April 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Lieslie, 16 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Hoe gaat het bij jullie meiden??
     
  2. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier gaat het wel goed, ze heeft alleen zo last van de hitte afgelopen dagen, maar dat zullen jullie vast ook merken bij jullie kleintje! Lieslie hoe gaat het bij jou? En met de voeding en helpt het inbakeren?
     
  3. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ja wat een warmte he.
    Het inbakeren helpt goed! Hij slaapt er snachts lekker van! Overdag gaat het slapen wisselend maar ja, ook dat zal wel met de warmte te maken hebben!
    Met de voedingen gaat ook wel goed, al heb ik wel contact gelegd met een lactatiekundige. Die komt morgen even meekijken. M'n zoontje gaat we nu soms wel 4 uur tussen laten, dat is wel lekker. En snachts gaat hij naar de 6 uur ertussen. Hij komt dan om 05.00 voor een voeding maar ik kan daarna dan eigenlijk niet meer slapen, dat is wel een beetje jammer , maar ja zal wel weer komen.
    En bij jou Daisy120?
     
  4. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier gaat het wel goed eigenlijk. Zoon is heel lief voor zijn zusje en weet inmiddels af en toe even te wachten. In het voeden zit hier bij de jongste een goed ritme en nog maar 1 nachtvoeding, al vraag ik mij af hoe lang zij hier nog voor komt. Dat vind ik stiekem toch wel het voordeel van flesvoeding!
    Ben wel helemaal klaar met die hitte! Hopelijk wordt het snel wat koeler, zo sneu voor die kleintjes!
     
  5. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Dat is fijn zeg!! Hoe laat komt ze voor haar nachtvoeding? Kan je daarna nog slapen? (Ik niet namelijk)
    Hebben jullie al echt een schema voor haar?
    Ja, dat is inderdaad lekker van flesvoeding. Wij zijn begonnen met combineren.
    Hij reageert gelukkig best goed op de flesvoeding. Gisteravond toevallig wel wat last van zijn darmpjes gehad...maar heb ook gehoord dat meer baby's vaker savonds wakker zijn en last van hun darmpjes hebben.
     
  6. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ja S avonds zijn vaak de onrustige periodes. Ik hou mijzelf ook voor dat het nog erger moet worden, voordat het beter gaat (met 6-8 weken de huilpiek bij baby's).

    We voeden om 7-10-13-16-19-22 en 1 nachtvoeding, maar deze schuift al op van 3u naar 5u.

    Hoe pak je het combineren aan? Je voed nog geheel op verzoek?
     
  7. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    En ja kan wel weer even slapen na de voeding, tot 7u dan wordt mijn zoontje wakker
     
  8. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik voed inderdaad wanneer hij komt maar hij houdt er tussen de 3 en 4 uur aan.
    En 1 voeding geven we gewoon de fles.
    Maken jullie je kleine wakker voor een voeding?
    Mooi schema hebben jullie.
    En kunnen jullie tussen de middag nog slapen?
     
  9. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Alleen voor die van 22u, een zogeheten droomvoeding. Ja zoontje slaapt van 12-14u, dus pak dan vaak ook even een uurtje mee.
    Lukt het jou al wat beter ook even te slapen tussendoor?
     
  10. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is savonds juist wakker...overdag slaapt hij wel veel maar savonds onrustig en niet willen slapen. En dan tegen de tijd dat hij mag komen voor een voeding in slaap vallen.
    Ik ben eigenlijk niet bekend met de term droomvoeding.

    Echt slapen tussendoor lukt niet echt maar ik kan wel lekker liggen en dommelen enzo.
    En daarna blijf ik wel liggen en een beetje op de tablet spelen :)
     
  11. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Goed om te lezen dat het bij jullie goed gaat! Hier gaat het ook lekker.
    Zijn onze dochter nu aan haar ledikantje aan het laten wennen, zodat ze snel op haar eigen kamertje kan gaan slapen (slaapt nu in een wiegje op onze kamer). Slapen doet ze gelukkig overdag en in de nacht prima.

    Ze heeft ook nog 1 nachtvoeding meestal rond 4 uur. Ik geef volledige borstvoeding. Deze hitte is wel wat te veel voor die kleintjes he? Onze dochter lijkt er gelukkig goed tegen te kunnen. Wil alleen wat vaker drinken.
     
  12. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wat fijn dat het bij jou goed gaat @Allerliefste1
    Vind je het soms niet pittig met nog een 2jarige erbij (en borstvoeding?)
    Ik soms wel hoor...en dan vooral tijdens spitsuren...uit bed, eten, in bad enz.
    Hebben jullie een beetje een vast ritme? Mijn zoontje laat er soms 3 en dan ineens 4 uur tussen. En snachts verschuiven de tijden ook. Ach, komt allemaal wel ;)
    Bij ons slaapt de kleine al op zijn eigen kamer, zo kan ik veel beter slapen. Hij slaapt nog wel in zijn wieg.
     
  13. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    @Lieslie Dat is zeker af en toe pittig en vergt best wat planning. Maar het gaat goed tot nu toe.
    Gelukkig is mijn zoontje helemaal idolaat van zijn zusje en helpt hij heel goed (bv spuugdoekje halen als ik dat vergeten ben ;))

    Ons dochtertje komt ook om de 3 a 4 uur en 's nachts laat ze er vaak een keer 5 a 6 uur tussen. Qua tijden nog niet echt een vast ritme, maar ze komt wel iedere dag op 6 a 7 voedingen. En ik weet uit ervaring dat dat ritme vanzelf komt.
    Net voordat ik weer ga werken zullen we de laatste borstvoeding van de dag (die rond 11 uur) gaan vervangen voor flesvoeding. Zo kan ik als ik weer ga werken ook gewoon lekker op tijd naar bed, zonder dat ik dan laat in de avond nog een keer moet voeden.
    Hebben we bij ons zoontje ook gedaan en dat is goed bevallen, dus gaan we dat nu weer doen.
     
  14. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Hoe gaat het nu bij jullie??

    Wij zijn begonnen met borstvoeding en flesvoeding te gaan combineren. (Vanaf vandaag 2x fles en 4x borst)
    Dat lijkt hij allemaal wel aardig op te pikken. Al blijft het een gulzige drinker waardoor hij soms refluxklachten laat zien. Maar hij hoeft er gelukkig niet om te huilen!
    Hij zit nu op de 6 voedingen en laat er overdag wel 4 uur tussen maar kan savonds soms naar 3 uur ineens komen. Hebben jullie dat ook? Krijgen jullie er al een beetje ritme in? In de voedingen?
     
  15. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed? Over het algemeen een lief meisje als ze niet geplaagd wordt door krampjes oid.
    Kolf je dan de keren als je de fles geeft? Hoop dat je productie het anders trekt! Reflux hoort helaas bij baby's, zolang ze er maar geen last van hebben! Ja hadden een goed ritme in de voedingen, maar sinds vandaag aan het ophogen en zo hopelijk een fles laten vallen.
    Slapen jullie kleintjes goed overdag en s nachts?
     
  16. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Fijn dat het goed gaat!
    Ik geef 4x borstvoeding en 2x kunstvoeding. Hoeveel flessen geef jij? En van hoeveel?
    Mijn zoontje is 6 weken en krijgt dus een fles van 120+4 scheppen maar heb soms het idee dat hij daarna nog honger heeft. Hij drinkt zijn fles binnen 10 min leeg en dan laat ik hem ook nog boeren tussendoor.
    Hij heeft ook een grote zuigbehoefte.
    Het slapen gaat al aardig, we mogen niet klagen vind ik. Hij blijft snachts ook nog om de 4uur komen. Soms 5.
    Komt jouw kleintje nog voor een nachtvoeding?
     

Deel Deze Pagina