autostoel die op de achterbank past 0-18kg

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Wortelsap, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortelsap

    Wortelsap Lid

    13 jun 2016
    12
    0
    1
    wij hebben een ruime station maar helaas is de achterbank wel krap.. mijn man en ik zijn beide lang, ik zit dus met de maxicosi achter mij met mijn knieen tegen het dashboard, mijn man kan helemaal niet zitten op de bijrijdersplaats, waardoor hij dus altijd moet rijden, nu willen wij komende zomer op vakantie (dochter is dan 6 mnd) en daarvoor zijn wij opzoek naar een 0-18kg autostoel die zowel achterwaarts als voorwaarts kan maar ook die beter past dan de maxicosi. de maxicosi in het midden plaatsen is geen optie ivm geen isofix, maxicosi voorin is ook geen optie, wij reizen met 3 kinderen (2 zonder stoel) en ik kan niet acherin ivm erge wagenziekte. dus echt opzoek naar een 0-18kg stoel, andere maxicosi lijkt me ook niets, omdat ik dan straks alsnog een opvolgstoel kan gaan kopen, dus het liefste eentje die tot 4 jaar mee kan.
    wat zijn jullie ervaringen? mij lijkt de maxicosi 2waypearl of de milofix wel wat, 2waypearl kan ik gaan passen bij bijv babypark maar de milofix is daar niet meer te koop.. misschien hebben jullie nog andere tips?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb geen antwoord maar moet wel een beetje gniffelen... Mijn man heeft ook een ruime stationwagen maar heeft altijd ruzie met de gordels als hij het autostoeltje moet vastzetten omdat ze voor het makkelijk net wat te kort zijn, je diep moet bukken om er goed bij te kunnen. En de voorstoel moet echt goed naar voren wil zl zijn benen kwijt kunnen.
    Dat gedoe was er met de Maxi-Cosi ook altijd.

    Ikzelf heb een klein koekblik als auto, 15 jaar oud, maar het plaatsen van Maxi-Cosi en autostoel gaat makkelijk, meer dan voldoende ruimte, gordels zijn lang zat en door de hoge instap kun je gewoon rechtop blijven staan. ;)
    Het is een oud beestje, maar wat dit betreft een stuk comfortabeler...
     
  3. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Geen ervaring mee, maar ik zou den baby van 6maanden zeker nog niet overplaatsen naar een andere stoel, maar voorlopig nog in de maxi blijven vervoeren.
     
  4. Sarynda

    Sarynda Lid

    13 feb 2017
    38
    9
    8
    Wij hebben de chicco seat up 012. Deze kan zowel achterwaarts als voorwaarts. Achterwaarts kan alleen met gordel, voorwaarts ook met isofix. Mijn oude auto heeft geen isofix, vandaar. De stoel is wel groter dan je maxicosi maar misschien past hij beter?

    Daarnaast zou ik een kind van 6 maanden ook nog niet voorwaarts laten rijden hoor...
     
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Wij hebben een cybex sirona. Is met isofix van 0 tot 18 kg kan ook voorwaaarts. Niet nu al natuurlijk maar later kan dat wel. Past bij ons prima in aygo en hiyundai i10
     
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wij hadden een Besafe izi combi, kan beide kanten op en past in een AYGO.
    Wat vreemd genoeg niet wil zeggen dat het ook goed gaat in een station.
    Ik vraag me dan ook af of je er wel wat mee opschiet om nu een andere achterwaartse stoel te kopen, die zal zeker niet minder ruimte innemen dan de maxicosi.
    Als je ook maar enigszins in de buurt woont van Eindhoven Is de winkel Babyplezier nog een aanrader, daar hebben wij onze stoel toen ook gekocht. Ze hebben veel achterwaartse stoelen en je kunt dan ook passen in de auto.
    Maar als ik je verhaal lees dan vrees ik dat het alleen wordt opgelost met een voorwaartse stoel, dan kun je misschien beter nog een half jaar doormodderen met de maxicosi.
    Kan je man trouwens niet achterin als jij rijdt en dan de baby voorin, of past dat ook niet?
     
  7. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dan heb je in mijn ogen maar een paar opties, toch maar met de benen in de nek zitten tijdens de rit, een andere auto kopen of niet (met de auto) op vakantie gaan!
    een kindje van 6 maanden kan echt nog niet in die (vervolg) stoel, snap ook uberhaupt niet dat je erover nadenkt om je kindje die nog zo jong in een vervolg stoel te vervoeren.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik zou het je ook echt afraden. De hoek van de grotere stoelen lijkt mij zeer ongeschikt voor de rug van een baby. Ik denk dat je kindje eerst zelfstandig moet kunnen zitten, dus zo rond de 11 maanden.
    Maar waarom er dan in de beschrijving van die stoelen staat dat het kan vanaf 6 maanden? Geen idee....
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze schrijft nergens dat ze haar kindje nu al voorwaarts wil vervoeren.
     
  10. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ze schreef ik haar openingspost toch dat haar kindje op het moment van op vakantie gaan 6 maanden zou zijn?!

    dit stond in haar openingspost
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja klopt, ze schrijft dat ze een stoel voor 0-18 kilo wil die voorwaarts en achterwaarts kan. Ik neem aan de eerste jaren dus nog achterwaarts.
     
  12. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    oh zo bedoel je, ik las het even verkeerd..

    ik ging ervan uit na het bekijken van de stoel dat de stoel voorwaarts zou zijn, dat is dus fout van mij, maar ik vind het vervoeren van zo'n kleintje in een vervolgstoel sowieso niet goed maar ieder zijn ding..
    ik heb het beheer gevraagd om mijn reactie aan te passen, zelf kan ik hem helaas niet meer wijzigen.
     
  13. Wortelsap

    Wortelsap Lid

    13 jun 2016
    12
    0
    1
    Ik bedoelde inderdaad een stoel zoals de maxicosi 2waypearl die de eerste tijd achterwaarts kan. Ga binnenkort eens passen bij babypark
     

Deel Deze Pagina