Auto stoelverhoger

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door owly, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.974
    8.776
    113
    Sinds onze knul op school zit lijkt het me handig om een verhoger los bij te kopen wanneer hij bij een ander in de auto gaat.

    (Heeft een goede stoel voor bij ons in de auto maar dat is met isofix )

    Er staan er genoeg op internet, nu heb ik er 1 gezien bij de kruidvat maar die lijkt me wat klein maar is van hol plastic, die van de lidl is wat groter maar is van piepschuim.

    Maakt het wat uit of is de een beter dan de ander?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier hebben ze die van de kruidvat. Het is echt alleen bedoeld als verhoger en ik hoor ze niet klagen over dat het niet lekker zit. En daarbij is het gelukkig maar voor af en toe.
     
  3. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik zou alleen een verhoger kopen zonder rugleuning en die standaard in de auto leggen (voor als er spontaan een vriendje meerijdt op een ritje van 2 min ofzo). Hier wordt het eigenlijk altijd gebruikt voor hele kleine stukjes, naar het huis van vriendinnetje voor kinderfeestje bijv.
    Voor grotere afstanden als schoolreisje in iemands anders auto kun je je eigen stoeltje met rugleuning nog meegeven (de meeste met isofix kunnen ook zonder bevestigd worden toch?). En als een vriendje een langer stuk bij jullie in de auto meerijdt kun je de ouders de optie geven of op jullie zitverhoger of zelf stoeltje meegeven.
     
  4. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben hem van de prenatal. Ligt achterin de auto voor als er een vriendje meerijdt (al zijn de meeste inmiddels zo groot dat ze zonder mogen)
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.974
    8.776
    113
    Het gaat echt om als extra dus zonder rugleuning.

    Het gaat er mij om of plastic beter/slechter is dan piepschuim of maakt dat betreft zitten/veiligheid/ handigheid niks uit?
     
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Wij hebben beide versies. Qua veiligheid maakt het niks uit. Het gaat er puur on dat je kind hoger zit zodat de gordel zijn werk kan doen. Ik vind zelf de piepschuimen versies het fijnste. Die zijn wat smaller en geven iets meer mee. Handig met meerdere kids in de auto of meerdere zitverhoger. Ook worden die piepschuime versies iets minder warm als het heet is. En de hoes blijft bij de piepschuime versie beter zitten.
     
    wjls vindt dit leuk.
  7. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Volgens mij maakt het niets uit. Het doel is dat het kind hierh zit en dus goed in de gordel. Wij hebben beide ee ik vind de plastic fijner. Die van piepschuim is groter en schuift eerder bij het gaan zitten. Niet als de gordel vastzit natuurlijk
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Ik zie 1 ouder hier altijd met een enorme stoel over het plein slepen bij uitstapjes...

    De rest heeft gewoon zo'n plastic verhoger. Werkt prima voor uitstapjes. Het merk maakt weinig uit
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zo'n zittingverhoger zonder rugleuning doet zelf in principe niks voor de veiligheid. Het zorgt er puur voor dat de gordel niet over de hals van je kind loopt. Het materiaal maakt dus niet uit, als de hoogte maar goed is.

    Wij hebben dus gewoon gekozen voor een hele goedkope. ;)
     
  10. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Ik ben dus ook zo'n ouder. Wij hebben geen losse zitverhogers en hoewel de twee oudsten eigenlijk qua lengte al zonder mogen sleept deze moeder dus zo'n grote autostoel mee. Nou ja, ze worden in ieder geval goed gebruikt :p
     
    owly en Biny vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.353
    113
    Ik heb ook een tijdje met de complete stoel (groep 1 in ons geval) gesleept, kind woog nog geen 15 kg, dus ja. ;) Inmiddels gaat er een losse verhoger mee. Wij hebben ze van plastic. Gewoon een hele goedkope variant, voor de veiligheid maakt het inderdaad niet uit, het gaat enkel om het hoger zitten om snijden van de gordel te voorkomen. Rugleuning van de groep 2/3 stoel kan er hier overigens ook gewoon af, maar die verhoger is een heel stuk zwaarder dan de losse versies. En aangezien we in beide auto’s een groep 2/3 stoel hebben staan en een losse verhoger hebben liggen, kies ik dan voor uitstapjes toch vaak voor de losse verhoger (kan ze zelf makkelijk tillen). Als ze verder weg gaat met mensen en ik breng haar tot de auto van mensen en haal haar ook daar weer op, dan zet ik de stoel over.
     
  12. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Waarom koop je dan niet gewoon een zitverhoger en doe je de andere stoelen weg?
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Wij hebben een losse zitverhoger voor erbij (uitstapjes en om mee te geven naar school of vriendjes). En in de eigen auto een gewone stoel met rugleuning.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan je de leuning toch gewoon loskoppelen bij alle groep 2 autostoelen? Hier bij onze Maxicosi en Römer autostoelen wel. Maar onze kinderen zitten nog wel in de stoelen met rugleuning, ook al is de oudste inmiddels al 1.43. Zit gewoon lekkerder (en veiliger), vooral als ze slapen.
     
  15. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Omdat ze nog steeds goed in die stoelen passen en ze er naar mijn idee beter in zitten dan alleen op de verhoger. Bij ons kan de rugleuning er bij alle drie de stoelen ook niet af, zit gewoon vast.
    Daarbij zie ik nog wel eens foto's voorbij komen van kids die in de auto in slaap vallen en dan helemaal scheef hangen op de verhoger. Hier blijven ze gewoon rechtop zitten. En omdat ze voor de nederlandse wet wel de lengte hebben om zonder stoel vervoerd te mogen worden, in Duitsland moeten ze nog wel in een stoel/ op een zitverhoger. Wij zijn met 2 minuten de grens over, dus we houden ze nog even in gebruik.
     
  16. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Wij zaten een keer bij mijn moeder in de auto en die nam de bocht iets te wild (maar echt niks raars) en mijn dochter zwaaide zo met haar hoofd tegen de deurpost
    Mijn dochter zit normaal nog in een groep 1 stoel haha (1.13m en 18,5 kilo)
     
  17. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Herkenbaar...
    Mijn oudste dochter is inmiddels te lang voor de groep 1 autostoel maar nog geen 15 kg.
    Met schooluitjes is een losse verhoger sowieso handiger. Ze vertrekken niet gelijk om 8.30 dus ze moeten zelf hun verhoger naar de auto dragen vanuit de klas.

    Qua veiligheid maakt het niet uit wat voor soort verhoger je hebt. Qua comfort scheelt het wel, maar als het voor incidenteel is zou ik me daar niet druk om maken.
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.974
    8.776
    113
    Bedankt voor de reacties, dan laat ik hem zelf maar kiezen wat het fijnste zit :)

    Ik zou zijn stoel ook niet weg doen, beter beschermt aan de zijkant en kan hij slapen als we echt lang rijden.
     

Deel Deze Pagina