April/mei/juni 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door maansneeuw, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Vandaag de eerste vaccinaties gehad. Altijd weer sneu hoor. Maar hij was goed gegroeid. 5145gr en 58,7cm. Betjes gemiddeld.

    Vandaag ook alweer 9 weken. Man wat gaat de tijd snel!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ja, de laatste dagen gaat t gelukkig weer wat beter! Spugen heeft hij niet gedaan maar wel enorm wegslikken en verslikken in opkomend zuur.
    Maar sinds ik zuivel, ei en sojavrij eet is t bijna over dus!!

    @KoosAtillaLuna ja altijd even sneu .maar gelukkig heel nuttig ;) goed gegroeid!!
    Niet normaal. J. Is alweer 4 maanden!!!
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Tijd vliegt, he!

    Mooi gegroeid! Geen last gehad van de prikjes, hoop ik? :)
     
  4. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hij heeft de hele middag geslapen, ietsje verhoging gehad en vervolgens een hele onrustige nacht gehad. Hopelijk maakt je vannacht weer z’n standaard uurtjes want daar was ik wel een beetje aan gewend haha. Hij voelde zich vandaag wel een stukje beter. Helaas heerst de buikgriep in huis en ik hoop heel erg hard dat die aan hem voorbij gaat
     
  5. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Woei, kom ik ook weer eens aanwaaien ;)
    Wat fijn dat het wat beter gaat met het huilen en de reflux, @Ukkie1!

    En jongens ja, wat vliegt de tijd! Ik hou het niet meer bij, joh.

    E. is ook alweer bijna vier maanden. Hoe dan?! Dat is een derde van een jaar!
    Ze is nog steeds een baby met twee kanten: lachen, contact maken, ontdekken, maar ook huilen, zeuren, krijsen. Echt nog precies zo pittig als in het begin, laat het luid en duidelijk weten dat iets haar niet zint of als ze iets wil. En als ze het wil, wil ze het meteen.
    Ze poept ontzettend weinig en lijkt daar wel last van te hebben (ook voeding die weer omhoog komt). Ik denk dat ze blijer is als ze wat meer kan, zoals staan en kruipen, dan gaat de stoelgang hopelijk ook beter en is zij minder gefrustreerd. Hoop ik toch.
    Ik geef nog steeds borstvoeding, met vast voedsel beginnen we pas als ze zes maanden is, ik wil de Kleintjesmethode gaan volgen. Ik heb daar wel heel veel zin in, jammer dat ik nog twee maanden 'moet' wachten ;)

    Hoe is het verder met jullie?
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier gaat t goed. Sinds een paar nachten ligt hij op z'n eigen kamer en slaapt vele malen beter!! Ik dus ook.

    Die frustratie is heel herkenbaar. J is of heel blij en vrolijk of krijst het uit. Gelukkig steeds vaker vrolijk en ik raak niet meer zo snel in de stress.

    Ik geef ook nog volledig borstvoeding en ga ook met 6 mnd starten met hapjes. Heel benieuwd hoe z'n darmen dat gaan trekken. Methode nog niet in verdiept. Bij de oudste gewoon gepureerde hapjes vers... Haha. Eet alles ;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Meiden, wat is het stil hier! Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? Iedereen alweer aan het werk?

    Gaat hier goed. J alweer dik 4,5 maand en gisteren de derde prikjes gekregen, ook van deze geen last gehad. Fieuw! Nu tot 11 maanden klaar met die stomme prikjes.
    Vorige week een behoorlijk pittig sprongetje gehad. Overdag vroeg hij zeer veel aandacht, was niet te pruimen en hij dronk echt onwijs slecht... De nachten bleven gelukkig wel goed gaan (zijn doorgaans van 20.00-21.00 tot 08.00-09.00). Nu gelukkig weer m’n oude, vertrouwde vrolijkerd en vreetzakje terug :)
    Hij was gister 66cm en 6,9kg :) Bijvoeding gaat ook goed, hij krijgt elke middag groenten (met daardoor bijv ook aardappel) en af en toe ‘s morgens wat fruit.
    Tandje 1 en 2 zijn ook aan het doorkomen, iets later dan z’n zus, die had met nog geen 4 maanden de eerste 2 tandjes al :D

    Van buik naar rug rollen deed J al, maar sinds eergister ook van rug naar buik. Super leuk :)
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hoi!!! Zeker stil. Drukdrukdruk . J. Heeft nu ook z'n sprong. Ernstig vermoeiend haha. Hij is zo snel driftig. En dan niet even huilen maar krijsen alsof je hem wat aandoet. Ook als hij z'n rammelaar laat vallen bijvoorbeeld. Drift kikker. Maar ook een enorme vrolijkert tegenwoordig. Heel veel lachen, en ve contact nu met z'n grote broer. Vind ik zo leuk ^^

    Hier volgende week vrijdag laatste prikken! Grote broer was altijd ziek er van maar hij TNT niet!

    Hij woog vorige week bij de kinderarts 7,6 kf en 64,5 cm. Dikzakje haha. Kinderarts hoeven we niet terug .leek me ook niet nodig, ze doen verder niets meer.

    Rollen gaat hier bijna. Terug lukt soms, naar z'n buik toe bijna maar komt nog niet over z'n armpje heen....

    Sterke beer jouw vent!! Leuk. En wat een heerlijke nachten. Hier is t nog 4 tot 6 keer wakker....
     
  9. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Het is idd stil hier!

    Sado die van jou gaat idd snel, grappig is dat als ze gaan omrollen en zichzelf echt ontdekken. Wat een flinkerd ook zeg! :eek:

    Hier gaat N zijn 3e sprong in en dat is te merken ook. Heerlijk snachts 1 a 2x komen voor een voeding. En moeilijker in slaap komen. Jullie kennen het vast wel. Verder is N het heel fijn poppetje. Weegt nu precies 5kg en is 62 cm. Maar was bij zn geboorte ook maar net aan 3kg.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Valt toch wel mee? :p Lengte +1 lijn en gewicht gewoon op de middenlijn. Hij is ook al bijna 5 maanden.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  11. KoosAtillaLuna

    KoosAtillaLuna Bekend lid

    27 jun 2013
    821
    168
    43
    Sinds Deze week ben ik weer asn het werk. En dat valt me zwaar :rolleyes: vind het zo moeilijk om alles aan anderen over te laten en mis Y echt wel :oops:
    Maar goed, alles went, dus dit vast ook. Alleen gister had hij echt een rotdagje. Veel huilen en hoesten, dus ik denk dat ie last van een verkoudheidje had. Voor Mn dochter was het wel sneu. Die was er aan het eind van de dag echt zo klaar mee dat we vlak voor het naar bed gaan een enorme woede aanval kregen van haar.

    Y is alweer 12 weken, tijd gaat hard joh. En mijn ervaring is dat de tijd nog veel sneller gaat wanneer je weer werkt...
     

Deel Deze Pagina