augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.061
    10.329
    113
    Ging best goed. Gips ging veel sneller dan verwacht, iets meer dan een uur van huis geweest en daardoor kon mini nog een goede ruk maken qua slaapje. Dat helpt een hoop.
    Toen ik de middelste naar school bracht kwamen allemaal klasgenootjes naar hem toe om te vragen hoe het ging en om hem te knuffelen, was zo ontzettend schattig! Hij noemt al zijn klasgenootjes zijn vriendjes en ik snapte nu waarom. De juf zei dat ze een aantal kinderen echt moest geruststellends dat er niks aan de hand was toen hij er 's ochtends niet was en dat ze helemaal enthousiast werden toen ze uitlegde dat zijn gips eraf mocht.

    Tandarts viel mee, maar de oudste heeft minder goede tanden dan wij en zijn broertje. Ik poets iedereen hetzelfde, maar bij de oudste blijft het lastig en ook deze keer moest het weer uitgebreid schoon worden gemaakt. Terwijl zijn broer in 2 seconden de stoel weer uit was. Zo vervelend!

    Nog even tijd om naar de bieb te gaan en nadat ik de oudste naar klimmen had gebracht naar huis gegaan. Mini was er echt klaar mee en wilde graag een fles. En toen bleek mijn man eerder thuis te zijn omdat hij nu moet vergaderen. Dus kon ik rustig koken. Net lekker alles opgevouwen wat vandaag gewassen en gedroogd is, dus ik ben nu wel heel voldaan! En lig nu heerlijk in bed op de ipad tv te kijken!
     
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Er ging weer wat mis met de meldingen geloof ik.

    Klinkt als een dametje waar je je handen vol aan hebt femkes ;) ik vind de dreumes tijd ook zo leuk. Wel respect voor je hoor. 3 kinderen lijkt me zo zwaar, wel fijn dat sommige dagen toch meevallen en dat je nog wat tijd voor jezelf hebt zo.

    Wij zijn ook het drukke werkende leven weer begonnen. Komende week gaan we weer naar de kinderarts om al die ziekte periodes weer even door te nemen :oops:

    Ik geniet wel echt van de twee mannetjes samen. Ze kunnen zo leuk doen. De oudste doet dan een gek trucje en de jongste ligt compleet in een scheur. Echt schaterlachend waar hij soms in blijft hangen. En de oudste is ook echt lief voor zijn broertje, hij geeft complimentjes als hij iets goed doet en knuffelt er op los. Echt genieten om naar te kijken :)
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijne week iedereen....
     
  4. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    M'n buik (en de rest van mn lijf) is voor m'n gevoel gigantisch, veel erger dan de vorige keer. Maar goed, toen had ik nog spieren, en nu niet meer. En qua beweging gebeurt er weinig, maar wel lekker dooreten natuurlijk :p. Verder is het paard al naar Zeeland verhuist, en moet mijn man daar ook regelmatig zijn omdat hij daar politieke bezigheden heeft, dus we zitten al regelmatig daar, wat iedere keer een flinke reistijd geeft. En mijn nesteldrang begint wat op te spelen, maar ik kan natuurlijk niet echt 'vooruit'. Wat maakt dat ik af en toe behoorlijk chagrijnig ben naar manlief :p. Kortom, het is best druk.

    Hoe gaat het nu op school met de middelste Bioluun?

    Balen Iez. Hopelijk snel mooier nieuws.

    Femkes, ik heb nog niet gekeken maar ik denk dat een tuigje hier ook wel goed zou zijn. Maar dan met name ook voor het winkelkarretje van de AH. Ik kan geen verpakking lezen of meneer staat rechtop bovenop het karretje, levensgevaarlijk.

    Jillzz, wat klinken ze lief samen :).
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.061
    10.329
    113
    @Cindy2015 , wij zetten mini in de winkelwagen zelf, niet in het stoeltje. Ze kan er zo snel uitklimmen dat ik het risico echt niet wil lopen. Nadeel van in het karretje is dat ze regelmatig bedenkt dat het leuk is om boodschappen eruit te gooien. Maar meestal ben ik daar alert genoeg op.

    @Jillzz, het samen spelen vind ik het allerleukst aan meerdere kinderen. De oudste 2 kunnen het meestal goed vinden en de jongste gaat steeds meer meespelen, dat is inderdaad prachtig om te zien. Zoals ik zelf wel eens aan ze uitleg is dat ik per nieuw kind nog meer van de oudere ben gaan houden, die extra dimensie die alles krijgt vind ik prachtig.
     
  6. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    @Cindy2015 wanneer gaan jullie verhuizen?
    en een vork is voor die kleintjes veel makkelijker, de inhoud kan er niet afvallen als je de vork omdraait. Ik vind het met bijvoorbeeld peer of ander vochtig fruit ook wel makkelijk, je krijgt niet van die plakhandjes.

    Jillzz, dat samen spelen is super cute. hoewel ik wel af en toe vind dat het wat hard eraan toe gaat. Maar mini vind alles van haar grote zus geweldig. ze kan goed voor zichzelf opkomen gelukkig. wat ik ook wel handig vind, is dat de oudste ook kan helpen. we waren vanmorgen wat laat en ik moest en mini nog pap geven en een broodje maken voor de oudste. Toen heeft de Oudste pap gegeven aan de jongste. zo handig :)
     
  7. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Jaaa dat samen spelen is leuk he. De oudste is ook steeds zo trots op z'n kleinste broertje. Vertelt nog steeds tegen iedereen: wij hebben er een broertje bij, hij heet Tom :)

    Onze middelste lijkt het leuk te vinden. Hij mag woensdag weer. Hij is alleen niet zo spraakzaam dus krijg er niet zoveel uit :roflmao:

    Ontwikkeling stagneert hier weer wat. Prima hoor, maar stiekem wacht je altijd op het volgende. Hij kruipt nu erg goed. Kan op z'n knietjes zitten spelen. Trekt zich soms op en gaat dan huilen omdat hij niet weet wat hij dan moet doen. En er is een tand bij :thumup:

    Ik merk dat mijn hoofd erg vol zit momenteel. Ik werk vier dagen in de week en mijn werk stopt ook niet zodra ik naar buiten stap. En ik heb daarnaast het idee dat mijn hoofd tegelijk constant nadenkt over wat er allemaal geregeld moet worden thuis. Wie moet hoelaat waar zijn en door wie opgehaald worden en wat moeten ze meenemen. Ik krijg het best aardig geregeld hoor, maar het geeft onrust in mijn lijf... vl helpt goed mee hoor maar uiteindelijk wil ik wel veel zelf zeker weten dan het geregeld is. Nog vier weken en dan is het weer vakantie :p
     
  8. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    @Bioluun, ik herken dat wel hoor dat volle hoofd. Wij vrouwen zijn de projectleiders van het gezin. het helpt als je je man eigenaar maakt van bepaalde taken. Hier zijn dat de strijk (dat is bijna niks want ik vouw alles), het afval (incl de bakken buiten zetten op schema) en het opruimen van de keuken/ vaatwasser. ik kijk daar alleen naar om als hij weg is.
    Wij hebben ook een gezamenlijke agenda via gmail. daarin staan alle afspraken en haal en breng schema van de meiden. zelfs de vitamine d druppels staan daar als taak in :).
    Voor de week boodschappen gebruik ik de appie app. je scant je product dat op is en het wordt op je lijst geplaatst. 1 maal per week breek ik mijn hoofd over het eten en dan laten we alles bezorgen. verder heb ik de mantra, one load a day keeps the chaos away, voor de was. maar dat lukt niet altijd :D
     
  9. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja wij hebben ook een gezamenlijke online agenda en een gezamenlijke lijstjes app. Daarin staat wat we eten, een boodschappenlijst, een to do lijstje en een lijst wanneer we oppas nodig hebben.
    Maar ik herken zeker je gevoel want ik heb ook een mega vol hoofd.
    We willen nu op zoek naar een schoonmaakster, want ik krijg dat gewoon niet rond. Heb ook echt een hekel aan huishouden doen en vind het zonde van mijn tijd. Maar ja, waar vind ik nou een betrouwbare goede schoonmaakster ;)
    Strijken doe ik sowieso niet dus dat scheelt wel.
     
  10. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Haha strijken doe ik ook nooit. Soms zie ik m'n jongens rondlopen en ben ik zooo van plan toch maar te gaan beginnen, maar helaas :roflmao:
    Bij ons poetst oma op haar oppasdag. Daarvoor krijgt ze wel betaald trouwens. Dus dat hoef ik niet eens te doen!
    Een gezamenlijk agenda hebben we maar oppas en het bijhouden van alles komt toch op mij neer. Zou dat ook niet goed uit handen kunnen geven.
    Vl heeft ook z'n eigen taken hier. En dat gaat prima hoor. Het zit echt meer in mijn hoofd.

    Ik heb trouwens ook wel eens online boodschappen gedaan maar merk dat het bedenken van alles me dan veel meer tijd kost dan dat rondje door de super. Vooral met de zelfscan.
     
  11. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja dat hebben wij ook steeds vaker. Dan zeggen we 3 dagen lang tegen elkaar dat we moeten bestellen en uiteindelijk lopen we weer door de winkel :D

    En ik ben hier ook de wandelende agenda hoor. Ik ben blij dat mijn geheugen weer een beetje terug is wat dat betreft. Door alle hormonen was het afgelopen 2 jaar niet veel soeps meer :D
     
  12. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.061
    10.329
    113
    Wij proberen het zoveel mogelijk standaard te doen. Dus elke dag na het eten wordt beneden gezogen en "grof vuil" geruimd. Daarnaast probeer ik de was inderdaad strak te houden. Maar heel eerlijk, het is hier altijd rommelig. Ik mis mijn schoonmaakster. Die moest wegbezuinigd worden toen mijn man te lang thuis zat en we durven het nog niet aan om er weer een aan te nemen omdat zijn inkomen te onzeker is. Na een paar flinke ruzies is het mijn man inmiddels wel duidelijk dat hij weer wat meer extra klussen (de ramen, de wc's, dweilen, de badkamer) moet doen. Maar zoals afkes tiental benoemd, ik ben inderdaad de manager. Ook bijvoorbeeld tandarts, ziekenhuis, oudergesprekken, kleding enz, regel ik grotendeels. Dat soort verantwoordelijkheden vind ik ook best zwaar. Ik ben nu wel bewust dingen niet aan het doen, loop niet overal achteraan, want ik trok het echt niet meer, maar ook dat valt me vaak tegen.

    Mini heeft weer luieruitslag. Ze heeft het pas de tweede keer, maar wel meteen heel erg, weer krijsen van de pijn bij het verschonen. Ze heeft dus ook erg slecht geslapen en dit weekend hebben ze allemaal gespookt, dus mijn nachtrust was minimaal. Ik ga lekker slapen.
     
  13. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Femkes, gisteren mini ook in het karretje gezet, ging goed. Maar ik had ook niet veel boodschappen nodig. Maarruh, hoe doe je dat als je een doos eieren koopt of zo..?

    Afke, we gaan na de bevalling verhuizen, en vóór de gemeenteraadsverkiezingen. Dus ergens februari/maart.

    Gisteren ook maar vork geprobeerd, maar hij was wat ziekjes gisteren (en vannacht, joy) dus van eten kwam sowieso niet heel veel.

    Hier inderdaad ook dezelfde online agenda, en een schoonmaakster voor twee keer in de week. Maar het scheelt hier dat manlief aan huis werkt, dus dat het qua oppas/gedoe met halen en brengen en geregel, meestal wel meevalt. Wel redelijk volle agenda's, maar manlief is meestal in de avonden weg en dan ben ik thuis. Op mijn twee vrije middagen doe ik boodschappen en kook ik die avond, manlief kookt op de overige avonden en doet dan boodschappen. En hij doet de was, die ik dan opvouw/opruim. En hij doet alles dat met afval te maken heeft. Ik mag niet klagen. Maar goed, ik ben dan wel weer de kostwinner.
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik ben ook chef kleding, dokter, ziekenhuis enz. Ik heb mijn man benoemd tot chef tandarts. Maar opzich vind ik dat nog niet eens zo erg. Mijn man doet afval, de tuin, alle klusjes en de wc's. En de rest doen we hoe het uitkomt. Maar ik zie meer dan hem dus het irriteert mij eerder.
     
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wij moeten ons weg gaan vinden Vwb schoonmaken. We hadden een schoonmaakster maar die moesten we omwille van iets meer hypotheek (ruimer huis) opgeven onlangs. Dus nu gaan er het weer oppakken maar we moeten er nog voor zitten om taken te verdelen.

    Verder doet hij altijd de prullenbakken. We doen de was samen en proberen samen de boel een beetje op orde te houden.
     
  16. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Toch grappig om te zien dat er een aantal zaken vrijwel standaard bij de mannen terecht komen: afval, tuin, klusjes en vaak deels de was. Bij ons ook allemaal.

    Komende paar dagen druk. Oudergesprekken naast m'n lessen. En vrijdag naar de huisarts om mijn stem na te kijken. Ik word steeds meer hees. Kan met moeite s avonds verhaaltjes voorlezen...
     
  17. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Nou ik heb weer een horrornacht achter de rug. Ik was eigenlijk de hele nacht wakker met af en toe een dutje. Kleine is weer ziek en hartstikke benauwd. Die heeft letterlijk naar adem liggen happen, zat zichzelf wakker te hoesten en het lukte hem niet om goed in slaap te komen. De oudste heb ik ook nog 2 keer huilend aan mijn bed gehad terwijl ik die nooit hoor. En uitgerekend als mijn man snachts weg is natuurlijk dus ik ben kapot. Ik gok dat vandaag een tv dag wordt ;)
    Morgen gaan we naar de kinderarts dus enerzijds hoop ik een beetje dat ze kan zien hoe ziek hij wordt steeds, maar voor onszelf hoop ik dat hij dan weer beter is :confused:. We gaan het zien.

    Bioluun succes met je drukke dagen!
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Nou dat klinkt idd als een vreselijke nacht Jillz. Sterkte vandaag
     
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.061
    10.329
    113
    Vreselijk he die nachten! Mini is ook weer verkouden geworden en dus onrustig. Dat maakt de nachten nog korter dan normaal. Dat slaaponderzoek van de week waarbij bleek dat vrouwen vaker slaapproblemen hebben dan mannen beaam ik volledig. Die van mij zijn twee jongetjes en een meisje ;)

    Oudergesprekken hebben wij ook volgende week, alleen dan van de andere kant. Voor de middelste hoeft het van de juffen niet, die gaat heerlijk op school en de juffen lopen nergens tegen aan. Maar voor de oudste willen we nu echt plan de campagne gaan maken om hem meer uitdaging te geven. Hij verveelt zich inmiddels te vaak en reageert dat thuis af. Tot nu toe kwamen we weg met extra boeken, maar inmiddels niet meer, 3 boeken per week is wat veel vrije leestijd. Ik voel me echter ook altijd een beetje schuldig tegenover de juffen. Ze moeten met al die kinders rekening houden en dat lijkt me best een uitdaging.
     
  20. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier ook twee mindere nachten gehad. Wat ie precies heeft weten we niet, maar hij is lamlendig, zeurderig, snel moe maar slaap 's nachts beroerd. Afgelopen nacht een keer of vier eruit, nacht ervoor tien keer. Gelukkig doet manlief weer de nachtdiensten. Enige stress vandaag want hij moét naar de gastouder. Manlief moet naar Zeeland vanmiddag en ik heb een klantmeeting om 14u. Dus hopen dat het daar een beetje goed gaat.
     

Deel Deze Pagina