benauwd te hebben, door dat ik het benauwd hebt komt ukkie ook zuurstof tekort en dat kan veel ergere gevolgen hebben.

    Ben nu weer thuis, moet rustig aan doen want ben nog steeds benauwd maar ga wel vooruit.
     
  7. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    dus je bent opgenomen in het ziekenhuis ! maar zo te lezen gaat het al wel wat beter .. gelukkig maar ! nou meid , rustig aan doen he ?!
    niks is vervelender als je benauwd bent.. denk goed aan jezelf !
     

Deel Deze Pagina