augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hoe gaat het nu Jillzz?

    Gisteren is mijn paard gescand en ook die is drachtig, met kloppend hartje! Dus we verwachten dubbele gezinsuitbreiding volgend jaar :D. Paardlief gelukkig wel wat later, half/eind mei, dus ik heb even om bij te komen na de bevalling voor we mogen gaan 'waken' voor een veulentje.

    En mini begon gisteren ineens ook wat stapjes los te zetten. Na twee stappen ligt ie weer op de grond (op de matten), maar hij doet wel pogingen dus en hij vindt het zelf ook heel grappig.
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Haha wat leuk cindy, een veulentje erbij.

    Hier ging het gister al een stuk beter, het slapen lukte weer aardig en hij at weer als normaal. Savonds om 6 uur heb ik hem op bed gelegd en vanmorgen kwart voor 6 werd hij pas weer wakker. Helaas voor mij had hij gisteravond maar 1 borst gedronken en werd ik dus vannacht wakker van de stuwing haha. Vandaag is hij op het kdv dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
     
  3. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Fijn dat het beter gaat Jillz. En lekker lang geslapen zeg! Onze kleine man heeft deze week twee keer doorgeslapen! Niet achter elkaar, dus dat was de nacht na de eerste keer even jammer :p En we hebben ontdekt dat hij een slokje water nu wel pikt ipv een slokje melk.

    Vandaag met de grote broers naar een grote speeltuin geweest, samen met een buuf met twee jongens die even oud zijn als de mijne. Tom bleef thuis met vl. Dat was heerlijk! Die oudste twee kunnen prima even alleen los dus buuf en ik hebben fijn kunnen kletsen en genieten van relatieve rust.

    Hoe zou het met Iez zijn? :$
     
  4. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Haha gisteren toch iets grappigs meegemaakt. Onze Tom gaat nog niet uit zichzelf zitten maar wel vaak vanuit zijn buik-lig-tijger-houding op zijn zij om achter zich te kunnen kijken. Nu lag hij in bad en deed dat ook weer en ik zeg tegen vl: 'kijk, nou hoeft hij zich alleen maar op te duwen met z'n handjes en hij zit.' En precies terwijl ik het zeg doet hij dat! Haha! Daarna niet meer trouwens :)

    Hadden vandaag een feestje van m'n vader (wordt 61). M'n ouders wonen in een appartement en het is altijd erg druk dan. Ik merk dat ik daar steeds slechter tegen kan. Dat ik er weer een baby bij heb helpt daarbij niet. Ik kan hem niet rustig op de grond laten rondgaan met al die lompe boeren met beginnende alzheimer of verstandelijke beperkingen en zo'n dikke buiken dat ze de grond niet zien... (heb echt een kei leuke familie o_O ). Maar vandaag merkte ik dat er meer in m'n gezin zijn die er last van hebben. Tom was inderdaad niet blij dat hij niet rond mocht. Maar de middelste kwam op een gegeven moment ook naar me toe en zei: 'mama ik denk dat Tom het niet meer zo leuk vindt' :rolleyes: Dus ik stel hem voor om samen in de gang even een boekje te gaan lezen en dat vond hij wel fijn. Even later had hij papas telefoon te pakken en was hij filmpjes gaan kijken. Hij komt naar me toe:'zullen we dit filmpje op de fiets kijken?' ;) Toen ben ik vl maar eens gaan aansporen. Jammer want normaal eten we altijd met het directe gezin (die zijn wel leuk :p) frietjes na zo'n feestje. Maar de rest bleef plakken (hopende op gratis voer...)

    Goed, nu even de stress weer van m'n keel krijgen en het avondritueel in. :cool:
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Zo, wij zijn kapot en ontzettend vies. Ik heb al uitgebreid gedouched, maar toch nog vieze voeten. Gelukkig ziet niemand dat morgen in mijn panty :). Weekend wezen kamperen met 25 gezinnen. Dus genoeg speelkameraadjes voor iedereen, maar erg weinig slaap. Het was wel heerlijk, mijn oudste was zo moe en zo verdrietig dat hij langdurig heeft moeten huilen.
    Onze mini heeft voor het eerst los gestaan vanmiddag. En ze was druk bezig met lopen aan de hand. Heel grappig over zo'n campingterrein heen. Ze heeft nog wel duidelijk moeite ermee, het is nog wat meer begeleid vallen dan lopen, maar ze vond het super leuk.
     
  6. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Doorslapen zit er hier helaas nog steeds niet in. We hadden daarvoor afgelopen vrijdag een afspraak met de osteo, Maar hij had woensdagnacht al beroerd geslapen, en donderdag op vrijdag was het helemaal verschrikkelijk. Hij had hoge koorts en kon alleen maar huilen. Paracetamol gegeven, bij ons gelegd, rondjes gelopen, extra flesje gegeven, nou ja, alles geprobeerd. Ik heb een kleine drie uur geslapen. Vrijdag had hij nog koorts. We dachten aan kiezen, want hij heeft twee flinke bulten onder zitten. Osteo heeft dan ook maar een halve behandeling gedaan, volgende week weer terug. Vrijdagnacht nog steeds koorts, hij was ook de hele dag ziek en hangerig geweest. Gelukkig was het zaterdag weg. Haal ik m zondag uit bed, heeft ie vlekjes op één wang en op z'n onderbenen. Verder niet echt. Hij heeft verder geen last van de vlekjes. Lijkt dan toch weer op de zesde ziekte (voor niks Dentinox gesmeerd :p), maar dat zou eigenlijk niet kunnen want volgens de huisarts had hij dat de vorige keer al. En dat schijn je maar één keer te kunnen krijgen. Hier nog ideeën?

    Zelf gaan zitten heeft hier ook lang geduurd Bioluun, vond hij niet zo boeiend volgens mij.
     
  7. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Ik dacht pas ook dat onze kleine vlekjes kreeg maar waren gewoon muggenbultjes. Qua plek zou dat best kunnen. Die kunnen bij babies ook best klein blijven.
     
  8. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Daar dacht ik eerst ook aan, en dat zou kunnen als het alleen z'n gezicht was. Maar de onderbenen (hij slaapt in slaapzak) en ik zag later ook wat op z'n oortje komen, zouden dan niet meer kloppen.

    Ik ben in ieder geval wel blij dat ik m'n bloed heb laten checken op antistoffen voor de vijfde ziekte, en dat ik die heb, zodat ik me daar niet druk over hoef te maken.
     
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Het lastige met vlekjes is dat het van alles kan zijn. Ook gewoon een reactie op de koorts zelf (soort hitte-uitslag). Toen mini direct na de waterpokken weer hoge koorts en vlekjes kreeg, nam de huisarts niet eens de moeite om verder na te gaan welk virus het was, bij alles was zowel behandeling als risico hetzelfde. Dus is het de boeken ingegaan als onbekende virusinfectie.
    Daarnaast kunnen ze het de vorige keer mis hebben gehad of dat de immunstoffen nog niet voldoende waren en dus toch nog een keer.

    Ik zou vooral goed in de gaten houden hoe je mini verder reageert en zich voelt. Verder opletten dat de koorts niet terugkomt als deze weg is geweest en toch ook voor jezelf een beetje opletten. Jouw weerstand is al wat lager ivm je zwangerschap en ziek zijn tijdens een zwangerschap is vaak extra zwaar. Ook als er geen risico's voor je kindje is. Dus probeer je rust te pakken!
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Wij zijn ook een weekendje weg geweest. Aan de ene kant ontzettend leuk geweest, aan de andere kant ook zwaar. Baby had het weer eens benauwd dus sliep slecht en peuter had ook een dag opeens meer dan 40 graden koorts. Ook met wat lichte vlekjes dacht ik, maar dat zou best eens die hitte uitslag kunnen zijn geweest. Dus het liep allemaal iets anders dan gedacht. Tussendoor wel lekker genoten van het zwembad/speeltuin enz.

    Baby roept trouwens de hele dag papa en mama. Ik denk niet dat hij ons er perse mee bedoelt, maar het klinkt wel schattig. En volgende week is het gewoon alweer een dreumes! Het is echt leuk om te zien hoe het steeds meer een mensje wordt en steeds minder baby.
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ongelooflijk, ik dacht de hele tijd weer dat er geen updates waren en jullie zijn al weer 2 pagina's verder. grrrrrr

    Ik reageer op jullie vragen vanaf 8 juli:

    Jillz: de reden dat we 3x verhuizen is dat we onze huis uit moeten eind deze maand en we pas begin november in onze nieuwe woning kunnen. We zouden eigenlijk in 1e instantie de tussenliggende periode op een camping in een chalet gaan wonen, maar na deze te hebben bezichtigd (hij was splinter nieuw en mooi) vonden we het te krap met de kleine om daar 4 maanden te zitten. Dus gaan we na 1 maand camping toch in een huis wonen voor 3 maanden. Aan de 1e maand camping zaten wel al vast of we waren 90% van ons geld kwijt.

    De partner van mijn moeder is nog ziek. Nogsteeds is hij opgenomen in het ziekenhuis al is hij gelukkig wel uit de intensive care. Maar hij is er nog lang niet, volgens de dokters moest hij 1-2 weken nog blijven.

    KDV: we hebben definitief besloten om onze kleine meid te switchen van KDV. Het contract is aangepast en is het switchen daarmee een feit. Nu heb ik er wel een gerust hart over. Ook omdat eigenlijk haar beide vaste leidsters langdurig uitgevallen zijn door ziekte. En ze een heleboel andere invallers telkens heeft, uiteindelijk gaat het om een groep van 4-5 invallers maar toch. Ik heb te midden van al die veranderingen gewoon liever rust voor haar en dat krijg ze met haar 2 nieuwe vaste leidsters. Plus dat het veel dichter bij onze nieuwe huurwoning en koopwoning is.

    Oh wow Cindy dat is idd een schema waar ik niet vaak over heb gelezen. Onze kleine meid slaapt in de ochtend meestal rond 10 uur (soms een halfuurtje eerder of later) en wordt dan 1 uur of 1,5 later wakker. En in de middag rond 13 of 14 uur slaapt ze 1,5 tot 2 uur. Op het kinderdagverblijf gaat ze meestal rond 15-15:30 uur slapen ipv 13-14 uur. En dan gaat ze afhankelijk van hoe moe ze is om 18, 18:30 of 19:00 uur slapen tot de volgende dag. Al wordt ze wel later in de avond/nacht af en toe wakker voor een speen of wat water.

    Afgelopen vrijdag naar het CB geweest onze kleine meid is 10kg en 76,5 cm. Ze heeft ook prikjes gehad, op zich niet zo veel last van gehad behalve dat ze nu 2 harde bulten heeft in haar bovenbenen. Was vorige keer ook al toen deze mevrouw prikjes gaf volgens mij. Echt zielig, als heeft gelukkig geen pijn van.

    Bioluun: oh kunnen volwassenen ook luizen krijgen? Dat wist ik niet. En wat fijn dat Tom doorsliep!

    Wat knap dat jullie kleintjes al stapjes zetten zonder hulp. Onze kleine meid doet dat alleen met ons hulp of als ze zich vasthoudt aan de bank of box. En ze houdt van dansen, dan gaat ze van links naar rechts met de heupen als ik muziek aanzet en voor haar ga zingen en dansen. Echt zo leuk. En ze kan sinds dit weekend dag dag zeggen en zwaaien.

    Cindy, het kan niet iets van eikenprocessierups zijn die vlekken? Hier in de regio hebben ze gewaarschuwd dat de haartjes door de lucht gevoerd worden en als die op je huid komen dat ze dus die allergische reactie kunnen geven en ook als je zwemt in water waar die haartjes in zijn gekomen.

    En verder ben ik druk bezig met de verhuizing en tussendoor dingen regelen voor de 1 verjaardag. Jurkje besteld, taart besteld en cakepops en een taart voor een cakesmash die we zelf gaan fotograferen. Ik heb er zin in. Nu nog nadenken over gezonde traktatisch voor haar verjaardag en voor op het KDV.

    Hoe gaan jullie het vieren?

    Nou nu hoop ik toch echt dat ik weer updates krijg.
     
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Super leuk dat dansen iez. Zwaaien gebeurt hier ook de hele dag. En we hebben hem geleerd zijn armpjes omhoog te doen bij hoera :)

    Op het kdv trakteren we denk ik soepstengels met een vingerpopje erop of anders rozijntjes.
    Vandaag bananencupcakes gebakken als proef en ze waren erg lekker. Baby heeft er ook van gesmuld dus die houden we erin.

    Succes met al die verhuizingen @iez. Klinkt pittig. Ik vond een weekendje weg al een hele volksverhuizing ;)
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Dank je wel Jillz
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    En leuk dat ga ik ook doen handjes omhoog met hoera
     
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Zo grappig al die"trucjes" aanleren. Onze mini klapt in de handjes als we zingen of zelf klappen. Klap eens in de handjes wordt dus nu veel gezongen. Grappig genoeg doet ze verder nog niet mee, maar vindt ze het reuzeleuk als ik mijn handen op mijn hoofd leg.
    En met stoeien doet ze nu echt mee. Gisteren kroop ze op het bed van de middelste telkens over hem heen (onder luid protest van de middelste: Ze plet me!) en daarna ging ze op ons bed telkens kruipen, zitten en zich dan naar achteren laten vallen. Zij lachen, ik elke keer hartverzakking omdat ze graag dicht bij de rand zich laat vallen.
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Morgen is het zover. Dan heb ik geen baby meer, maar een dreumes. Het voelt best wel gek eigenlijk :oops:
     
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Morgen heb ik een drukke dag, dus alvast gefeliciteerd Jillz. Het is mooi maar ook melancholisch je kleintje is geen baby meer
     
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    @Jillz, Alvast gefeliciteerd. Altijd weer een momentje zo'n verjaardag, het is echt een mijlpaal. Ook als ze ouder worden, word ik erg melancholisch van verjaardagen. We liggen dan ook graag samen in bed te mijmeren over de laatste loodjes, de bevalling, de kraamtijd enz. Ik vind het heerlijk om hun ontwikkeling weer op te halen. Hopelijk een hele leuke dag morgen!
     
  19. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    @Jillzz Oooooo de eerste verjaardag!! Wat spannend! En ik weet dat het cliché is maar goh wat is dat snel gegaan zeg!

    En aan de andere kant lijkt heel die bevalling wel weer jaren geleden.
    Onze mop lijkt sneller te leren dan z'n broertjes deden. Hij begint nu op z'n knieën te wiebelen vanuit tijgerpositie. Komt nog niet vooruit, maar dat duurt niet lang meer. Of hij duwt zich tot zit? Maar wat me het meest opvalt is hoe goed hij oplet. Hij wil alles zien en doet daarna ook dingen na. Wil overal dingen op of in doen. Echt een onderzoeker. Pas had hij een muziekje van 1 speeltje aangezet en keek even raar, kroop naar een ander speeltje, zette die aan en toen ik goed luisterde bleek dat hetzelfde melodietje! Zal wel toeval zijn maar vond het toch frappant. Vooral omdat hij het later nog een keer deed.

    Vandaag wezen zwemmen in Oss. Tom zat in een zwemtrainer in bad bij vl. De oudste en ik stonden op de kant en hij springt erbij, zon beetje bovenop vl. Die had alleen niet door dat Tom daardoor omkieperde!! Lag in z'n zwemtrainer op z'n kop in het water. 5 seconden natuurlijk en niks aan de hand, maar dat beeld vergeet ik nooit meer denk ik... gelukkig vond Tom het niet zo spannend :)
     
  20. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Gefeliciteerd vandaag Jillzz! En een leuke dag gewenst voor jullie. Best gek inderdaad, al vind ik het echte 'baby' er wel al een beetje afgaan.

    Bioluun, dat is even schrikken inderdaad. Wel fijn dat Tom er niet van in paniek raakte. En wat grappig dat het echt een onderzoekertje is. Hier totaal niet, mini is duidelijk meer van het fysieke. Die kijkt niet, die probeert niet, die gooit een keer en is er dan wel klaar mee :p. Hij oefent vooral met fysieke dingetjes, nu dus los staan en paar pasjes lopen. Maar ook dat doet hij redelijk onbehouwen, dus na twee pasjes of een seconde of 10 ligt ie gegarandeerd op de grond. Afgelopen weekend zagen we wel voor het eerst dat hij ons duidelijk begreep. Ik zei 'boekje lezen', en bedacht me toen omdat hij net bij z'n doos Duplo zat, maar hij had me gehoord en kroop naar de kachel en ging daar staan en naar de boeken reiken die daar bovenop liggen.
     

Deel Deze Pagina