augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    heyyy...er is nog geen augustus 2016 mama's topic dus ik bijt de spits af :D

    ik ben afgelopen woensdag nacht bevallen van een heel lief, zoet, prachtig en gezond zoontje. ik kijk heel goed terug op de bevalling en ben dolgelukkig.

    hij maakt het heel goed, slaapt (nog) erg veel en moet hem echt wakker maken voor een voeding. ik geef bv..het loopt nog niet echt super maar goed, hij is dan ook maar net een dagje oud. de eerste dag had hij heel veel moeite met de tepel vinden en vast kunnen houden. hij wilde ook echt geen moeite doen ervoor.
    nu gaat dat wat beter, al vind ik het goed aanleggen nog een kunst en hij valt heel snel in slaap als hij aan de borst ligt. ik hoop dat het gaat lukken allemaal want ik wil zo graag volledige bv geven.
     
  2. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.982
    1.638
    113
    Haai lellebel. Ik lees vast mee hoor. En wacht ondertussen geduldig op mijn spruit.
     
  3. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Jup ik ben er ook!

    Heb je bij je andere kindjes ook borstvoeding gegeven lellebel? Ik bij mijn zoon wel, en al wist ik dat het begin weer moeilijk is en het weer zwaar ging worden, toch viel het me een beetje tegen. Maar er zit vooruitgang in, voeding is goed op gang en mijn moppie zat vandaag weer op zijn geboortegewicht! Alleen bij het aanhappen ga ik nog even door de grond van de pijn, bedankt kloven..
     
  4. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Ik meld me! Groepje nr. zoveel, whaha.

    Lastig Lellebel, ik heb weinig verstand van bv maar het heeft vast nog wat tijd nodig?!

    Jillz, jij ook bv, knap hoor. Succes met de kloven, klinkt naar.

    Wij maken het goed. Meisjes zijn in 8 dagen 300 gram aangekomen, zagen we dinsdag. Groeien dus lekker. Verder hebben ze totaaaaal geen ritme en slapen het liefst overdag zodat ze 's nachts veel energie hebben om bij voorkeur om en om te spoken. :D;)

    Morgen kraamfeest, veel zin in, pronken met de meisjes en gewoon, lekker gezellig iedereen spreken.
     
  5. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat we weer een groepje vormen!

    De bv loopt nu als een trein! Hij drinkt veel maar ik maak ook veel aan en het lukt hem niet om alles leeg te drinken. Hij is tot nu toe 90 gram afgevallen. Gisteravond was hij aan het clusteren en vandaag is het een 12 gangen diner hahahaa.

    De vorige twee hebben ook bv gekregen maar heel kort want ik kreeg kloven en kon de pijn echt niet handelen. En dat had voorkomen kunnen worden want nu weet ik wat mijn voornaamste fout was bij het aanleggen en voeden..ik zat altijd onderuit gezakt op de bank of mijn bed. Zonde...
     
  6. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    He jammer...
    Nu hoor ik eigenlijk niet meer bij dit clubje... Ik zou vandaag uitgerekend zijn, maar al twee weken eerder, in juli bevallen...

    Kleine meid doet het super. Bv werd niks, mevrouw hapte niet aan en na een dag was het ook op. Met de fles doet ze het super, ze is heel tevreden. Als ze huilt is er ook echt wat... Dan is het de sport om zo snel mogelijk te ontdekken wat😉
     
  7. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me82: acht dat maakt helemaal niks uit, als je het leuk vind klets je gewoon gezellig mee. Jammer dat de bv niet lukte maar goed belangrijkste is dat het goed gaat met jullie meisje en zo te lezen gebeurd dat ook. Heerlijk he!

    Billy: fijne dag vandaag met het kraamfeest!
     
  8. Nanoni

    Nanoni Actief lid

    9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag de titel en dacht: he, ik ben ook in augustus uitgerekend! Misschien vinden jullie het leuk als ik me ook meld hier?

    Het is dan nog maar een paar weekjes tot de bevalling maar dat maakt voor mij niks uit :)

    Gefeliciteerd lellebel met je zoontje! Wat fijn dat alles goed gegaan is en je met een goed gevoel terugkijkt op de bevalling. Wat fijn ook dat de borstvoeding nu goed gaat, bij mij is het nooit gelukt bij onze 2 meisjes, en dit keer ga ik het ook niet proberen (nare ervaringen met proberen borstvoeding te geven).

    Ik ben nu 37 weken zwanger dus het eind is bijna in zicht, ben er heel eerlijk ook wel klaar mee. Slapen lukt niet meer zo goed, als ik wakker word dan voelt het alsof er een stoomwals over me heen gereden is maar goed nog eventjes en dan mogen we ons kleine meisje vasthouden.

    De laatste dagen wel enorme indalingsweeën en dat is best lastig met een peuter + dreumes in huis aangezien ik dan dus steeds even moet zitten of blijven staan door de pijn.

    Moeten jullie trouwens nog veel doen voor de baby zich aandient? Wij hebben afgelopen week (ja erg laat, schaam schaam) de babykamer in orde gemaakt, vluchttas moet ik nog inpakken en het bed is gisteren omhoog gezet (waren we bijna vergeten haha). Nog wat kleine dingen moet ik kopen maar dan zijn we er klaar voor. Je word wel makkelijker als je al kinderen hebt tenminste ik wel, dit is onze derde en bij onze eerste hadden we met 30 weken alles in huis en klaar staan (heb toen zelfs nog 2 of 3 keer opnieuw alle kleertjes gewassen!).

    En Billy, veel plezier met je kraamfeest. Lijkt me ook zo leuk om te pronken met je pasgeboren kind(jes)! (Hier helaas geen familie dus ook geen kraamfeest o.i.d).
     
  9. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Ik kom er nu pas achter dat ik natuurlijk ook helemaal geen augustus mama ben, hahaha. Maar anders zie ik weer allemaal andere namen dus ik blijf hier wel lekker. Voor m'n oudste klets ik nog steeds bij de november mama's. 😂

    Lellebel, wat fijn dat het nu goed loopt!

    Me82, jouw meisje klinkt heel tevreden, en alweer twee weken oud. Is ze jullie eerste?

    Nanoni, gezellig, welkom! Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft door te bikkelen!
     
  10. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Ik had vooraf wel gekolfd, ivm eventuele ks en bijvoeden ivm stuitligging. Daar heeft ze dus nog wel 10 ml van binnen gekregen, de start was dus goed!
    Gelukkig wel normaal kunnen bevallen, maar daar heb ik nu nog wel goed last van vanonder, zie topic bevalling...
    Verder is het een heerlijk wondertje en natuurlijk de knapste baby die er is!😉
     
  11. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hier is de borstvoeding inmiddels goed op gang. Het aanhappen gaat ook steeds beter en als hij eenmaal goed ligt dan drinkt hij als een malle. Gister alweer op zijn geboortegewicht! Kloven zijn nog wel pijnlijk bij aanhappen maar het wordt al minder. Elke dag gaat het zo een beetje beter.

    Lellebel doe jij het in je eentje snachts of heb je nog hulp ingeschakeld? Kan me niet voorstellen dat ik het alleen zou moeten doen dus respect voor jou hoor. Fijn dat de voeding ook goed loopt bij jou.

    Billy en me82 jullie mogen lekker hier mee kletsen hoor:)
     
  12. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh augustus/juli..maakt helemaal niks uit.

    Nanoni: nee, ik heb me de laatste weken best verveeld eigenlijk. Maar goed ik zat ook al sinds januari thuis dus ik had zeeën van tijd. Ik herken het wel hoor dat je wat makkelijker bent bij de derde..dit is ook mijn derde en tijdens de zwangerschap en nu ook ben ik veel relaxter dan bij de eerste en ook wel de tweede.

    Billy: hoe was het kraamfeest? Niet te moe nu?

    Me82: wat goed zeg dat je een stuitbevalling aandurfde! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet zou aandurven.

    Jillzz: de eerste nacht is mijn zus blijven slapen en daarna idd alleen gedaan maar dat gaat hartstikke goed. Sochtends is de kraamzorg er van 8 tot 13.00 en alles dat daarna komt doe ik zelf. Vandaag ook zelf m. In bad gedaan, het badje staat nog wel met water maar de kraamhulp zei ook..als je hem toch in bad wilt doen later laat het badje dan staan dan gooi ik morgen het water eruit.
    Goed hey dat de bv bij jou ook goed loopt en dat de pijn al wat minder wordt. Veel stuwing gehad?
     
  13. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Jillz, fijn dat het bij jou ook lekker loopt nu. En alweer op geboortegewicht joh. Snel gegaan.

    Lellebel, ik heb het denk ik gemist, maar jij hebt geen partner of? Omdat je het hebt over het alleen doen. Als je het niet kwijt wil, prima hoor.

    Kraamfeest was heerlijk. Had veel hulp dus zelf fijn kunnen bijpraten met vrienden en familie. Meisjes en ook de oudste zo goed verwend allemaal.
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wat leuk dat het kraamfeest goed bevallen is billy en dat de meiden lekker verwend zijn. Beginnen jullie je draai al een beetje te vinden, lijkt me erg druk twee ukkies erbij. Hoe vindt grote zus het eigenlijk?
    Mijn zoon is erg lief voor zijn broertje, geeft hem graag kusjes en gaat verder heerlijk ongestoord zijn eigen gangetje.
    Ik vind het toch knap van je hoor lellebel, inderdaad de lat niet te hoog leggen qua huishouden. Je andere kindjes waren nu bij hun vader toch? Dat is ook wel lekker rustig voor jou.
    Ik heb wel stuwing, maar niet zo erg als bij de eerste. Het maakt het aanhappen wel weer iets lastiger omdat hij van de borst af glijdt. Dus ach, zo blijven we lekker bezig;)
     
  15. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Tja, ik weet niet of het een kwestie van aandurven is een stuitbevalling. Ik heb zo ie zo overal schrik voor; bloedprikken, infuus, ruggenprik... Laat staan een ks, daar zag ik echt tegenop en dat ze de kleine dan meenemen en het herstel. Veel mensen hebben me proberen om te praten. En het zh hield alles super in de gaten. Laatste stuk ging zo snel dat ze de ruggenprik niet meer konden uitzetten en de hartslag van de kleine dipte bij elke wee. Ik heb dus geperst op haar hartslag, 3 weeën later was ze er!
    Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest!!
     
  16. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    @billy: klopt, ik doe het alleen..geen partner dus. fijn dt het kraamfeest goed is verlopen, klinkt erg gezellig allemaal.

    jillzz: de twee oudste zijn nu met hun vader een weekje op vakantie. ze hebben hun broertje wel gezien, want ze waren woesndag en donderdag thuis en vrijdag een paar uurtjes en gingen daarna naar mn ex. ze zijn zo blij met hun broertje en ook echt superlief voor hem. als hij ligt te slapen ging ze steeds kijken of hij nog lekker ligt, kusjes geven aaien vasthouden. sochtends gelijk naar mijn kamer en in de wieg koekeloeren.
    bij jou ook een grote troste broer lees ik, geweldig toch!!

    me82: toch vind ik het echt knap van je. ik zou al heel snel neigen naar een keizersnee. een stuitbevalling had ik echt niet aangedurfd dus petje af voor jou!


    ik heb nog wel dat beurse gevoel onderin. doet helemaal geen pijn maar het voelt alsof een harde trap tegen mn kont heb gehad of heel hard ben gevallen. en om de 1 of andere reden slaap ik in een krampachtige houding waardoor ik sochtends aardig wat rugpijn heb maar na een lekkere warme douche is dat ook weer over. wat dat betreft moet ik weer even de goede sta, zit en lig houding vinden denk ik. kan niet wachten tot de klossen onder mn bed vandaan mogen. de kraamhulp is er tot dinsdag en daarna haal ik ze ook gelijk weg.
     
  17. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Jillz, draai vinden is lastig. Het is echt zo mega druk en de oudste is no zo jong. Gelukkig krijgen we nu veel hulp. Paar ochtenden per week komen er standaard mensen helpen en er wordt de komende 8 weken voor ons gekookt vanuit de kerk.

    Wat liet dat je oudste zo betrokken is. Hoe oud is hij? Is hij totaal niet jaloers? Bij ons was de oudste zo van slag doordat ik eerst een paar dagen in het ziekenhuis lag en vervolgens de kraamZorg en allerlei bezoek over de vloer, ging echt niet lekker toen.

    Me82; dat klinkt best snel voor een stuitbevalling. Denk dat ik ook voor natuurlijk was gegaan, keizersnede lijkt me echt afschuwelijk en als er dan nog wat te kiezen valt...

    Lellebel; oh wat heftig zeg, geen partner waarmee je de zorg kunt delen in de nacht en niet om en om kunnen slapen ofzo. Petje af en veel succes!
     
  18. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Billy, fijn dat je hulp hebt en dat er gekookt wordt. Begrijpelijk dat het voor grote zus een omslag is. Mijn zoon is 2,5. Ik merk wel dat het een vermoeiende week voor hem is, maar hij gedraagt zich nog prima. Helpt de kraamhulp met was ophangen:D en we hebben familie ingeschakeld om hem even te vermaken/buiten uit te laten razen.

    Me82 ik las je topic bij bevalling net, heb je de verloskundige nog gebeld? Ik herken het niet van mijn knip de vorige keer. Wel dat het litteken nog zeker 10 maanden gevoelig bleef..

    Lellebel hier gaan de klossen er ook zo snel mogelijk onderuit:D zal mijn zoon ook blij mee zijn want zolang het bed hoog stond mocht hij niet op ons bed springen. Denk dat we nu een nieuwe regel moeten maken dat als de baby op het bed ligt dat hij niet mag springen ;)
     
  19. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Nou, bleek toch normaal te zijn dat rotgevoel van onder, maar doe ook alweer veels te veel... Dus toch vaker even gaan liggen tussendoor. Lig nu ook weer plat op de bank.
    Die rugpijn herken ik ook, vorige week alweer maar de fysio geweest; heb de weeën slecht op kunnen vangen en nu is het soms zoeken naar de juiste houding...
     
  20. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    billy: wel nee jo, het gaat juist supergoed. een partner zou me nu toch niet kunnen helpen snachts met voedingen enz want ik geef bv dus moet er hoedankook uit.

    jillzz: hahhah ja de mijne zullen ook blij zijn want ze mochten ook niet op het bed springen. nou hou ik er sowieso niet van als ze op het bed springen, maar nu was het echt verboden.

    me82: vervelend he die rugpijn. ik hoop dat het snel over is. maar hey, je moet idd wel optijd goed rusten en niet gelijk teveel willen doen. die tijd komt heus nog wel dat je weer lekker kunt knallen maar je bent pas bevallen!
     

Deel Deze Pagina