Anticonceptie na medische molen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caro25, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

    Bijna 5 weken geleden ben ik bevallen van onze prachtige dochter!
    Op deze zwangerschap hebben wij bijna twee jaar moeten wachten omdat mijn eicellen slecht rijpten en zonder medicatie de kans op een zwangerschap erg klein was.
    Toen ik net zwanger was riep ik meteen dat ik nooit weer aan de pil zou gaan. De kans op zwangerschap was immers niet groot en mocht het wel zo zijn, dan waren wij daar alleen maar blij mee. (manlief is ook wat ouder, dat speelt ook mee dat wij geen jaren willen wachten). Niet dat wij er meteen volop weer mee aan de slag willen gaan, maar mocht het toch gebeuren.. :rolleyes:

    Nu is het eenmaal zover en hebben wij toch besloten om toch een paar maanden eerst de minipil te gebruiken.
    Lichamelijk wat beter te herstellen en heerlijk samen van onze dochter te genieten.

    Nu ik mij hier in aan het verdiepen ben, was ik wel heel benieuwd naar jullie ervaringen. Gewoon uit nieuwsgierigheid;) Zijn jullie meteen weer met anticonceptie begonnen na de medische molen? zo ja, Wanneer hebben jullie weer besloten om er weer voor te gaan? zo nee, waarom eerst ook niet?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb niet in de mmm gezeten maar wel best lang over dochter gedaan. Ruim 1,5 jaar. Wij hebben na de bevalling condooms gebruikt en zijn daar weer mee gestopt toen ze 8 mndn was. Ik wilde écht geen hormonen meer voor een volgende zwangerschap. Vandaar dus condooms.
     
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Ik ben na de geboorte van onze dochter aan de pil gegaan toen ze 4 maanden was.

    In januari hebben we gesprek voor de wens voor een tweede en ben toen eind jan gestopt. In feb is 1ste cryo terug geplaatst en in maart 2de cryo hier momenteel zwanger van.
    Wij wouden eigenlijk wat langer wachten met de tweede maar medisch gezien was dit niet verstandig.
     
  4. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Na zes maanden weer aan de pil gegaan, maar na 4 maanden weer mee gestopt. In de zes maanden na de bevalling condooms gebruikt. Nu weer in de mmm en mocht er een tweede komen dan na die bevalling laat ik een spiraaltje plaatsen.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben nooit weer aan de ac gegaan. Maar mijn man is ook 100% onvruchtbaar dus geen reden om aan de ac te gaan.
     
  6. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij hebben 4 jaar op onze dochter mogen wachten. Ik ben niet aan AC gegaan. Vond dat ik genoeg hormonen tot me had genomen. Wilde eerst van zwangerschapshormonen ook af en weer helemaal mezelf zijn (al had k geen bijwerkingen van de injecties)
     
  7. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Ik ben na de geboorte van onze dochter nooit meer ac gegaan. kan toch niet zwanger worden zonder behandeling.
     
  8. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik ben nu 4 jaar na stoppen met de pil nog niet zwanger dus geloof niet dat ik aan de ac zou gaan. Elk spontaan kind is welkom zolang we er plek voor hebben, dus er kunnen er nu nog minstens 3 bij. Ik reken er niet op dat het zover komt maar anders zou ik wel ac overwegen, ik denk dat ik een spiraal zou proberen want dat heb ik nog nooit gehad. Van de yasmin pil had ik heel veel last maar een spiraal is toch weer anders.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik schreeuwde dat ook ja, tot ik twee weken na de bevalling mn eisprong had en ik in volle galop naar de huisarts ging hahaha.

    Ik ben destijds aan de nuvaring gegaan. Gaf geen bv meer dus kon dat. Ik moet er tot onze zoon 1 jaar was niet aan denken zwanger te raken en heb tot die tijd de nuvaring gebruikt.
    De maand na zn verjaardag een pipelle laten doen zodat de maand erna de cryo teruggeplaatst kon worden en zij groeit nu in mijn buik ;)


    Hartelijk gefeliciteerd nog met de geboorte, geniet van je kleine meisje!
     
  10. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik ben nooit aan de anticonceptie gegaan. We hebben er 5 jaar over gedaan en mocht er perongeluk toch gebeuren, dat zou het zo zijn en waren we er ook blij mee geweest.

    En hoe we ook ons best hebben gedaan, we zitten alweer een half jaar in de mmm (5 cryo tp mislukt en nu wachten op een nieuwe ronde ICSI + punctie). Dus ben ook heel blij dat we nooit aan de ac zijn gegaan.

    Voor ons is het in ieder geval zo duidelijk, ac hebben wij helaas niet nodig.
     
  11. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Exact dezelfde gedachtegang: 3,5 jaar bezig geweest, zo een vaart loopt het niet, nog een kindje is welkom....
    Tot na de bevalling, toen dacht ik er wel anders over ;) Een tweede kindje is zeker welkom, maar zou het nu nog niet willen. Je voelt wat de zwangerschap en bevalling met je lijf gedaan hebben. En onze dochter is nog zo jong, eerst ff genieten van ons gezinnetje met 3.
    Bij ons was het overigens onverklaarbaar, daardoor wel groter risico dat een tweede wel spontaan lukt. Ik ben dus ook aan de minipil gegaan en blijf dat voorlopig even ;)
     
  12. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Na de jongste (mmm traject) heb ik de nuvaring geprobeerd. Verschrikkelijk ding, voelde hem zitten en uitzakken. Dus exit. Wat dan... toen een koperspiraal, inzetten was de hel, voelde van alles prikken in de periode dat ik hem had en het mogelijke voordeel dat een menstruatie misschien zelfs helemaal uit kon blijven had ik ook niet. Menstruatie werd pijnlijk en onvoorspelbaar. Van ellende dat ding eruit laten halen (en toen zelfs de ha omhelst haha). Toen nog wat geklooid met condooms, maar dat is niet ons ding. Dus toen helemaal geen ac meer. Nu voel ik me top en na 4 jaar geen AC gebeurt er toch helemaal niks blijkbaar.... En mocht er een spontane zwangerschap bijzitten dan zien we dat wel. Maar die kans is wel verkeken...
     
  13. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    Onze zoon heeft 11 jaar op zich laten wachten. Dus nooit aan de ac gegaan daarna. Elk spontaan wonder is meer dan welkom ;)
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Als het ooit mag lukken bij ons zal ik na de bevalling ook echt niet aan de ac gaan. Als het daarna op de natuurlijke manier lukt (wat niet kan) zou dat zo’n groot en welkom wonder zijn!
     
  15. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Beide zwangerschappen via de mmm gegaan. Na de bevalling van mijn zoontje niet aan de ac gegaan. Net zoals vele hier.. nooit een eigen cyclus gehad dus had niet verwacht het toen wel te hebben. En mocht er een spontaan wonder gebeuren was het welkom!
    Nu na de zwangerschap van de tweeling denk ik wel na over ac. Mijn man zegt dat het niet nodig is omdat ik na de bevalling van de 1e tot we weer de mmm in gingen wederom geen cyclus heb gehad maar ik wil het risico niet nemen.

    Ik vind het lastig want wil eigenlijk geen hormonen in mn lijf en koper spiraal durf ik niet te zetten.
     
  16. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Voor onze oudste zijn we 2 jaar bezig geweest. Toen ze was geboren na een week of zes aan de mini pil. Toen ze 5 maanden was bleek ik zwanger :eek:. Nu de jongste 10 maanden is heb ik een maand of 4 een staafje in mn arm.

    Laat je goed adviseren of je evt een verdere kinderwens hebt. Sommige anticonceptie word afgeraden als je nog een kindje zou willen.
     
  17. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier bijna 5 jaar over dochter gedaan, uiteindelijk na ivf zwanger geworden. We gebruiken nu condooms, omdat het onverklaarbaar is waarom het niet spontaan lukt. Toch een risicootje dus :p
     
  18. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Leuk en fijn om ervaringen te lezen!
    Het blijft een lastige keuze en zo dubbel. Weer hormonen in je lijf. Eerst slik en spuit je een hoop rotzooi om zwanger te raken en nu de pil om het weer tegen te gaan. Wat als het straks weer zo lang op zich laat wachten? Maar om nu binnen een paar maanden alweer zwanger te zijn..Manlief heeft ondertussen bedacht dat ac niet meer zo hoeft. Ik twijfel... Geklungel met condooms hebben wij geen zin in.:oops: Ondertussen ook alweer ongesteld geweest dus toch nog maar weer serieus om de tafel. ;)
     
  19. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Mijn vruchtbaarheid is waardeloos, die van mijn man is ook niet geweldig, dit hebben we uitgebreid mogen uitproberen door jaren op kindjes te moeten wachten (geduld beloond na ellenlang traject). Dus wij gebruiken fijn geen anticonceptie. Na de bevalling hebben we nog een tijdje rekening gehouden met timing (vermijden eventuele eisprong) maar nu letten we nergens meer op wat dat betreft. Die kans van 0,00001 procent durf ik wel aan. En een spontane zwangerschap zou geen probleem zijn.
     
  20. Theeleut77

    Theeleut77 Actief lid

    3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ongeveer 9 maanden de pil gebruikt. Vanwege advies niet binnen jaar zwanger worden. Na 9 maanden durfde we het weer aan. Wilde ondanks dat de kans klein was het risico niet nemen.
     

Deel Deze Pagina