Astma...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door itsourlove, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee woon daar niet meer dus nieuwe vk.
     
  2. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga het meemaken inmiddels 30min na tijd van de afspraak.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  3. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @marb @kleinepien @Oceanna @Love1987

    Daar ben ik weer thuis met een medische indicatie in de pocket.
    Mag nog op eigen verzoek wel naar de vk maar de afspraken zullen vd rest staan bij de gyn inclusief groeiecho's en volgende week ook een onderonsje met de longarts.
    Ik moet nog even wennen aan het idee but its for the best.

    En we hebben nog even baby gezien :oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    kleinepien vindt dit leuk.
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jammer is dat altijd die medische indicatie maar inderdaad soms wel veiliger.
     
  5. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Exact het is goed dat ze guppie willen monitoren.
    Maar ik moet zelf aan het idee denken. Plus vooral dat ik maar twee mensen naast mijzelf er bij mag hebben en dus schoonmoe teleur moet stellen :(
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zit dit serieus met verbazing te lezen... zowel 10 jaar geleden als nu niks gehoord over een medische indicatie terwijl ik van kleins af aan astmatische bronchitis heb. Mijn medicatie is enkel aangepast (Fostimon werd pulmicort, ventolin had ik al) en heb al een aantal keren gevraagd of ik iets voor mijn allergie mocht krijgen omdat ik nu op de maximum dosis ventolin zit per dag en er niet mee kom.
    Toch maar eens navragen bij de volgende afspraak, wij komen van een medisch traject dus er heeft al een gyn naar gekeken voor ik naar de verloskundige kon maar dus nooit geweten dat dit een reden kon zijn voor een medische indicatie. 10 jaar geleden werd ik gewoon aan zo’n vernevelaar gelegd bij de bevalling, maar de medische indicatie was toen omdat zoon in het vruchtwater had gepoept.
     
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Nou ja zeg wilde net een Topic hierover openen.

    2 weken geleden heb ik erge griep/virus gehad. Deze was zo heftig dat ik het aardig benauwd had. Ik heb hiervoor toen in overleg met de huisarts en longarts een korte prednison kuur en antibiotica gehad. (daardoor nu een schimmelinfectie down under)

    Sinds afgelopen week is ook mijn medicatie aangepast ik gebruik nu het volgende:

    Foster (ipv Symbicort)
    Rhinocort
    Atrovent (zo nodig lees 4 keer per dag)
    Montelukast
    Cetirizin

    Al deze medicatie mag als je zwanger bent.

    Door de medische indicatie moest ik mij afgelopen woensdag melden voor een intake bij de gyn. Die vond dat ik wel veel medicatie gebruikt en daarom nu volledig bij de Gyn moet blijven. Echter hebben we nu afgesproken dat ik de 1e controle bij de VK doet en de volgende bij de Gyn.

    Ook heb ik een doorverwijzing naar de longarts gehad dit mede omdat ik op dit moment mijn benauwdheid niet onder controle krijg. (de longarts zei zelfs dat op dit moment en met deze termijn de controle op de astma voorgaat? raar he? )

    @Maev Als je bekend bent met astma heb je sowieso een medische indicatie op plaats (dus ziekenhuis) ivm evt. benauwdheid tijdens je bevalling.
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    In 2015/2016 had ik dat niet bij de zwangerschap van mijn dochter. En in 2016/2017 ineens wel. Niets veranderd met mijn astma in de tussentijd dus ligt echt aan je verloskundige praktijk of ze je ook doorsturen.
     
  9. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Snap dat het ook aan je praktijk ligt maar ik vind het nog al wat "risico" die ze op zich nemen....stel nou dat je het ineens benauwd krijgt dan hebben hun de middelen niet om jou te helpen. behalve als een gek een ambulance te bellen dan :)
     
  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    nu had ik uiteindelijk de "mazzel"dat ik met 36+2 een hoge vliesscheur had en dus al in het zkh lag. maar anders is het idd een grote gok.
     
    Cynnie1984 vindt dit leuk.
  11. Karen83

    Karen83 Actief lid

    31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    @Cynnie1984 Ik zie dat je Foster gebruikt. Dat mag echt niet. Begin zwangerschap is niet schadelijk maar 3e trimester wel.
    Ik gebruikte deze ook, maar de longarts, huisarts en Ha post dokter zeiden dat ik moest stoppen. Heb nu een ander gekregen.
    Google maar en lees de bijsluiter.
    Wil je niet laten schrikken, maar stop er ajb mee... Je bent nog op tijd ☺
     

Deel Deze Pagina