Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Corine anders kan je nog antagel kopen bij de apotheek. Is een drankje dat je na het eten en voor het slapen neemt, dit legt een laagje op je Maaginhoud.

    Hier kamertje maandag geleverd gekregen en in elkaar gezet, ben helemaal blij.
    Verder gaat alles goed op wat kwaaltjes na (maar ben gewoon te druk bezig met klusjes en wil het in het oude tempo doen) dus me liezen en bekken gaan wat zeer doen.
    Nog 4,5 week werken maar heb nu al geen zin meer
     
  2. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Afgelopen zaterdag was ik 30 weken!! :)
    Ik ga 4 weken van te voren met verlof, nog 6 weken werken. Ben heel stiekem al aan het aftellen! ;)
     
  3. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik heb verlof... En ik kan momenteel niet tegen de hitte....blehh

    Woensdag weer een groeiecho. Het einde begint in zicht te komen:)
     
  4. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik krijg over 3 weken vakantie (onerwijs) en ik moet 6 weken van tevoren met verlof. Hier vanavond weer een groei echo. Met mn maagzuur gaat het wat beter maar nu zo strontverkouden. Doe geen oog dicht door het hoesten en snotteren. Morgen ook naar de gyn vanwege mn mega spatader en daarna gewone controle bij de vk. Ben benieuwd weer.
     
  5. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ahh dat snotteren heb ik vorige week de hele week gehad. Echt irritant ja, maar ben wel blij dat ik het nu heb en niet als ik moet bevallen met een verstopte neus moet persen..
     
    Corinne83 vindt dit leuk.
  6. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik hoop ook dat de kleine zo wat antistoffen meekrijgt haha
     
  7. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Bij de gyn geweest. Ons meisje is idd wat klein maar alles nog binnen de normaal waarden. Wbt mijn spatader, moet een steunkous en moet contact opnemen met de vaatchirurg. Een steunkous voor een spatader op je schaamlip, blijft raar... Over 2 weken weer groeiecho in het zh. Ze denken iig wel mee, alles wat ons rust geeft wordt geprobeert te realiseren gezien onze voorgeschiedenis dus dat is wel fijn.
     
  8. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Corinne wel heel fijn dat ze zo mee denken. Wordt jullie meisje ook eerder gehaald mogelijk omdat ze te klein is of dat niet?
    Ben benieuwd wat voor steunkous je gaat krijgen dan
    Hier vanavond de 30 weken echo maar wel gewoon bij de vk, weten jullie wat ze gaan doen dan? Want ben maandag ook al gewoon op controle geweest?
     
  9. Moess

    Moess Niet meer actief

    @Corinne83 @123laura
    Bij ons is ze ook iets kleiner van stuk maar niet zorgelijk. Net iets onder gemiddeld maar sommige kindjes zijn gewoon iets kleiner. Ze schatten haar geboortegewicht bij 40 weken op 3400gr dus eigenlijk wel prima. Ze groeit mooi op dr eigen lijn.

    Ik denk dat je gewoon een steunkous krijgt zodat de rest vd doorbloeding beter is en het dus niet erger wordt

    Ik had met 30w trouwens gewoon een groeiecho. Ze meten dan de buik, het hoofd en het beentje om te kijken hoe het groeit. Niet iedereen krijgt dit volgens mij.
     
  10. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Oké ben benieuwd dan vanavond want dacht eigenlijk dat ze niet zo'n echo apparaat hadden bij de vk. Onze kleine lag met 20 weken 2 weken voor dus ben benieuwd straks dan hoe groot het is.
    @Moess 3400 is prima toch? Beter dan dat je een 8ponder eruit moet persen hoor! Bij jou gaat het echt opschieten jij bent denk ik ook de eerste van ons alle?
     
  11. Moess

    Moess Niet meer actief


    Ja ik ben ook wel blij eigenlijk dat ze niet al te groot is..
    Is er een oorzaak voor bij jullie? (Suiker oid?)
    Ik weet niet of ik het verst ben, wat nog niet wil zeggen dat ik ook als eerste beval natuurlijk ;) baby is wel al ingedaald en ligt ook al vast in het bekken maar blijkbaar wil dat niet zeggen dat je dan eerder bevalt.
    Ben je al voor de echo geweest?
     
  12. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Nee geen reden, suiker is verder netjes.
    Liep nu gemiddeld een week voor. Hoofdje iets groter dan normale curve, buikomtrek wel op de maximale curve en beentje op normale curve. Mogelijk misschien nog 1 echo over enkele weken maar dat ligt aan de verloskundige, die was er niet bij. Ik had verwacht dat beentjes meer maximaal zijn omdat we beide niet klein zijn. Maar die buikomtrek vind ik minder leuk, terwijl we allebei totaal niet fors zijn ik heb zelfs te laag bmi. Zie gelijk een obesitas kindje voor me .
    Nee hoeft zeker niet te betekenen dat jij de eerste bent idd als je misschien nog 2 weken doorloopt, of wil je inlaten leiden met 41 weken?
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb iets soortgelijks. Alles binnen de marges maar hoofd en buikje boven de lijntjes en benen normaal. Loop ong een wk voor maar zelf ben ik erg tenger normaal (bmi net 18). Ook geen suiker. Nuchter prikte ik 4.8 en na ontbijt 4.5 ofzo. Hier hebben ze niet gesproken over meer groeiecho's?
     
  14. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    @Nina Sanders de echosopiste wist ook niet zeker hoor is erg verschillend qua vk. Wel grappig dat we zo gelijk lopen. Hadden ze ook een gewicht geschat wat jullie baby nu is bij ons 1950 en dat betekend tussen 1650 en 2250. Alleen geen geschatte geboorte gewicht gegeven
     
  15. Moess

    Moess Niet meer actief

    @123laura bij ons woog ze met 30w 1600 ongeveer en nu iets van 2250.
    Kun je daarvoor kiezen om in te leiden dan? Ik wil liever niet tot 42 weken wachten, niet omdat ik daar geen zin in heb maar meer omdat ik dat niet vertrouw.. Geen fijn gevoel over.
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik was wat minder ver: 1350 gram bij 28+2
     
  17. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    @Moess vroeger lieten ze je doorlopen tot 42 weken. Tegenwoordig halen ze het heel vaak met 41 weken.
    Ik heb voor mezelf zolang ik het lichamelijk nog aan kan en het goed gaat met de baby wil ik door lopen tot 42 weken, ik heb zo iets van als de baby niet uit zich zelf wil komen zal die daar zijn reden voor hebben.
    Al heb ik echt het gevoel dat ik niet eens de 40 weken haal dat het eerder kom, geen idee waarom k dat denk
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @123laura ik heb ook het idee dat ik de 40 weken niet haal haha. Fysiek zou ik langer dan 40 wk in elk geval niet trekken!
     
  19. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Voor mezelf zo als ik me nu voel zou ik wel door kunnen lopen. Ik ga nu pas beetje merken dat ik zwanger ben zeg maar. Is dat de baby heel druk is en dat ik voel dat ik zwanger ben. Maar begin nu wat lichamelijke klachten te krijgen als ik langer en niet een tandje rustiger aan doe met werk.
     
  20. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb afgelopen vrijdag de groeiecho gehad en de baby groeit op de middelste lijn van de grafiek, dus mooi gemiddeld! Inmiddels ben ik alweer 31 weken en 2 dagen! :)
     

Deel Deze Pagina