Anticonceptiepil gebruiken om eisprong op te schuiven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lailap, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    Misschien een gek ideetje maar volgens mij moet dit werken, toch?

    Ik heb hier nog wat strips liggen van mijn pil. Zou ik deze aan het begin van een cyclus een paar dagen kunnen slikken, en dan na meteen stoppen, om mijn eisprong wat later op de maand te laten vallen? Ik weet nu al dat mijn partner drie maanden weg moet, telkens drie keer in mijn vruchtbare week, dus het zou handig zijn om die week wat te kunnen verplaatsen.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Nee lijkt me niet..

    Ik denk alleen maar dat je een ontzettend grote rotzooi van je cyclus gaat maken
     
    Littlegirl1989, Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat wordt idd waarschijnlijk een rotzooitje.
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Zo werkt t helaas niet. Je gooit dan alleen maar je eigen cyclus overhoop en de kans dat dit werk is erg klein. Ik zou het niet doen.
     
  5. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    zou ik ook niet doen. Zijn toch hormonen en het geeft eerder een negatief dan positief effect
     
  6. VEC

    VEC Lid

    3 mrt 2017
    80
    53
    18
    Vrouw
    Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan, ook ivm met partner veel weg, en bij haar werkte het wel.

    Zou het zelf ook niet doen, maar eigen risico toch?
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.962
    113
    noord holland
    Theoretisch wel. Je kunt toch ook via de huisarts een soort tijdelijke pil krijgen wanneer je op reis gaat en dan ongesteld zou moeten worden. Net wat je zegt, je verschuift het.
    Ik denk niet dat het veel kwaad kan ook. Je hebt de pil eerder gewoon gebruikt toch?
     
  8. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Ik heb dat met de nuvaring gedaan, omdat ik anders op mn bruiloft ongi zou worden. Wel zes weken voor de bruiloft begonnen. Werkte super. Cyclus verschoof twee weken en verder geen klachten gehad.
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Klopt... ik kreeg die vroeger van mijn huisarts omdat ik al vanaf mijn 11de ongesteld was en ik nog wel dingetjes als kamp ed had.
    Dan mocht ik die pilletjes slikken en daarna weer stoppen.
    Downside is wel vreselijke krampen als het dan weer doorbreekt.
     
  10. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Dat medicijn is primolut. Heb ik ook weleens gehad. Dat is toch wat anders dam anticonceptie
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je zou idd primolut of duphaston moeten nemen. Niet de anticonceptiepil
     
  12. Ikook

    Ikook Niet meer actief

    Met de anticonceptie pil stel je niet alleen je eisprong uit, maar worden ook op andere manieren de bevruchting voorkomen/uitgesteld (geen opbouw baarmoeder wand/ondoordringbaar slijm etc). Je zult dus niet (altijd) meteen een eisprong krijgen als je stopt. Er wordt juist daarom ook altijd aangeraden om een pilstrip af te maken. Veel mensen hebben niet voor niks ontpillingsverschijnselen. Ik zou het niet gebruiken om mijn cyclus te verschuiven om die reden inderdaad.
     
  13. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Dat klopt toch niet? In de meeste pillen zitten overal evenveel hormonen. Of je nu na 1 week stopt of na 3, dat maakt niets uit. Het is anders met meerfasepillen maar die gebruiken heel weinig vrouwen.
     
  14. Ikook

    Ikook Niet meer actief

    Nee, maar je eigen hormonen raken wel in de war van de pil, als je het dan een paar dagen gebruikt en dan weer stopt dan duurt het vrij lang voor alles weer normaal op gang is. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Het afmaken van een strip is volgens mij wel beter voor je lichaam, omdat het dan in ieder geval helemaal weer op 0 begint, maar misschien is dat een waanidee hoor. Maar in mijn ervaring is het in ieder geval wel zo dat ik alsnog altijd wel iets van mijn cyclus voel ook tijdens pil slikken (aan voelen komen van mijn "menstruatie" etc). Dus ik voelde me zeker niet goed bij zomaar tussendoor stoppen. De andere dingen die ik opschreef (over andere effecten pil) weet ik wel zeker.
     

Deel Deze Pagina