augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Wat een nachten zeg! Vreselijk! Altijd erg als ze ziek zijn maar om hem te zien happen naar adem lijkt me verschrikkelijk spannend.

    Mijn dag is voorbij. Toch best leuk hoor die oudergesprekken maar het zijn er zo veel! Nu vroeg naar bed.

    Femkes vervelend dat je zoon zich zo uitleeft thuis. Ik snap dat je het sneu vindt voor de lerares maar er is toch vaak wel iets te verzinnen? Hier is er bv een plusklas waar leerlingen uit een paar dorpen twee keer per week samenkomen voor extra werk.

    Cindy hoe ging het vandaag?
     
  2. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Super! Na een wat mindere nacht had ie de ochtend wel goed geslapen, en hij was vrolijk wakker geworden. Ik had wel stress want mijn bespreking liep flink uit, maar ik was uiteindelijk een kwartier te laat bij de gastouder en die zei dat ie heel lief en vrolijk was geweest. Dus t is kennelijk weer over. Nu de avond gaat ook weer prima.
     
  3. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    #1543 femkes, 20 sep 2017
    Laatst bewerkt: 20 sep 2017
    @Cindy2015 , fijn dat het beter gaat en dat hij het naar zijn zin had bij de gastouder.

    @Bioluun , ze zijn gelukkig al begonnen met extra's. Ik vermoedde gisteren al wel wat, maar vandaag vertelde hij ook uitgebreid over een project dat hij heeft gedaan vandaag. Dus ik hoop volgende week bijgepraat te worden over de planning voor hem. Ik ben er heel blij mee, maar merk dat ik toch altijd bang ben zo'n zeurouder te zijn. Gaat wel weer over als ik de juffen beter ken. De juffen uit groep 4 ging ook prima. Gelukkig is hij zelf ook erg fijn naar de juffen. Tot nu toe gaat het altijd goed qua hoe ze over hem praten.

    Mini is vandaag 2 keer vervelend terecht gekomen. Een keer stootte ze per ongeluk haar hoofd hard op de tafel (gekke bekken trekken blijkt gevaarlijker dan ik ooit had verwacht). En vanmiddag kukelde ze voorover op een trap bij de speeltuin. De hele tijd had ze netjes aan de hand gelopen op en af de trap. Zit ze even uit te rusten en gooit ze opeens haar hoofd naar voren. Dus hoofd voorover de trap af. Gelukkig kon ik haar nog snel grijpen zodat ze niet helemaal naar beneden viel. Maar van die ene tree wel weer schram en buil. Mijn man zag het ook meteen, die grapte al, laat ik je een woensdag alleen met ze (meestal zijn vrije dag), lever je ze zo af ;) Morgen zal ze wel een blauw oog hebben van de buil, zeer charmant zo'n wildebras.
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Fijn dat het goed ging bij de gastouder cindy!

    Aah ze kunnen zo lelijk vallen femkes. Nu heb ik geen wildebras maar ook die loopt rond met bulten en schrammen.
    Goed dat ze voor je zoon wat uitdaging gaan zoeken. Ik denk niet dat je zo snel een zeurmoeder bent hoor. De juffen willen ook dat hij het leuk heeft toch.

    Ik had een iets beter nachtje dan gister, maar alsnog mis ik wat uurtjes. Wordt een lekker werkdagje zo. :)

    Fijne dag allemaal!
     
  5. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Niet grappig he dat vallen. Hier ook één en al bult en blauwe plek. Wil eigenlijk ook nog even littekencrème zoeken, want hij heeft zichzelf weer gestoten bij dat sneetje bij zijn oog, en dat is nu toch wel weer behoorlijk paars.

    Mini heeft weer prima geslapen, dus die is er wel weer doorheen, wat ie ook had.

    Hij heeft erg brede voeten en een hoge wreef. Iemand hier die daar ervaring mee heeft en wat aanraders zijn qua schoenen (merken, winkels) en sloffen?
     
  6. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Over vallen gesproken: man is nu met de kleine onderweg naar de huisarts vanwege een gescheurd lipbandje. Ze belden van het kdv omdat het maar blijft bloeden :eek::cry:
     
  7. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    @ jillzz O dat is ook schrikken zeg! Zal hopelijk meevallen.

    @Cindy2015 in st oedenrode is een kinderschoenenwinkel die altijd erg goed advies geeft. Stapperz heet het. Weet natuurlijk niet of dat in de buurt is :p

    @femkes zeurouder ben je in mijn ogen alleen als je dingen wil die echt niet kunnen en je niet mee wil denken. Ik geloof niet dat jij bij die categorie behoort. Een beetje blijven herinneren aan het feit dat er iets moet gebeuren kan nooit kwaad.
    Wat een brokkenpilootje zeg! Het zal fijn zijn als ze straks echt goed kan lopen, traplopen ed.

    Hier is de mopperperiode tussen kruipen en lopen aangebroken. Dat heb ik bij alle drie de kindjes gehad. Weet niet of het leeftijd is hoor, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb het idee dat dat kruipen hem lang niet snel genoeg gaat. Hij struikelt regelmatig over zijn handjes omdat z'n voetjes sneller gaan :confused: En hij ziet z'n broers om hem heen rennen en wil echt mee!
    Maar het gaat echt nog even duren. Hij trekt zich misschien twee keer per dag ergens aan op maar meer ook niet. Echt stabiel staat hij nog niet; dan nog los staan; en dan nog leren te stappen. Hopelijk raakt hij niet zo gefrustreerd als z'n kleine grote broer want dat was echt maandenlang drama:eek:
     
  8. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ze houden wel alledrie een beetje dezelfde volgorde aan bij jou Bioluun? Want mini deed het qua volgorde anders, die trok zichzelf op bijna twee maanden voor hij (echt) kon kruipen, en liep aan de bank drie weken voor hij kon kruipen. Daarvoor deed ie wel tijgeren/kruipen, maar ik had wel het idee dat de spieren die hij kreeg met optrekken hielpen bij het goed leren kruipen.

    Sint Oedenrode is een goede drie kwartier rijden, als we er een keer in de buurt komen denk ik er hopelijk aan. We zijn de vorige keer in de 'flagstore' van Shoesme geweest in Tilburg, maar echt hoogstaand vond ik dat nou ook weer niet. Misschien ook wel de verkeerde getroffen hoor.
     
  9. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Ja op zich wel Cindy. Alleen de tijd ertussen is steeds verschillend.

    Blegh... ik was de afgelopen maanden zo goed bezig qua sporten. Ging wel twee keer per week. En nu ik weer een paar weken werk heb ik de puf niet meer. En nou wilde ik echt vanavond gaan, wordt ik ongesteld en Auw m'n buik... had ik vroeger nooit zo erg!
    Nou wil ik mezelf ook niet dwingen want ik doe genoeg en heb het ook druk en zo , maar ik was net zo blij dat ik me fitter voelde en vond het sporten ook heerlijk... pff moet het even terugvinden denk ik.
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Ja het sporten zou ik ook weer eens op moeten pakken haha :D maar ik zou niet weten wat voor sport, heb gewoon nergens zin in.

    Cindy over de shoesme schoentjes was ik wel tevreden altijd. Wel belachelijk duur maar ja, alles voor die mini voetjes he ;) ze zullen toch ook wel een kinderschoenen winkel in de buurt hebben? Toen ik de maat eenmaal wist bij de oudste bestelde ik vaak bij omoda.

    Onze mini heeft het ook weer overleeft vandaag. Hij liep achter een karretje en was gevallen. Tand door zijn lip en zijn lipbandje boven was gescheurd. Bloedde als een malle natuurlijk dus de juffen waren een beetje in paniek. Mijn man is met hem naar de huisarts geweest en daar bleek het mee te vallen. Hoefde niet gehecht te worden, alleen in de gaten houden dat het niet blijft bloeden.
    Daarna zijn we naar de kinderarts geweest. Super fijne vrouw, heel duidelijk en een goed plan van aanpak. We hebben nog een puffer gekregen die we standaard moeten gaan gebruiken, er is bloed geprikt om te kijken of hij geen tekorten heeft, we gaan naar de kno arts om te kijken of hij nog wat kan betekenen en over 2 maanden terug komen. Heel geregel, maar vooruit, het zit er weer op en we doen nu tenminste iets.
     
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Wat een brokkenpiloten zo bij elkaar. Fijn dat het meeviel, was hij zelf erg van slag? Ook fijn dat er wat stappen gezet worden qua gezondheid.

    Ik kom net van sporten. Vandaag was weer de derde keer. Ik moest me er wel echt even toezetten, maar ik vond het toch weer heerlijk. Ik had vannacht ook weer slecht gelegen dus alles was stijf en sporten helpt dan wel om wat soepeler te worden. Maar ik kom er echt nu pas weer toe. De avonden waren zolang zo'n gerommel dat ik er niet aan moest denken.Nu ik iets meer uit overleefstand opkrabbel vind ik het wel weer lekker. Ik heb vandaag aan aquaspinnen gedaan en vorige week aqua bootcamp. Dat laatste leverde wel ongelooflijke spierpijn op.

    Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Ik had nog kaartjes voor de beekse bergen speeltuin, dus die gaan we dit weekend maar gebruiken, ik denk dat het dit jaar niet meer beter weer gaat worden.

    Ik vond Scapino ook goede kinderschoenen hebben. Wij hebben die niet meer, maar bij jullie misschien wel? Bij ons hadden ze dr Visser (of zoiets) en Clarks, beide wel goede merken. Ik vind de van Haren ook wel aardig, zeker als ze nog zo snel groeien. Juist voor de kleintjes hebben ze goede schoenen, voor mijn oudste vind ik inmiddels de keuze minder. Bij beide winkels moet je wel zelf weten wat je doet, want de verkoopsters kunnen niet veel helpen is mijn ervaring.
     
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    De dr visser schoenen vond ik wel heel erg stug. Je moet de zool volledig dubbel kunnen klappen en dat lukte me daarmee niet. Volgens mij hebben ze bij van haren de bobbi shoes, die vond ik ook wel aardig.
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Oh wat erg van dat bloeden Jillz gelukkig viel het mee. Ik hou elke keer mijn hart vast als ze valt maar probeer te doen alsof er niets aan de hand is en meestal huilt ze dan ook niet of kort.

    De week met weinig slaap overleeft. Hopelijk slaapt ze een keetje door zodat ik kan bijtanken.

    Fijn weekend allemaal.
     
  14. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Nou onze hekkensluiter heeft ook haar eerste bult. het past wel mooi in het rijtje van de andere brokkenpiloten :)
    Ze vindt het zo leuk om in het poppenwagentje te zitten en te staan, tja soms gaat dat fout.

    Slapen gaat hier echt weer beter. zo fijn. ik leef me jullie mee!

    Voor de eerste schoentjes heb ik de shoe's me van de oudste nog liggen. Ze groeien bijna gelijk, dus ik hoop dat we die kunnen gebruiken ;)

    @femkes wat goed dat je bent gaan sporten! ik doe dat nu ook sinds een paar maanden en ik voel me echt beter. wat doe jij? ik doe Xcore en bodybalance om mijn core te verbeteren. dat is echt nodig.
     
  15. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Sport, wat is dat :p ? En met een paard dat een veulentje verwacht half mei, verwacht ik dat het nog wel even gaat duren voor er hier weer wat gaat gebeuren. Straks wel genoeg tuin en stallen om te onderhouden, is ook wel goed voor de fitheid :D.

    Jillzz, stomtoevallig hebben we inderdaad gisteren een paar schoenen bij Van Haren van dat Bobbi shoes gekocht. Die waren lekker breed! En voor 25 euro kan je ook nog wel eens wat uitproberen.

    En schrikken van het bloeden! Is er ook al iets van een diagnose van de kinderarts, of nog niet?

    Afke, welkom bij de bulten-club :p. Hier afgelopen vrijdag ook weer tand door de lip, zoveelste keer. Hij gaf er al niks meer om.
     
  16. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    @Afkes 10tal ik doe ook wel eens bodybalance! Echt fijn om te doen. Daarnaast ook bodycombat en sh'bam. Dat laatste vooral omdat ik dat leuk vind. Is niet echt een workout.

    Hier nog geen bulten, tanden door lip of breuken (jinx!!) Dat is dan weer het voordeel als ze iets later gaan lopen :)
     
  17. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    @Cindy2015 een echte diagnose niet. Hoogstwaarschijnlijk zijn het gewoon de 'normale' verkoudheidsvirussen die alle kinderen oplopen, alleen slaat het bij hem gelijk op de longen en wordt hij er ziek van. We gaan nu proberen om dat te verminderen en hopen dat hij er zo snel mogelijk overheen groeit.
    Pas vanaf een jaar of 4 kunnen ze zeggen of het echt astma is, maar ik gok en hoop van niet.
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    In mijn hoofd ben ik al tig keer naar de Zumba gegaan en gaan hardlopen, maar het blijft vooralsnog een fantasie hahahahah
     
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Wij hebben zo'n heerlijke dag gehad gisteren! Waren in Beekse Bergen Speelland. Dat is eigenlijk een groot zwemmeer met wat extra attracties erbij, maar dus heerlijk op het strand gezeten en gekeken hoe de kinderen met water, modder en zand speelden. Verder heerlijk trampoline gesprongen met de jongste twee. Mini vond het prachtig, hoe wilder hoe beter. Ook de schommels waren een groot succes. Ik heb zo genoten van de kinderen, samen en apart, dat zijn zulke heerlijke dagen, maakt heel wat slaaptekort goed!

    @Afkes 10tal, ik doe aan aquaspinnen of aquabootcamp. Ik vind zwemmen heerlijk en in het water is er minder risico's op blessures. Ik ben ermee begonnen toen ik nog 20-25 kilo zwaarder was en dan zijn veel dingen nog best een gevaar voor knieën en dergelijke. Daarnaast is mijn bekken niet 100% hersteld van de zwangerschappen (vooral bij de tweede heel erg last gehad) en met aquasporten wat minder last, daarnaast vind ik het gewoon leuk. Aquabootcamp was voor het eerst en eigenlijk nog boven mijn niveau, maar ik vond het ook wel weer lekker om even volle bak te gaan. Deze week kan ik ook niet op donderdag (spinnen), dus wil ik weer woensdag naar bootcamp.

    Mini loopt echt steeds meer. We proberen nu slofjes aan te doen, ook ivm het slechtere weer, maar mini vindt het eigenlijk maar niks. Ik ben benieuwd hoe ze straks reageert als ze schoenen aan moet, maar rond blijven lopen op blote pootjes lijkt mij geen optie.
     
  20. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Klinkt als een heerlijke dag femkes. Ik ben ook wel blij dat het nog een beetje nazomerweer is.

    Ik zat opeens te denken, we zouden nog een privé conversatie kunnen starten hier. Aangezien we toch met niet zo veel zijn overgebleven past dat precies. Praat misschien toch iets vrijer. Of vindt iedereen het wel best zo?
     

Deel Deze Pagina