April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oh en trouwens omdat jullie zoontje ook zo pittig is en veel huilt is het niet zo gek dat je slaapsignalen mist. Mijn dochter huilde toen ze baby was ook aan 1 stuk door en ik herkende bij haar geen verschillende huiltjes. Ze had er maar 1; krijsen. Bij mijn zoon nu is dat zo anders. Hij is heel tevreden en als hij begint te mopperen weet ik; je bent moe. Maar dat is zo lastig dus bij kindjes die echt veel huilen. Dat je niet meer weet wat je moet. Want je instinct zegt troosten.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ja dat heb ik ook wel. Maar ze zeggen dat als hij meer rust krijgt, z'n lijf ook rustiger wordt en dus de kramp minder... Ik ga t een kans geven. En anders wil ik toch graag een echo en misch ontlasting onderzoek ofzo. Dat we zeker weten dat er niks ergs is. En ik denk/weet eigen wel zeker dat hij reageert op dingen die ik eet. Ik lees overal dat bloedonderzoek helemaal niet veel zegt zo jong ook..
    En als hij duidelijk kramp heeft haal ik hem er wel sneller uit en troost hem bij mij. Pijn vind ik zielig en even een huiltje, oké. Maar echt pijn, nee kom dan maar bij mij.


    Wbt t slapen:

    Hier blijkt James na 30 min alweer moe te zijn ( waarschijnlijk ook omdat hij oververmoeid is) en ik hield m veel langer op. Of probeer hem dan in slaap te krijgen, wat niet lukt, dus maar even in de box etc.
    Hij wordt heel druk als hij moe is. Waardoor ik juist dacht dat hij niet moe was en t harde huilen als ik hem in slaap wou helpen dan nogal eens oppikte als seintje dat hij niet aan slapen toe was...
    Hij gaat eerst een beetje afwezig vooruitstaren en maakt minder contact. Dat is eigenlijk al t moment dat hij richting bedje moet. Een tijdje later gaat hij gapen, maar dan is hij dus eigenlijk al te moe.

    Nu moeten we hem zodra hij moe wordt inbakeren en op bed leggen. Er bij blijven, hand op z'n buik, laag en zachtjes praten of zingen of sussen oid. Zodat hij weet dat we er zijn.
    Hij wordt eerst echt gigantisch boos. En ik haalde hem dan dus uit bed, waardoor hij weer uit z'n slaap wordt gehouden en actief wordt.
    Nu moeten we hen laten liggen ( nouja moet... Niks moet ;) ) en dus in bedje troosten en eigenlijk slaapt hij dan binnen 5 min.
    Hij heeft t lijkt wel nodig om even alles eruit te gooien.

    Lastige vind ik wel dat hij vaak wakker is tussendoor. En dan ook gelijk heel hard huilt.
    Dan moeten we dus weer terug, speentje, hand op z'n buik etc. Tot hij weer slaapt. Duurt t lang, 5/10 min of gaat hij echt krijsen dan even eruit, maar wel rustig, donkere kamer etc. Op de arm tot hij wat kalmeert en dan weer in bed.

    Slaapt hij na 30 tot 45 min nog niet dan eruit, even naar beneden en opnieuw proberen als hij weer laat zien moe te zijn.

    Opzich werkt het wel. Alleen ik vind t erg moeilijk hem in bed te laten huilen . Maar ik weet dat hij bij mij ook niet slaapt en ook huilt.

    Eigenlijk is t echte huilen max 3/5 minuten. Dusja... Alleen niet bij erge krampen dus.

    Vanmorgen om 5 uur wakker en krijsen vd kramp, toen heb ik hem bij mij in bed genomen. Hebben we nog een beetje geslapen zo samen.
     
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Goed van je dat je dit zo aanpakt. Je weet heel goed waar de obstakels liggen en hoe je moet handelen. Knap hoor. Als dit niet werkt idd echo en ontlastings onderzoek laten doen.

    Ik herken het wel wat je zegt. Je hebt al snel de neiging hem eruit te halen als hij hard gaat huilen. Doet de mijne ook. Maar idd laten liggen en troosten om de zoveel min werkt hier ook goed! Anders maak je het heel ondeugdelijk voor ze en krijgen ze nog meer prikkels. Maar die vermoeidheidssignalen zijn soms erg lastig. Mijn zoon gaat soms meteen na de fles al gapen maar wil toch eerst ff vrolijk spelen. Bij mopperen leg ik hem vaak in bed en dan slaapt ie vrij snel meestal.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Pfff.. ik merk dat ik superonzeker word van deze verhalen. A slaapt overdag heel veel bij mij. En dan slaapt ie ook gewoon goed. Maar door dit soort verhalen ben ik bang dat ik nu een kindje kweek wat straks niet meer zelf in bed kan slapen. Eerder sliep ie gewoon de hele nacht in zn eigen bed. Dat word nu al wat minder. Dat ik hem snachts bij me moet nemen anders slaapt ie niet.
    Volgens t cb worden ze ook wat onrustiger op deze leeftijd dus dat past er wel bij, dat zou ook weer moeten afnemen. Maar merk dat ik er erg over aan t piekeren ben waar ik nou goed aan doe..
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Moet je echt niet doen! Mijn oudste sliep nooit boven overdag. Gewoon bij mij, tv aan en zo lag ik 2 uur op de bank. Ging eigenlijk heel vanzelf, naar boven etc na verloop van tijd. Maar bij J. werkt het niet.hij huilt uren en uren als ik hem niet in z'n bed leg. Als A. T goed doet zou ik me er echt niet druk om maken. Deed je voor mijn berichten toch ook niet? :) J. Is gewoon een moeilijk geval ;)
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    A slaapt slechter in zn bed dan bij mij. Niet altijd hoor, maar sommige blokjes wel.
    En ik was toch al wel aan t nadenken of t wel oke was dat ik hem zo veel bij me hield. Of ie niet in bed moest slapen.
    Als ik straks overdag weer helemaal alleen ben als mn moeder werkt krijg ik anders ook geen reet gedaan in huis als ie continu bij mij slaapt :roflmao::roflmao:

    Ben gewoon echt een superonzeker geval. Weet gewoon niet wat ik wil/wat verstandig is.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Wel heel herkenbaar hoor. Ik voel me ook superonzeker nu. En een gigantische doos dat ik hier een opname voor nodig heb gehad. Als dit de oplossing is.... En ik voel me echt falen dat ik hem bij mij niet rustig kan krijgen. Voelt zo fout om m huilend in een bed te leggen.

    Maar ik denk dat we zo moeten kijken: is je baby tevreden? Groeit, plast,poeptie goed? Zijn wij als mama's blij? Dan doen we t goed.
    A. is ook nog een stukje jonger dan J. En J is ook nog veel te klein om echt zelfstandig te kunnen slapen. Als J. Bij mij op de arm zou slapen of beneden bij me ik de buurt had ik t veel liever. Maar t gaat niet. Zeker niet met een peuter in huis... Dusja.

    Zolang t werkt is t goed. Er is niet 1 manier. Iedereen is anders.. baby's en hun ouders :)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Dank je..
    En je bent verre van een doos. Je doet t supergoed. Soms heb je even een blik van buitenaf nodig. Je slaapt zelf ook slecht en dat maakt objectief kijken moeilijk. Ik vind je een topper. Zonder jouw doorpakken was er geen opname geweest. Je doet t supergoed voor J!!

    Ik heb net een keer te vaak geprobeerd hem weg te leggen en toen was ie doir zn slaap heen. Ik heb me zitten huilen... door mijn domme handelen..
    Gelukkig schakelt ie dan meestal door naar honger. Zo nu ook. En toen ie ook nog zn luier volscheet kreeg ik de slappe lach.
     
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113


    Wahaha. Hier net voeding, onrust. Trappelen, huilen, borrels. Buikje masseren. Kwam niks. Dus toch maar inbakeren. M'n man deed t, ik doe t altijd en hij moet t ook leren. Zit t net goed.... Schijtie z'n broek vol :') dus...

    Nu slaapt hij al een uur. Fingerst crossed.

    Vind t nog steeds lastig om te beoordelen of die krampen nou echt wel normaal zijn. Ze zijn zo heftig. Ik hoor hem zo borrelen, vanaf de bank als m'n man met m bij t omkleedkussen is 4 meter verderop.... En hij kan er zo van gillen... :/ Maargoed.we gaan t zien.
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw

    Ze weten het gewoon... :roflmao:

    Het klinkt in mijn oren niet normaal.. maar goed. Niet iedereen heeft hetzelfde verteringsstelsel..
    Hij heeft ook wel de leeftijd om er een keer overheen te zijn toch?
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.907
    15.352
    113
    Hoi! Hoe gaat het met iedereen?:thumup:

    Zijn jullie die warmte ook zo zat?! Pfffff:rolleyes:
     
  12. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Hoi! Hier gaat het goed. L. Slaapt de nachten zo goed als door! Krijgt de laatste voeding om half 9 en slaapt dan tot ergens tussen 5 en 6. Vannacht kwam ze rond 4 uur maar met het warme weer snap ik dat ook wel. Verder zijn de krampjes zo goed als over, borstvoeding loopt super alleen heeft ze al 7!! Dagen niet gepoept! Schijnt bij bv te kunnen en te mogen maar vind t toch maar niets. Cb was er niet van onder de indruk: we zien het liefst om de dag maar als ze er geen last van heeft? Kan wel 10 dagen duren. Tja. Ik heb ook liever elke dag een poepbroek maar kan het niet toveren he.. krijg alleen de kriebels dat mn verlof zo snel gaat. Volgende week gaat l al 2x 2 uur wennen op het kdv, 13 augustus begin ik weer. Kan echt wel janken..
    Verder vind ik de zomer heerlijk maar mag het echt wel een graad of 6 minder warm ja. Warmte in huis blijft zo hangen he, kinderkamers zijn 27 of 28 graden!
    Hoe is t bij jou?
     
    Sado vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.907
    15.352
    113
    Ohhh heerlijk zeg! Lekker lange nachten zo!
    Oh wow, al een week. Scheelt wel luiers:roflmao: En als ze er geen last van heeft, prima toch?:thumup:

    Ach, ja gaat zo snel he :( Ik heb vandaag over precies een week m’n eerste werkdag. Bah:rolleyes: Geen zin in

    Gaat verder super hier. J slaapt ondertussen klokje rond, drinkt super, groeit als kool en is lekker ondernemend. Hij begint nu lekker - al kletsend - speelgoed te pakken en al wat rolbewegingen te maken. Super lief :D Maandag moet hij weer prikjes, minder leuk:o:
     
  14. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Scheelt zeker luiers ja haha. En jij ook al bijna aan het werk, bleh! Als we eenmaal begonnen zijn is het vast ook wel weer fijn maar ik vind t nu vreselijk. Wil dr nog niet delen en hele dagen missen :(
    Leuk hoe snel die ontwikkeling toch gaat he! En al bijna rollen wow! L. Heeft dr speelkleed ontdekt, zo leuk. En die prikjes zijn minder ja, hopelijk weinig last van!
     
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Blugh. Even bij het CB geweest voor het weeguurtje. Zoals ik al verwacht had kreeg ik meteen op mn 'flikker' want meneer is al 650 gram aangekomen sinds vorige week maandag. Heb aangegeven daar al overleg over te hebben gehad met iemand anders van het CB. Maar toch ga je met een rotgevoel weg, ook al weet ik wel dat ie ook in de lengte hard gaat.
    Toen door naar t ziekenhuis voor zn hartruisje. Deze lijkt gelukkig onschuldig, voor de zekerheid over 6 weken terug komen. Maar daar hebben ze meneer nog wel even gemeten. 61 :eek: !!!!!!! Cm. Dat is dus 9cm gegroeid in 5,5 week.
     
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Hier gaat t wel beter, maar.blijft erg pittig. Slapen vindtie echt onnodig. Ingebakerd etc lukt het wel, maar t blijft een gevecht. Hij is wel vrolijker wakker nu, maar houdt veel buikkrampen. Hij kan zich tegenwoordig wel af en toe vermaken in de box of wipper, dus dat is wel fijn! De avonden is hij heel onrustig, duidelijk moe maar noooo waaaayyy dat slapen lukt.
    Ook in de wandelwagen niet. Vanmorgen vroeg voor de hitte uit even naar buiten. Ik dacht, je valt na even huilen vast wel in slaap... Nou not. Compleet over z'n toeren maar toegeven, ho maar. 5 min in de drager en hij is vertrokken... Spook. Wel heel lastig vind ik hoor.

    Ik kijk ook wel op tegen werken. Het loopt helemaal niet op m'n werk en kijk erg op tegen hem achterlaten met die onrust :( nog 2 weekjes.... Blugh. Gelukkig pakt hij de fles wel goed inmiddels. We gaan t zien, maar t gaat veel te snel :'(

    Hij kletst wel heel erg veel, kan heel goed lachen en is lekker druk aan t trappelen en met z'n handjes bezig. :)
     
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Ooh misch herkenbaar? James is niet echt een Schootbaby. Hij vindt contact heel leuk. Maar liever als hij los ligt lijkt wel. Op t aankleed kussen, de box of naast me op de bank....
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Pittig hoor om zo'n mannetje te hebben. Snap wel dat t lastig is hem achter te laten als ie zo'n "gebruiksaanwijzing" heeft.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn James meestal ook ;) heel soms vind hij schoot leuk als hij wat interessants zoets zoals zijn vader en zus stoeien van een afstandje. Maar lekker knuffelen na de fles Mwa..

    Fijn dat het iets beter met hem gaat. Alleen zo balen van zijn buikpijn zeg! Snap dat je er tegen op ziet om te gaan werkten. Echt balen dit. Vooral dat slapen nog steeds een ding is. Wil je hem nog verder laten onderzoeken?
     
  20. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn extra quote! Ben niet helemaal wakker haha
     

Deel Deze Pagina