aspirine bevordert de innesteling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikkie80, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb op google gelezen dat asprine of kinderaspirine (sinaspril) de innesteling van de embryo bevorderd. Sterker nog ik heb gelezen dat ze bij het UZ in Gent het voorschrijven onder het motto: baadt het niet, schaadt het niet.
    Wie weet hier iets meer van? En vanaf wanneer moet je deze slikken?
    Kun je dan het beste gewonen aspirine of kinderaspirine slikken? Om welke stof gaat het?

    Liefs Nikkie
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik weet niet of t werkelijk helpt, ik bedoel, ik kan me best voorstellen dat als je problemen hebt met de bloedstolling dit word aangeraden.
    Misschien even overleggen met je gyn?
     
  3. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Je hebt gelijk Nikkie. Ik heb ooit van iemand gehoord dat ze een onderzoek hebben lopen met IVF trajecten en aspirine. Ik zal het nog eens navragen als ik die bewuste persoon zie....en dan laat ik het hier even weten.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Klopt inderdaad..ik ken het ook alleen in de onderzoeks-fase.
    Je zou dit het beste bij je eigen arts na kunnen vragen denk ik.
    Elmo
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nou ik ben er ook wel benieuwd naar zeg
     
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Hier nog een!Van dit soort info smul ik altijd, maar dan moet het wel echt werken!
     
  7. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Ik heb ook hierover gehoord op een engelstalig forum waar ik weleens kom.
    Schijnbaar gaat het voornamelijk om kinder aspirines, deze worden daar ook regelmatig gebruikt door vrouwen en mannen.
    Ik zal eens vragen wat het precies doet (of welke werkzame stof er moet inzitten) , ik weet wel dat de mannen het voornamelijk nemen als ondersteuning van de beweeglijkheid van het zaad.
    Zal het hier posten zodra ik meer weet ;)
     
  8. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik lees aandachtig mee 8)
     
  9. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik blijf dit topic ook volgen
    want als het zo is ga ik ze gelijk nemen ;)
    wie weet helpt het nog in deze behandeling
     
  10. marykay

    marykay Bekend lid

    12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik heb er ook over gelezen op een ander forum. Daar ging het om een halve kinderaspirine ter bevordering van de innesteling.
    De volgende x neem ik het denk ik ook ...
     
  11. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Nou, ik heb het een en ander gevonden en nu dus vertalen in het Nederlands :(

    "In de recente jaren hebben verschillende onderzoeken uitgewezen dat aspirine kan helpen bij bepaalde vormen van onverklaarde onvruchtbaarheid en dat het ondersteuning kan bieden aan het lichaam, vooral bij vrouwen die regelmatig een ( vroege ) miskraam hebben.

    Vrouwen die (misschien onbewust en in kleine mate) een bloedstollings aandoening hebben kunnen baat hebben bij de zogenaamde baby aspirine's ( 81-100 mg per dag) . Hierin zit een veilige dosis die ervoor zorgt dat bloedcellen zo min mogelijk samen klonteren. Tevens zorgt de aspirine ervoor dat er meer bloedcellen naar de eierstokken en baarmoeder vervoerd worden waardoor deze meer zuurstof krijgen en zich beter ontwikkelen.

    Het meest recente onderzoek hiernaar vond plaats bij een groep vrouwen die een IVF behandeling ondergingen. Maar liefst 45 % van de onderzochte vrouwen bleek na een toevoeging van de baby aspirine zwanger na hun IVF-behandeling, in tegenstelling tot maar 28 % van de vrouwen die geen aspirine toegediend kregen.

    Uit andere onderzoeken blijkt dat zelfs vrouwen die geen problemen met de vruchtbaarheid hebben baat hebben bij deze kleine dosis, met name bij de opbouw en het versterken van het baarmoederslijmvlies."

    Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan om het ter sprake te brengen bij je HA of gyne ;)

    Een aantal links voor de mensen die het ook in het Engels willen/kunnen lezen:

    http://www.sharedjourney.com/articles/aspirin.html

    http://www.conceivingconcepts.com/learn ... pirin.html

    http://fertilefacts.wordpress.com/2007/ ... fertility/
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Met deze gegevens naar je arts is misschien wel een goed idee ja.
    Ik zou het niet zomaar op eigen houtje gaan uitproberen als ik eerlijk ben.
    Elmo
     
  13. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik denk dat ze me in het zh uitlachen.. maar ik kan het altijd voorstellen
    zal het donderdag gelijk eens doen kijken wat ze zeggen ;)
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier staan ze open voor suggesties hoor!
    Ik heb zelfs 1 arts gehad die alles wilde weten over de acupunctuur die wij toen volgden...
    Sommige artsen kijken verder dan hun echostaaf lang is...:-D :-D
     
  15. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    tja zit dan ook te denken om het aan te kaarten......
     
  16. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant

    Hahahahahahahaha ik vind dit echt DE uitdrukking van de maand.

    Het was me ff ontschoten dit topic maar ik ga er nu een mail aan wagen...dit onderzoek wordt namelijk in nederland ook al gedaan...en heb al antwoord!

    Stuur je hieronder de gegevens de studie is wel al gesloten dus er kunnen zich geen nieuwe vrouwen meer aanmelden.Ook moet men geen gewone dosis asperine nemen,deze is veel te hoog,even de preciese hoeveelheid mg weet ik niet dacht 80 of 90 dus vele male lager als de normale.Dit moet je dagelijks en liefst nog voor de zwangerschap,maar onder controle van je arts.Voor ik er aan meedeed moest ik eerst iets van 13 buisjes bloed afgeven.

    ALIFE (Anticoagulants for Living Fetuses)-studie
    De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.

    Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood. Lees meer over de achtergrond van de ALIFE-studie>>

    Drie groepen. De eerste groep krijgt geen behandeling, net zoals nu gebruikelijk is. De tweede groep krijgt alleen aspirine en de derde groep krijgt zowel aspirine als heparine. Na afloop van het onderzoek wordt het aantal levendgeboren kinderen in de verschillende groepen vergeleken. Lees meer over deelname aan het onderzoek>>

    Verschillende ziekenhuizen doen mee met het ALIFE-onderzoek. De coördinatie ligt in handen van het AMC. Vrouwen dienen zich bij voorkeur voor een nieuwe zwangerschap te melden.
    Meer informatie zie:
    http://www.amc.nl/index.cfm?pid=2306
     
  17. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Interessant allemaal. Ik heb vanochtend de tp van mijn eskimootje gehad, en heb meteen narvraag gedaan naar het gebruik van kinderaspirine. Het schijnt te gaan om te stof acetylsalisylzuur. Deze stof zorgt ervoor dat je bloed dunner wordt wat de innestling KAN bevorderen. Ze zijn blijkbaar nog volop bezig met onderzoek. Bij het IVF lab vertelde de artsen mij dat als ik er een goed gevoel bij heb, het kan doen. Het kan in elk geval geen kwaad. Dat is wat ik te horen kreeg. Ik ben dus na de tp direct naar de apotheker gegaan. Heb de acetylsalicylzuur in huis en direct 1 ingenomen.
    Je mag maar 1 tablet per dag innemen, anders krijg je teveel van de stof binnen.
    Ik denk niet dat het voo riedereen geschikt zal zijn. Dat ligt natuurlijk aan je lichamlijke gesteldheid e.d. Dus overleg met je arts is wel zo wijs.

    Nou hopelijk kan ik jullie over 14 dagen mededelen dat ik (met of zonder behulp van de aspirine) zwanger ben...wie weet.

    Liefs Nikkie
     
  18. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi Nikkie, heel veel succes met je eskimootje hoor :thumup: . Mijn eskimootje zit ook nog lekker warmpjes in mijn buik. Hoop dat we over 2 weken beiden een positieve test in handen hebben!
     
  19. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Annerie,

    Jaa dat hoop ik ook! Spannend he!
    Gebruik jij nog iets om de innesteling te bevorderen? Ik gebruik nu dus de aspirine. Ik hoop dat het effect heeft!

    Liefs Nikkie
     
  20. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb het meteen nagevraagd op het forum van ons ziekenhuis. Ben benieuwd wat die artsen ervan zeggen!

    Groetjes,
    Josien
     

Deel Deze Pagina