April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113
    Oooh leuk! Hier is j.ames alweer 3,5 week niet normaal!!! Gaat allemaal goed, groeit idioot hard op de borstvoeding!! Slaapt helaas nog voor geen meter door en ook vaak snachts krampjes. Dus.. ik ben wel een zombie :D
    Herstel gaat redelijk .bekken heeft even tijd nodig en de laatste hechting irriteert nu wat. Ik kan nog geen einden wandelen maar ga elke dag ff eruit en dan komt t vanzelf weer!! Ben ook goed ziek geweest dus dat werkt natuurlijk niet mee.

    Komende dagen heerlijk weer! Dus dan kunnen we de tuin in.
    M'n oudste is zo schattig voor z'n broertje. Vertederend. Wel een boefje verder maarja ach. Dat mag ;)

    Hopelijk kan iedereen uit t andere topic snel aansluiten!!!
     
    maansneeuw, Lill, Star2017 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113
    Uitgerekend

    April
    Mei
    10 - Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje
    11 - maansneeuw - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    19 - Star2017 - 28 jaar - 2e kindje* - meisje
    Juni
    6 - Lill - 29 jaar - 1e kindje - jongen
    14 - itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje


    Bevallen
    April
    20 - Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    24 - ukkie1 - 25 jaar -2e kindje - jongen

    Mei
    Juni
     
  3. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Uitgerekend

    April
    Mei
    11 - maansneeuw - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    19 - Star2017 - 28 jaar - 2e kindje* - meisje
    Juni
    6 - Lill - 29 jaar - 1e kindje - jongen
    14 - itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje


    Bevallen
    April
    20 - Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    24 - ukkie1 - 25 jaar -2e kindje - jongen

    Mei

    17 - Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - meisje
    Juni
     
  4. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Even de lijst aangepast. Hier loopt de borstvoeding goed, lijkt al echte melk te komen dus dat is heel snel. Ze kan goed aan de borst drinken, enorme zuigkracht! Doet soms gewoon pijn plus veel zuigbehoefte en ook veel honger dus zit echt op 9 voedingen per dag nog. Weinig nachtrust uiteraard, ook door de krampjes, zo sneu. Maar darmen beginnen ook goed te werken, heeft al echte poepbroeken die stinken :p
    Mijn zoontje is meestal heel lief voor zn zusje maar kan ook opeens heel jaloers uit de hoek komen. Verder probeert hij ons erg uit, combinatie van alles deze week en zn leeftijd maar wel eens lastig wat je wel en niet toestaat hoor.
    Fijn pinksterweekend allemaal :)
     
    maansneeuw en Sado vinden dit leuk.
  5. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Kan ik hier meeschrijven? Ik ben 16 april bevallen van mijn 2e zoon.
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw
    Alleen als je heel gezellig bent ;)
    Nee hoor grapje, kom er gerust bij. Dit topic loopt nog niet zo heel hard omdat de meesten uit het 10 weken aftel topic komen en nog niet bevallen zijn.
     
    maansneeuw en Ukkie1 vinden dit leuk.
  7. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Haha ja hoor ben heeel gezellig :D

    Maar zal me ff voorstellen:
    Ben dus Norah1979...39 jaar en sinds 16 april een zoontje erbij. Heb al een zoon van 8. Ik ben middels een geplande keizersnede bevallen en al vlot goed opgeknapt weer.

    Mijn zoontje was flink, 55 cm en 4312 gram. Inmiddels 5 weekjes jong en hij doet t heel goed. Ben supertrots op mijn gezinnetje :)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw
    Super zeg :) wat vind de grote broer ervan?
    Zeker een flinke kerel :eek:
     
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113

    Wat fijn!! Goed dat t op gang komt. Als je stuwing krijgt, koolbladeren helpen echt!! Ik geloofde t niet zo maar toch geprobeerd en vond t heerlijk. Stuk fijner dan ingevroren maandverband oid.

    Aah ja mijn oudste is ook boevig nu. Hij is 2,5 jaar oud nu. Heeft prima door dat ik weinig kan als ik zit te voeden...
    En 9 x.. mijn zoontje drinkt wel minstens 12 keer per dag. Plus soms nog klusteren. Ik vind t pittig hoor!

    Krampjes hier ook. Zo sneu .scheten als een ouwe vent!! En veeeel poep haha. Maarja hij groeit goed en is tussendoor tevreden dus t hoort erbij. Vind t zo stom, ben je net geboren, heb je gelijk pijn! Maargoed. TLC ;)

    Hoe voel jij je verder?
     
    Lill vindt dit leuk.
  10. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Grote broer is helemaal trots. Zo leuk.
    Ik moest wel ff weer wennen hoor. Een 8 jarige is zo zelfstandig al...en dan zo'n ukje erbij. Zo fragiel nog.
     
    Lill vindt dit leuk.
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja, kan ik me wel iets bij indenken. Fijne is wel dat ie t allemaal heel bewust meemaakt zo :)
     
  12. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ik was ook te vroeg met 9 hoor :| gisteren ook 11 voedingen, savonds 4 x met maar 1 uur ertussen. Dronk ze soms wat korter maar niet eens altijd. Waar ze het laten he! Dat is dat clusteren toch? Heeft mijn zoontje eigenlijk nooit gedaan.. poepen gaat hier ook meer dan goed :roflmao: Ze was zaterdag 200 grm afgevallen tov haar geboorte, gisteren was ze al 5 gram gegroeid!
    Met mij gaat het goed, weinig last van mn hechtingen, aardig fit en vannacht totaal 5,5 uur geslapen. Op dinsdagnacht na mn beste nacht van de week :roflmao:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113
    Ja indd clusteren! Maar wat ik begreep drinken ze dan niet altijd heel effectief dus krijgen niet telkens zo een plens binnen..
    Wat een kanjer zeg!! Goed hoor. Fijn dat jij je goed voelt :) rustig aan hoor want als je kraamhulp weg is, begint t gewone leven weer met een 2e....


    Hier gaat t wat minder. Kleine man is vaak ongelukkig; kreunen, steunen, huilen, woelen, niet slapen, onrustig. Vooral snachts, gevolg is dat ik nu al een paar dagen maar 3/4 uurtjes slaap en dan verdeeld in etappes.
    Hij drinkt denk ik ook af en toe teveel maarja dat is niet te controleren met de borst. Speen en pink wil hij dan echt niet en de borst wel...
    Inbakeren geprobeerd maar hij wordt woest en gaat spugen. Geen optie dus
    Nouja, we zijn er nog niet dus. Vind t zo zielig, zo een klein hoopje mens zo ongelukkig te zien. Nu slaapt hij eindelijk rustig bij mij, na een flinke golf spugen..
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw
    Agos dat klinkt wel sneu. Dan zou je haast willen dat ze met een gebruiksaanwijzing komen he?
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Had helemaal niet gezien dat ik hier ook al getagd was. :p Hier duurt het helaas nog even..

    Jeetje wat gaat dat hard met jullie mini's! :D "voor je het weet zijn ze groot" is dus wel echt waar!
     
    maansneeuw, Lill en Ukkie1 vinden dit leuk.
  16. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Lijkt me leuk om mee te schrijven! Ik ben 6 mei bevallen van onze dochter. Morgen is ze dus alweer 3 weken oud. Ze was wel 7 weken te vroeg dus allemaal heel erg schrikken. Eigenlijk werd ze pas rond 24 juni verwacht. Ze verblijft nog in het ziekenhuis maar met een beetje geluk mag ze morgen naar huis. Heel fijn om dan eindelijk met zijn vieren thuis te zijn. Maar tegelijkertijd ook wel spannend. We hebben al een dochter van 23 maanden. Ben benieuwd hoe zij het gaat vinden. De situatie nu is nog een beetje verwarrend voor haar.

    De start van onze kleinste dochter was ondanks haar vroege komst goed. 24 uur ademondersteuning gehad, 1 week couveuse, 2 weken aan de monitoren gelegen ter controle en inmiddels alweer 1 week in een gewoon bedje. VanAf het begin voeding via de neussonde, veel kolven voor mij dus maar de borstvoeding is gelukkig wel goed op gang. Verblijf de afgelopen dagen weer hele dagen hier zodat ik alle voedingen aan de borst en gelukkig heeft ze er inmiddels ook de energie voor. Ze woog bij de geboorte 2160 gram, lengte 46 cm. Voor 33 weken zwangerschap een prima gewicht. Zojuist weer de dagelijkse weging gehad en vandaag weegt ze alweer 2650 gram. Ze doet het goed :)
     
    Secretangel, maansneeuw en Lill vinden dit leuk.
  17. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Uitgerekend

    April
    Mei
    11 - maansneeuw - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    19 - Star2017 - 28 jaar - 2e kindje* - meisje
    Juni
    6 - Lill - 29 jaar - 1e kindje - jongen
    14 - itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje


    Bevallen
    April
    20 - Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen
    24 - ukkie1 - 25 jaar -2e kindje - jongen

    Mei

    6 - Ringetje - 36 jaar - 2e kindje - meisje
    17 - Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - meisje

    Juni
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw

    Welkom :)
    Wat een heftig verhaal maar het klinkt als een vechtertje. Enig idee waarom ze te vroeg is gekomen??
     
  19. Ringetje

    Ringetje Lid

    27 feb 2017
    53
    34
    18
    NULL
    NULL
    Nee er is eigenlijk geen duidelijke aanleiding gevonden. Vliezen braken ineens. Zou kunnen door dat ze een infectie oploopt in de baarmoeder maar dan daar waren na de geboorte geen aanwijzingen voor. Uit voorzorg wel antibiotica gehad, ook omdat de vliezen meer dan 48 uur gebroken waren toen ze kwam. In het ziekenhuis had ik meteen weeen en daar reageerde ze slecht op, bleek de navelstreng langs het hoofd bij de baarmoederuitgang te liggen, maar heeft uiteindelijk toen de bevalling doorzette geen rol meer gespeeld, gelukkig. Anders was het een keizersnede geworden. Placenta is wel nog naar lab gestuurd om te onderzoeken maar daar hebben we nog geen info van gehad. Er was sprake van een velamenteuze insertie van de navelstreng (aanhechting van de bloedvaten via de vliezen in plaats van de placenta) en de placenta lag vrij laag. Was ik al voor onder controle bij de gynaecoloog. Maar dat zou ook geen reden voor vroeggeboorte zijn. Ik denk dat we nooit echt uitsluitsel zullen hebben. Maar ze is gezond dat is het belangrijkste.

    Is allemaal wel een hectische tijd met aardige emotionele impact maar dat wordt steeds rustiger gelukkig
     
  20. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Welkom! Klinkt inderdaad erg heftig maar fijn dat ze het zo goed doet. Kleine vechter inderdaad! Geniet van de thuiskomst en het compleet zijn!
     

Deel Deze Pagina