Autostoel en klein kindje

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door MamaLaura25, 4 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLaura25

    MamaLaura25 Nieuw lid

    4 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Mijn man en ik hebben wat twijfels en meningsverschillen. Mijn dochter wordt as.zaterdag 1 jaar. Alleen is zij een klein kindje. Drie weken terug is zij gemeten op 70,5 cm.

    Mogen wij haar wel of niet in het vervolg stoeltje zetten. Ik denk nog even wachten tot zij de 9 kilo weegt (nu 7,6) en mijn man denkt dat het wel kan. Ze zit goed, staat aan de bank en tafel, e.d.

    Wat is wijsheid?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij moet ze voor de meeste vervolgstoeltjes 9 kilo wegen. Ik zou haar zo lang mogelijk in de eerste stoel houden, is toch alleen maar makkelijk? Mijn jongste heeft tot 14 maanden in de maxicosi gezeten en toen was ze ruim over de 70 cm (denk rond de 80?) en ze was toen ongeveer 11 kilo.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ehm nee...

    Zolang ze in de maxi cosi past, daarin laten...

    En het staan e.d heeft echt totaaaaaaal niets te maken met of je kind wel of niet naar een vervolgstoel kan...
     
  4. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik zou haar zeker nog in de Maxi cosi laten. Ze is gewoon te klein en te licht om veilig in een andere stoel te gaan.
    Tenzij je een stoel kunt vinden die vanaf de geboorte al zou kunnen.
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    In de mc laten. Hier zaten ze er ook lang in.
     
  6. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou haar ook in de maxicosi laten. Er zit sowieso een minimum gewicht aan de vervolgstoel, daaronder is het gebruik niet veilig. Mijn zoontje heeft tot 16 maand in de maxicosi gezeten, gewoon totdat hij te groot werd.
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze dochter was met een jaar ook zo groot en is nu net over naar de vervolgstoel (met ruim 1.5). Ze is nu 76 cm en weegt 10kg en ze had niet veel kleiner moeten zijn. De gordeltjes zitten op zn strakst nu.
    We hebben haar nu overgedaan omdat het vooral bij dr schoudertjes te smal werd, daar zat ze nog net niet klem nu. Bij dr hoofdje had ze nog een paar cm over.
     
  8. MamaLaura25

    MamaLaura25 Nieuw lid

    4 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Allemaal bedankt voor jullie reacties ! Afgelopen dagen even druk gehad met haar eerste verjaardag en familie omstandigheden.

    We hebben nu het stoeltje gekregen. Overgenomen van schoonzus en zwager. Haar er in gezet en op zich zit alles goed "strak" en heeft mijn man de stoel op een wat ligstand kunnen zetten in de auto.

    Mijn moeder is er ook stellig in dat het goed zit en met mij deed ze het ook op die leeftijd....

    Als ik mijn dochter zo zie zitten en ook goed in de gordels, niet losjes oid, zit ze wel veilig maar pfff die gevoelens en twijfels ! Die spreek ik ook echt wel uit..
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou haar gewoon nog in de maxicosi laten, ze is gewoon nog te klein voor een vervolgstoel, ook al ziet het er goed uit.
    Ik zat vroeger los in de auto, stoeltjes waren toen nog niet verplicht, maar dat zou je nu toch ook niet doen ;)
     
  10. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou inderdaad ook niet kijken naar wat er vroeger werd gedaan. Ik ging in de reiswieg, los op de achterbank, mee...
    Wat voor stoeltje heb je? Als het een combi stoel is, kan het zijn dat ze er al in kan, maar als het een groep 1 stoel is, zou ik toch echt wachten tot ze minstens de ondergrens van 9 kilo heeft bereikt.
     
  11. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ze is echt te klein en te licht voor een vervolgstoel! Bij een botsing wordt ze er zo uit geslingerd... Er staat niet voor niets vanaf 9kg op die stoelen.

    Jammer dat je ondanks het feit dat iedereen aangeeft dat het nog niet verstandig is toch je kleintje nu niet op de veiligste manier vervoerd. Ik hoop heel erg dat er niets gebeurd onderweg voor jullie moppie...
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je spreekt ze uit... maar je doet er vervolgens niets mee...?

    Zolang ze in de maxi cosi past is dat gewoon het veiligst... ook vanwege hun nek.. met een ongeluk word ze in de maxi cosi gedrukt, als ze oorwaarts zit vliegt het hoofd naar voren, met alle gevolgen van dien, het is gewoon gevaarlijk..

    En dat geneuzel over 'vroeger'.... zo'n doelloze dooddoener

    Maar suit yourself, tis jouw kind niet het mijne ;)
     
  13. MamaLaura25

    MamaLaura25 Nieuw lid

    4 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Zij is nog niet zo vervoerd. Puur enkel in de woonkamer even er in gezet.

    Maar fijn dat jullie assertiever zijn dan ik. Ik wou dat ik dat had. Door sommige reacties word ik erg de grond ingetrapt en zeer schuldig aan het voelen.

    Ik ga de mc nog bespreken ... verder is dit topic voor mij klaar.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je word helemaal niet de grond in getrapt, er word gewoon aangegeven dat het gevaarlijk is.
    Ik begrijp niet waarom je dat niet ziet?

    Ik vind at dat niks met assertief zijn te maken heeft. Je kindje is toch je kostbaarste bezit of niet soms?
    Je wilt toch dat ze gewoon veilig in de auto zit en geen dingen oploopt die misschien voorkomen hadden kunnen worden.

    En geklets over vroeger is gewoon onzin, net als dat je vriend zegt dat ze kan staan dus dat het dan wel
    Moet kunnen...
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik begrijp gewoon niet als je de keuze heb tussen 2 dingen, waarvan de ene veiliger is( en dat weet je, anders zou je je niet schuldig voelen) je dan toch voor de optie kiest die minder veilig is...

    Als je kan kiezen tussen een berg beklimmen zonder harnas en met harnas kies je toch ook niet zonder harnas, omdat ze dat vroeger ook deed of omdat je zulke gespierde armen/benen hebt..
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar waarom moet je assertief zijn dan? Tegenover je vriend? Hier gaat dat gewoon in overleg en gaat mijn man niet alleen bepalen in wat voor stoel ze zitten.
     
  17. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Als je nu al denkt dat je de grond in wordt getrapt, wat totaal niet zo is, dan zou ik hier geen advies meer vragen.

    Je vraagt advies en iedereen zegt hetzelfde! Vervolgens doe je toch het ding wat het minst veilig is?! Succes!
     

Deel Deze Pagina