Augustus/september 2017 MMM mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moess, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier vndg controle vk. Baby is al ingedaald! Vroeg, maar kon wel.. hij kon nog veel rond zijn as draaien maar naar een stuit is niet meer waarschijnlijk. Had het idee zelf ook want mijn longen en maag krijgen voor mijn gevoel wat meer ruimte (met de pijn gaat het godzijdank beter!) en af en toe voel ik heel laag wat steken in mijn schaamstreek. De buik zakt echt iets.

    Verder zijn er concrete verhuisplannen maar daarover morgen (op de laptop!) meer! :D:D:D:D
    Nog precies 3 weken werken vandaag. Ben wel aan het aftellen haha. Merk dat slapen wat minder fijn gaat!
    Verder toch vandaag de geboortekaartjes besteld. Helemaal happy :thumup:
    Na de geboorte enkel de juiste gegevens voordat ze richting de drukker gaan.

    Verder heb ik volg week de intake vh kraambureau en ga ik morgen op zoek naar een nieuwe vk ivm het verhuizen!
     
  2. Moess

    Moess Niet meer actief

    Oeh spannend, ga je in de laatste 10 weken nog verhuizen?
    Hier lag ze met 30w ook al laag en vorige week vast in het bekken. Ik slaap sinds het indalen echt enorm slecht en zie iedere avond op tegen de nacht. Ook enorm vaak druk op mn blaas en snachts is dit een naar gevoel.
    Is er nog iemand die echt pijnlijke vingers heeft, meer in de gewrichten? Ik denk dat het door vocht komt ofzo.
    Ik heb de kaartjes zelf gemaakt (ontworpen) en we kunnen ze zelf ddrukken. Alleen de datum etc komt er dan nog later op. Ook zelf een geboortebord gemaakt voor in de tuin :)

    @Nina Sanders vind je het niet vervelend om nu nog naar een andere vk te gaan?
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja hier idd nog concrete verhuisplannen. Wij gaan waarschijnlijk een nieuwbrouwproject aan dat pas eind dit jaar gebouwd wordt. Dan ben je zo 1 of zelfs wel minimaal 1,5 jaar verder voordat je je nieuwe huis kan betrekken (langer nog bij een strenge winter). Momenteel wonen we in een klein appartement (één etage met één slaapkamer) en het is gewoon echt te klein voor 3 personen. Omdat we nu dus gerichte koopplannen hebben mét een overbruggingsperiode hebben we besloten intussen toch wat anders (groters) te huren.

    Vind het wel spannend maar heb er wel zin in. Zó toe aan een grotere, rustige plek. Nu hebben we ook vrij luide bovenburen en met een kleine baby is wonen midden in een drukke stad op een kleine etage gewoon niet te doen.

    Ik heb inmiddels al een nieuwe vk en een aantal afspraken gepland, en ben nu aan het kijken voor kinderopvang straks.. Tv en internet zijn aangevraagd en ben nu een lijstje aan het maken met wanneer ik wat moet regelen en wie we straks op de hoogte moeten brengen van ons nieuwe adres etc!

    Verder wordt slapen hier momenteel ook echt vervelend. De buik ligt enorm in de weg en ik merk dat ik als ik lekker op mijn zij wil draaien, dit heel moeilijk gaat en ik vaak een harde buik krijg wat eigenlijk gewoon op dat moment heel pijnlijk wordt. Ik ben dus op zoek naar een fijn kussen ter ondersteuning. Iemand tips? Toch een voedingskussen?
     
  4. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik zou nog niet te veel hoop hebben dat de kleine blijft liggen haha. Hier lag ze ook ingedaald maar mw dacht na een week laat ik maar weer lekker draaien en dwars doen haha.
     
  5. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik heb morgen de liggingsecho dus ben benieuwd.
    Spannend nina, wel fijn dat je dan iets groters hebt. En dat de kleine ook een kamertje heeft.
    Ik heb wel een voedingskussen maar ik kan hier niet fijn mee slapen. Ik doe meestal een gewoon kussen tussen mn benen..
     
  6. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik sliep 1,5 maan geleden nog met een Voedingskussen maar vind het nu niet lekker meer. Slapen wordt hier ook moeilijker opzich draaien en opstaan gaat allemaal nog goed, maar slaap gewoon niet meer door. Me vriend is weer eens in het buitenland en dan is kramp in je benen ook niet fijn als je alleen bent .
    Succes Nina met alles regelen pfffff ik word nu al beetje onrustig dat kamertje nog niet helemaal af is en nog me kasten op wil ruimen
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Blegghhhhh slapen is echt vervelend nu. Alle kussens in huis al tussen mijn benen gehad (klinkt stom hahahaha). Toch maar op pad vandaag voor een voedingskussen.

    Ik vind het niet erg nu nog naar een ander vk te gaan. Vond mijn huidige praktijk sowieso al niet geweldig en ik hoor hele goede ervaringen van mijn nieuwe praktijk. Mijn huidige praktijk is groot en ik heb serieus elke controle nog iemand anders gehad. Ik denk maar 2x hetzelfde gezicht gezien. Bij geen van allen dacht ik 'ja wat een prettige afspraak'. Maargoed.

    Ik heb me zojuist aangemeld nog voor een voorlichtingsavond Bevallen alleen dan ben ik al 35 weken. Heeft dat nog nut dan? :roflmao:

    Hier verder last van de striae. Het jeukt maar trekt echt enorm. Best zeer. Smeren heeft niet geholpen en het ziet er afschuwelijk uit maar toch sta ik elke dag met een grote glimlach in de spiegel naar mijn buik te kijken.. :p
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kan me overigens níet voorstellen dat ik straks een baby heb. Hóe kan dat uit mijn buik komen?
    Mijn buik is nu al zo groot. Die kan echt niet nog 9 weken doorgroeien? Mijn buik gaat echt uitscheuren? :o:

    Hier gister kleine discussie met mijn man, die heeft in zijn hoofd zitten dat ie vanaf 36 weken nergens meer heen wil want stel dat het begint (als in: nachtjes of weekend weg zonder mij). Ik vind dat dat best kan zolang het in NL is. Je kan toch best een avondje naar de kroeg met een vriend die aan de andere kant v NL woont? Om nou dan al aan huis gekluisterd te zitten. Denk dat het een mentaal dingetje is. En dat mijn man dus best een heel klein beetje zenuwachtig wordt straks. :roflmao:
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zolang de pijn maar minder blijft :roflmao:
     
  10. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    @Nina Sanders mijn man werkt ook door tot het moment. In nederland ben je normaal gesproken vrij snel thuis. Als ze maar geen alcohol meer drinken voor het geval ze je naar het zh moeten brengen. Dat is tenminste mijn voorwaarde
     
  11. Moess

    Moess Niet meer actief

    @Nina Sanders wat corinne ook zegt: als ie maar niet drinkt ivm rijden en goed bereikbaar is. Mijn man zou als ik 38.5 ben nog een heel weekend mee gaan werken op een festival op 3 uur rijden. Dit heeft hij afgezegd. Vooral omdat hij dan ook slecht bereikbaar is en niet zomaar weg kan omdat ze dan geen vervanging hebben. Dat gaf me wel wat meer rust.
    Ik weet niet of die cursus te laat is met 35 weken. Opzich niet toch. Of je het nu met 25 of 35 weken leert zou niet uit moeten maken ;)
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Corinne83 @Moess ja dat is waar!

    Hier gaan we vanmiddag even naar de bouwmarkt en kijken wat mogelijkheden zijn qua vloeren (er moet enkel boven een vloer in). Omdat het tijdelijk huur is willen we er niet te veel aan uitgeven. Waarschijnlijk klik laminaat?
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En hoe was je liggingsecho @Moess?
     
  14. Moess

    Moess Niet meer actief

    Echo was als verwacht. Ze ligt met het hoofdje vast tussen het bekken. Helemaal prima dus.
    Echt raar, ik heb echt helemaal geen angst voor de bevalling (gehad) maar sibds gister vind ik het ineens zoooo spannend. Kan ik het wel allemaal aan?? Hoe gaat het beginnen etc??
    Nouja, uiteindelijk zijn er al miljoenen vrouwen die het gedaan hebben dus zal ik het ook wel kunnen, maar toch. Als ik maar niet in paniek raak ofzo..
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Idd, komt allemaal goed maar ik snap wel dat je het spannend vindt! Mooi dat jullie meisje goed ligt en vast in het bekken!
     
  16. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Hier weer groeiecho gehad. Gewicht wordt geschat op ruim 1600 gram. Hoofdje ligt alleen onder de p5 lijn. Over 2 weken weer. Onze dochter was ook erg klein, ik was ook klein bij de geboorte dus ik verwacht weinig bijzonders. Mn sochter was mee, zegt ze dat ze er zo weinig van kon maken op het scherm (3,5 jaar). Echoscopiste wilde nog een 3d opname maken maar er was echt niets van te maken haha, armen en benen voor haar gezicht.
     
  17. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik snap echt niks van die P lijnen. Hoe werkt dat? Tegen mij zeiden ze alleen dat van de 100 kinderen (nr1 het kleinst en nr 100 het grootst) de onze op nr 32 staat.. heeft dit ook iets met die lijnen te maken?
    Bij ons mochten er geen kinderen mee naar 'medische' echo's. Jammer dat je geen mooi plaatje meer hebt, wordt ook steeds lastiger als je al ver bent
     
  18. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Net op controle geweest, alles was goed, de baby was nog niet ingedaald. Verder geboorteplan doorgenomen en weer heerlijk naar het hartje mogen luisteren ☺️
     
  19. Corinne83

    Corinne83 Actief lid

    19 apr 2016
    274
    12
    18
    Kinderen mogen idd niet mee naar medische echo's maar die heb ik al meerdere malen gehad. Vorige keer was haar eerste reactie dan ook, deze baby leeft gelukkig wel.. voor haar wel belangrijk omdat we de vorige zwangerschap hebben afgebroken en ze haar broertje alleen maar dood heeft gezien.
    Onze oudste was ook erg klein bij de geboorte en toen geen groei echo's gehad. Wat je zegt over die lijnen klopt.
     
  20. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ah fijn dat daar dan toch rekening nee gehouden wordt zeg!
    Sommige kindjes zijn denk ik gewoon wat klein van stuk. Opzich wel goed dat ze het in de gaten houden, maar bij de eerste groeiecho deed de wchoscopiate bij ons heel bezorgd van: oeh ze is wel wat klein... Terwijl de metingen gewoon nog tegen de gemiddelde lijn aanlagen. Zorgt voor een hoop onnodige stress..
     

Deel Deze Pagina