Avondeten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Triesje91, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Hoi allemaal. Ik werk dagelijks tot half 6 en mijn vriend heeft verschillende tijden. Soms 16.00u en soms 18.30u. Nu vind ik het erg lastig altijd met avond eten voor ons zoontje omdat wij hem wel op tijd in bed willen hebben en hem ook weer niet met een volle maag naar bed willen doen (is dat wel zo slecht, of valt dat wel mee?). Meestal gaat hij rond 19.30u naar bed en als wij dan pas om 18.30u aan tafel zitten om te eten vind ik dat erg laat. Dit gebeurt vaak als mijn vriend later is dan ik en ik dus ons zoontje moet ophalen bij opa en oma. Maandag en woensdag gaat hij naar mijn vader en bonusmoeder. Zij eten erg laat dus daar mee eten is geen optie. Dinsdag gaat hij naar mijn schoonouders en zij eten al warm om 15.45u!! (schoonmoeder moet om half 5 werken dus later eten is geen optie). Donderdag ben ik zelf vrij dan eten wij meestal rond half 6. Als vriend dan later is warmt hij het maar op. Vrijdag gaat hij naar mijn moeder en bonusvader en zij eten ook erg laat omdat mijn bonusvader altijd laat thuis is.

    Nog meer dames die ongeveer dit probleem hebben en hebben jullie een gepaste oplossing? Zoontje wordt volgende maand 3 dus eet (uiteraard) gewoon met de pot mee.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Hier eten we gewoon met elkaar. Als ik thuis ben is dat gewoon rond half6. Als ik avonddienst heb moet m'n man ze ophalen en dan eet zoon ook wel eens pas tegen 18.30 en dan is t dus gewoon na het eten gelijk naar bed. Voor dochter van 9 maanden stop ik altijd nog wel wat in de tas voor de zekerheid, dat kan oma of de gastouder dan geven als m'n man laat is en ze toch al honger heeft.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.472
    24.329
    113
    Wij eten vroeg, vanwege de bedtijd van zoon. Hij gaat tussen 18 en 19 uur naar bed, afhankelijk van zijn middagdutje en hoe moe hij is. We eten uiterlijk om 17.30 uur. Maar soms gaat hij dus vlak na het avondeten naar bed. En mijn dochters ook toen ze kleiner waren. Vooral als ik uit het werk kwam, was het eten en naar bed. Ik zou niet weten waarom dat slecht zou zijn. Heb iig nooit gemerkt dat ze daar last van hadden oid.
    Mijn man eet doordeweeks nooit mee, want dat zou dan weer niet haalbaar zijn met zoon’s bedtijd. Dat is nou eenmaal niet anders en als zoon groter wordt, zullen we vanzelf wel weer wat later gaan eten.
     
  4. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij eten vaak pas tussen 18.00 en 18.30 en vaak gaan de kinderen vlak na het avondeten al douchen en naar bed. Eerder eten lukt vaak niet, omdat we nou eenmaal niet zo vroeg uit het werk thuis zijn. Kinderen hebben er geen last van haar dat ze vlak na het eten naar bed gaan.
     
  5. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zou je geen eten mee kunnen geven op de momenten dat de oppassers later of eerder gaan eten? Ze eten dan niet gelijktijdig maar je zoon kan dan in elk geval op redelijk vaste tijden gaan eten en wanneer ze erbij gaan zitten is het ook gezellig.
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.042
    3.503
    113
    Vrouw
    Wij eten doordeweeks op zijn vroegst om 18uur en iig 2x p.w. niet eerder dan 18.30 uur. Zoontjes gaan tussen 19 en 19.30 uur naar bed. Heb nog nooit gemerkt dat ze er last van hebben.
     
  7. Muck

    Muck Niet meer actief

    Hier eten we ook altijd laat omdat ik werk tot 17.30 en we dan pas rond 18.05 thuis zijn. Ik zorg wel altijd dat ik op mijn werkdagen of eten van de vorige dag heb en kan opwarmen, of iets uit de vriezer, of iets makkelijks.
    Het is dus altijd even plannen maar als ik bij thuiskomst ook nog moet gaan koken vind ik het te laat.
    We zitten dan rond 18.15 vaak wel aan tafel en hij gaat tussen 19.30 en 20.00 naar bed
    We doen dit al zo sinds vlak voor zijn 2e verjaardag, toen ging hij echt direct na het eten naar bed. En dit ging gewoon prima
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Ik zou gewoon lekker om half 7 samen eten. Ik vind samen eten belangrijk, even een momentje met z’n allen.
    Als je zoon eerder honger heeft kan je hem alvast wat rauwkost (laten) geven, heeft ie mooi direct wat groente binnen.

    Volgens mij kan dat geen kwaad hoor, een uur na het eten naar bed. Zullen heel veel kinderen hebben toch.
     
    Muck vindt dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Wij eten hier rond 17.30 uur. Heel soms is mijn man dan al thuis maar vaak is het later. Dat kan zeg maar tussen 18.00 en 22.00 uur zijn. Al is dat hele late wel een uitzondering.

    Ik heb eerst wel geprobeerd om later te eten zodat mijn man meer kans had om erbij te zijn maar met een hongerige moeder, (toen nog 1) hongerig kind werkte dat niet. Zaten we eindelijk aan tafel, kind te moe om te eten, hadden we het eten op, kwam man er eindelijk aan. Voor mij veel te veel gedoe. :rolleyes:

    Misschien wat eten aan de oppas meegeven voor je zoontje. Dan kan hij daar eten en met jullie nog wat kleins eten / toetje eten? Zo gaat hij niet met een volle buik naar bed. Al maakt dat niet zoveel uit geloof ik.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou dit doen. Of zorgen voor eten wat al klaar is en alleen nog maar in magnetron hoeft ofzo. Desnoods avond van te voren koken.
     
  11. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben zo'n zelfde ritme. Half uur eten, half uur spelen/tandenpoetsen etc en dan naar bed. dl krijgt om 16.00 uur een hapjesbord met rauwkost, nootjes, etc.
     
  12. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook gehad. Na 6 uur aten man en dochter samen. Wanneer ik dan om half 7 thuis was had ik heerlijk een moment met haar tot 7. Manlief bracht haar dan naar bed en ging ik eten. Eten werd avond van te voren klaar gemaakt. Aardappelen schillen, groente klaar maken en vlees eruit. Binnen een half uurtje stond dan altijd het eten op tafel.
     
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Wij eten altijd vroeg, rond 17.00/17.30 uur zodat er daarna nog tijd is voor evt douchen en dan kunnen ze voor 19.00 uur op bed.
    Maar wij zijn ook meestal beide rond of voor die tijd thuis, dus het kan. Als je later thuis bent uit je werk wordt het lastiger. Eventueel zou je op sommig dagen 's middags warm kunnen eten en de kinderen op hun eigen tijd savonds een boterham.
     
  14. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Zo te merken zijn wij dus lang niet de enige ouders die laat eten met de kids! Zo lang het niet "schadelijk" is om met een volle maag naar bed te gaan hebben wij vrij weinig andere opties vrees ik. Ik zou eventueel eten mee kunnen geven aan de opa's en oma's maar meestal is het eten de vorige dag echt al op.. Ik zal het nog even aan kijken hoe het op deze manier blijft gaan :p hopelijk werk ik volgend jaar als zoontje 4 wordt en naar de basisschool gaat nog maar 24 uur met schooltijden dus dan is het probleem gelijk van tafel!
     

Deel Deze Pagina