augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Femkes, hoe kom je aan taart zonder suiker?

    Bioluun, het gaat iets beter, de vermoeidheid is er nog wel, de misselijkheid is minder.

    Afgelopen weekend (te) druk weekend gehad met allerlei familieverplichtingen. Gelukkig kon mini zich wel vermaken met ezeltjes aaien, ballenbak, springkussen, speeltuin en gewoon mensen in het algemeen. Maar lange stukken in de auto zijn echt niet grappig meer. En zondag voor het eerst in een zwembad geweest, in een Landal park. Leuk hoor, maar de nacht van zondag op maandag had ie een ontzettend verstopte neus, één en al snot en verstopping, we hebben tot kwart over 3 geen oog dicht gedaan met 'm.
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @Bioluun succes met je laatste werkweek! Heerlijk lekker thuis daarna. Dat glamping is toch met een volledig ingerichte tent? Ben ik wel benieuwd naar.

    Ik ga ook een suikervrije taart proberen. Mijn schoonzus had laatst een suikervrije bananencake gemaakt en die was echt heel lekker. Maar eens het recept gaan vragen. En voor onszelf gewoon een mooi versierde marspeintaart :D verschil moet er zijn haha

    Mijn oudste heeft weer opnieuw buisjes gekregen en ik ben zo ontzettend trots op hem. Hij werkte super goed mee en is zonder een kik te geven gaan slapen met dat kapje. Ik had vtv alles heel simpel uitgetekend wat er ging gebeuren en dat heeft wel goed geholpen.

    Straks als baby wakker is en de zon hopelijk schijnt gaan we even op pad om leuke foto's te maken voor zijn uitnodiging. Als cadeau gaan we waarschijnlijk voor het zoefzoef boomhuis, past mooi bij de toettoet van broer, maar dan heeft hij toch iets speciaals voor zichzelf.
    @femkes naamslingers zijn ook leuk, maar die heb ik bij de geboorte al besteld voor beide. Waar heb jij ze vandaan?
     
  3. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Dat pakken en geven gebeurt hier trouwens ook. Lig je sochtends lekker in bed met zijn allen, krijg je opeens een speen in je mond geduwd :p
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    @Jillzz , deze laatste van Vroluk, hiervoor van proudkids en hetleveniseenfeestje. Ik durf het pas als het kind eruit is, stel dat ze toch verkeerd gekeken hebben dan heb je een verkeerde slinger. Daarnaast wisten we bij de eerste niet of het een jongen of meisje was, dus konden we niks bestellen.Ivm levertijd vond ik het zonde om nog te bestellen na geboorte. Daarom nu traditie voor eerste verjaardag.

    @Cindy2015 , google is your friend :)
    Ik heb een recept voor appel-bananen cupcakes die iedereen heel lekker vindt. Dus misschien die weer. Anders zoek ik nog wat. De basis is telkens overrijpe bananen, die zijn heel zoet en dan kom je een heel eind. Anders is een optie altijd nog een pannenkoekentaart. Mijn mini vindt pannenkoeken heerlijk, dus dat overweeg ik ook. Maar misschien doen we dat als avondeten.

    @Bioluun , fijn bijna vakantie, ik heb pas vanaf begin augustus vrij. Wel wat extra dagen ivm weekendjes weg, dus gaat helemaal goed komen. Succes met de laatste week!
     
  5. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    NIPT test binnen, alles was goed en het is een jongen!
     
  6. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Super leuk Cindy! Gefeliciteerd!
     
  8. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    @Cindy2015 wat fijn dat alles goed is!! En een jongen! Leuk!! (Niet dat een meisje niet leuk zou zijn geweest natuurlijk ;))

    @femkes een suikervrije taart kan natuurlijk niet he :o: Of de suiker nou uit de banaan komt of uit de suikerbiet: het blijft dezelfde suiker. Je lichaam kan alles omtoveren in glucose.

    Ondertussen heb ik al veel werk verzet! Nog twee klassen nakijken en wat herkansingen en dan ben ik daarmee klaar!! Ik heb een impressie van zo'n safaritent toegevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn dat alles goed was Cindy. Wat erg zeg, ik krijg geen updates en mis zo de aansluiting met jullie. echt naar...
     
  10. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    @Bioluun, dat klopt, maar toegevoegde suikers doe ik wat rustiger mee, zeker als ze zo jong zijn. Ik maak me er geen illusies over, maar zolang ze bijvoorbeeld nog water accepteert, gebruik ik nog geen diksap. En we hebben echt heel lekkere cupcakes, dus dat vind ik wel echt een optie. Het is net als op school met gezonde traktaties, mijn zoon gaf iedereen een bekertje met aardbeien en kersen, ook veel suiker natuurlijk, maar toch vindt school het binnen het voedingsbeleid passen en kom je ermee in het schoolkrantje.

    @iez, ik vroeg me al af hoe het met je gaat.
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Yeah nu krijg ik weer updates! Fijn.

    Wel op dit moment gaat het niet zo. De man van mijn moeder is in de IC opgenomen en is zo kritiek dat hij wel Eens zou kunnen komen te overlijden.

    En we willen de kleine switchen van KDV vanwege onze aanstaande verhuizing en ook daar krijg ik het gevoel alsof ik er niet goed aan doe. Maar ja ik gun haar graag de mogelijkheid om vriendjes en vriendinnetjes te krijgen in de buurt waar ze woont. Maar nu zijn ze dol op haar op deze KDV en ja de andere het is maar de vraag hoe het daar zal gaan.
     
  12. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    @iez, wat een rotnieuws. Sinds wanneer is hij opgenomen?

    Qua kdv, wanneer gaan jullie verhuizen? Op zich vind ik het wel een idee om niet alles tegelijk om te gooien, dus ruim voor de verhuizing heeft wel voordelen. Maar zo'n stap is natuurlijk altijd spannend.
    Op de nieuwe plek gaan ze haar toch ook fantastisch vinden? Jullie hebben het op 1 na (die van ons staat vooraan natuurlijk;) ) liefste meisje ter wereld. Dat komt sowieso wel goed!
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hahahahahaha
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oeps te snel op verzenden gedrukt.

    Jij typt wat elke ouder denkt dat hun pareltje de liefste is ahhahaah

    Echt rotnieuws, hij is sinds eergisteren opgenomen. Dus de 3e dag nu.

    KDV: nou wij moeten 3x verhuizen. Nu eind juli, dan eind aug en dan eind nov. Eind nov gaan we definitief over. Op nieuwe locatie is er vanaf eind sept een plek (laatste plekje). Dus ja veel keuze heb ik
    Niet om haar eerder of later te switchen.
     
  15. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    @femkes die gezonde traktatie op de psz is hier een aanfluiting. Dat begon al met haar uitleg: iets gezonds zoals een stokje met een worstje en een kaasje of cakejes. :| En zelf trakteren ze chips als ze jarig zijn!

    Onze mop is ook nog prima te vermaken met water ipv diksap. Maar hij krijgt wel veel te proeven. Oma gaf hem pas zelfs een frietje :eek:

    @iez wat super vervelend van je moeders man! Hopelijk komt hij er weer boven op. Zijn jullie in de buurt?
    Ik zou me niet zo'n zorgen maken over het kdv. Als ze hier dol zijn op haar, dan heeft dat vooral met haar te maken. Zal wel een leuk, lief, gemakkelijk, of vul verder maar in, kind zijn :) Die windt de nieuwe leidsters ook vast weer zo rond haar vingertjes.

    Hier helaas twee zieken... de kleine heeft steeds een beetje koorts (tot 39) maar verder zien we weinig. Ja, 5 vlekjes, maar die verspreiden zich niet. En hij zit steeds aan z'n oor. Maar hij slaapt zo onrustig. Steeds: mmmmmm. Sneu.
    En de oudste... we hadden straks zwemles en de juf riep me binnen. 'Mama van Joris! Ik heb een kadootje' Als je binnen geroepen wordt is dat omdat je kind het óf niet goed doet en krijg je huiswerk mee, óf hij kan iets heel goed en mag dat showen. Nou, bij het woord 'kadootje' dacht ik trots: O wat zou hij kunnen? Maar helaas... hij had heel zijn zwembroek ondergepoept:eek: En sindsdien nog drie keer waterdun diarree. En hij klaagde al over buikpijn, maar ik nam hem niet serieus. Germ. Ligt nu ook met koorts op bed...

    En nu wordt Tom weer wakker... o_O
     
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat naar van je zieke kindjes Bioluun.

    Nou zo moet ik het Idd bekijken wat positiever. Het komt idd vast goed met haar maar zo voelt het nu nog niet.

    Helaas zijn we niet in de buurt. We zijn op 9 uur vliegen van elkaar gescheiden. Dat valt me nu wel zwaar dat ik niet daar tot steun kan zijn. Dus dan maar bidden Vooren hopen op een goede afloop.
     
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    @Bioluun, arme knulletjes. Onze mini had hetzelfde trouwens, koorts, oortjes en neus wrijven en kreunen in de slaap. Duurde ruim een week, ik vermoedde toch iets van holtes.
    Gezonde traktaties is redelijk vrij interpretabel, maar wij doen stug iets leuks met fruit. Vorig jaar hadden we een spiesje met poffertjes en fruit. Zoonlief was er erg blij mee. Ik probeer ook gewoon een beetje normale porties aan te houden. Een klein zakje snoep vind ik ook niet zo'n issue, maar laatst kreeg hij een hele bak mee, dat vond ik gewoon wat overdreven qua traktatie.
    Gek genoeg vind ik frietjes dan weer niet zo'n issue. Niet dat ik vind dat het gezond is, maar mini krijgt ook een frietje als wij friet eten. Zonder zout (doen we sowieso) en meestal uit de airfryer, maar uiteindelijk denk ik gewoon aardappel met extra vet.

    @iez, ik zou het gewoon laten gebeuren. Het kan zijn dat het je extra tijd kost, plan misschien wat flexibelere vrije dagen, maar verder, het komt wel. Je meisje went er gewoon weer aan, ik denk dat voor jou de stap het moeilijkst wordt.
    Heel veel sterkte met de man van je moeder!
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt femkes.
     
  19. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Sterkte @iez wat rot om nu zo ver weg te zitten!
    Qua switchen snap ik je gevoel wel. Wij gaan ook switchen van kdv en ik vind het echt heel sneu. We hebben er voor gekozen om het volgend jaar te doen als hij 2 wordt, dan moet hij sowieso van groep wisselen en dan gaan we over.

    @Bioluun sterkte met je zieke kindjes.

    Nu heb ik 2 wakkere jongens aan mijn bed dus zal later even verder reageren ;)
     

Deel Deze Pagina