Na 4,5 jaar is daar eindelijk ons prachtige wonder

Discussie in 'Geboren' gestart door Kramertje, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    #1 Kramertje, 17 dec 2021
    Laatst bewerkt: 17 dec 2021
    Na vele tegenslagen in het IVF ICSI traject met steeds weinig bevruchtingen en 4 misgelopen zwangerschappen, bleken we afgelopen april dan toch echt wederom zwanger en dit keer goed! We hebben een hele fijne en ongecompliceerde zwangerschap mogen hebben.

    Helaas overleed wel mijn vader na een kort ziektebed van 3 weken op 22 november. Ik was toen 34,5 week zwanger. De uitvaart was op 2 december met precies 36 weken zwangerschap. Een hele verdrietige tijd.

    Op donderdag 9 december om 01:00 ‘s nachts braken mijn vliezen met precies 37 weken. Meteen de verloskundige gebeld en deze is de donderdag overdag gekomen. Aangezien er niks op gang kwam ‘s avonds doorgestuurd naar het ziekenhuis. Aan de ctg gelegen en echo gehad. Alles zag er goed uit. Mocht naar huis de bevalling afwachten en anders zaterdag om 07:00 melden.

    Aangezien er niets gebeurde zaterdag om 07:00 gemeld. Eerst aan de ctg en om 09:00 uur de 1e tabletten. Buiten wat krampjes deed dit niks dus om 14:00 nogmaals. Kreeg wat harde buiken en bloedverlies maar dat was het.

    Zondagmorgen alles stil gevallen dus om 10:00 wederom tabletten. Deze deden ook niets. Getoucheerd, baarmoedermond iets verstreken en 1 cm ontsluiting. Bloedgeprikt en urine afgenomen. In urine verhoogde eiwitten. Bloeddruk 150/90, dus wel verhoogd. Om 14:00 wederom tabletten maar gebeurde niets. Om 16:00 uur getoucheerd en rond 17:00 uur kwamen de weeën op gang. Deze waren best heftig en pijnlijk en wilde rond 21:00 uur graag pijnstilling. Eerst getoucheerd en ontsluiting was 3 cm. De anesthesist kwam voor de ruggenprik, links voelde ik niks meer maar rechts bleef toch best pijnlijk helaas. Wederom bloed afgenomen en urine en extreem verhoogde eiwitten. Bloeddruk steeg naar de 190/100. Alle alarmbellen gingen af. Met medicatie geprobeerd de bloeddruk te verlagen. Ik werd steeds zieker, hoofdpijn, misselijk, sterretjes zien, etc. Nogmaals getoucheerd en pas 4 cm. Ik kon wel janken en ik jankte…!!

    Inmiddels was het 23:15 uur en kwam de gynaecoloog vragen hoe we tegenover een keizersnede stonden? Ze vond de ontsluiting te langzaam vorderen en wilde een plan maken. Heb enkel gezegd: het maakt me niet uit als ons kindje maar gezond ter wereld komt. Uiteindelijk tegen 23:35 begon de hartslag van de kleine man ver te dippen. Waar deze al die tijd tussen de 130/145 had gezeten ging deze ver onder de 100 en soms onder de 70. Daarop pakte de gynaecoloog meteen de telefoon en belde de OK dat er een spoed sectio code oranje aan kwam. Dit was om 23:40.

    Vanaf dat moment ging alles in sneltreinvaart. Binnen 2 minuten stond ik in de lift en binnen 4 minuten lagen we op de OK en kreeg ik de alles verdovende ruggenprik voor de keizersnede. Mijn man werd klaargemaakt en terwijl ze het tentje nog aan het opzetten waren tussen mij en mijn buik zette de gynaecoloog het mes er al in. De kleine moest eruit. 2 minuten later een huiltje en een kleine baby boven het tentje, om 23:56 op 12-12-21 is hij geboren. Onze kleine werd meegenomen naar de kinderarts. Hier bleek alles gelukkig hartstikke goed te zijn. En binnen een paar minuten mocht mijn man hem komen ophalen en op mijn buik leggen.

    I.v.m. de keizersnede en pre-eclampsie moesten we tot donderdag in het ziekenhuis blijven maar ik knapte zo goed op, dat we woensdagochtend lekker naar huis mochten, dus een dagje eerder. Voel me door een vrachtwagen overreden maar god wat maakt dat kleine ventje het allemaal dubbel en dwars waard.

    De borstvoeding loopt super goed en op de borst van papa of mama slapen vind hij het einde!

    Ondanks dat de bevalling niet gelopen is zoals we zouden willen, kijken we er toch met een goed gevoel op terug. Mede door de goede zorgen en begeleiding van het ziekenhuis waar we hebben gelegen ❤️

    Uiteindelijk is onze grootse wens hiermee uitgekomen. De geboorte van onze zoon: Damon Wouter Martin (2e naam is vernoeming naar mijn vader). Damon is geboren bij 37+3, is 48cm lang en weegt 2820 gram….. en is echt de knapste jongen die je ooit hebt gezien ❤️

    02C01027-1103-4699-A8EC-F4C9D52A64A2.jpeg
     
    UmmK, Jurielle, Cinnabun en 48 anderen vinden dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.017
    17.036
    113
    Vrouw
    Wauw wat een verhaal, maar wat een prachtig mannetje hebben jullie gekregen! Gefeliciteerd en geniet van jullie mooie gezin ♡
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Prachtig mannetje.. Een heftig verhaal, maar daar is hij dan! Gefeliciteerd! En aan de andere kant gecondoleerd met het overlijden van jouw vader..
    Wij hebben 5 jaar op onze oudste gewacht, ik weet nog goed hoe onwerkelijk het allemaal was. Veel geluk!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Wat een mooi mannetje! Gefeliciteerd en geniet van elkaar.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  5. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Gecondoleerd en gefeliciteerd tegelijk. Wat een dubbele tijd voor je. Welkom op de wereld Damon! Veel gezondheid, liefde en voorspoed gewenst.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Nogmaals, van harte gefeliciteerd met jullie knappe zoon! ❤️
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Oh daar word je toch gelijk verliefd op, wat een mooi mannetje! Gefeliciteerd!!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Gefeliciteerd !
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Van harte gefeliciteerd met jullie mooi baby wonder! Heel veel liefde & geluk gewenst voor de toekomst!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  10. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ooh wat ben jij mooi Damon! Gefeliciteerd!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wat een plaatje, echt een hele mooie baby! Gefeliciteerd en hopelijk herstel je snel!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Nogmaals gefeliciteerd, hij is écht heel knap ♥️ hoop dat jullie aan het bijkomen zijn nu..
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat een knap mannetje ❤️ Ook hier van harte gefeliciteerd!

    Wat liggen geluk en verdriet dichtbij elkaar voor jullie nu… Gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat mooi dat je de kleine hebt vernoemd❤️
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  14. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    O lieve meid toch, je hebt zo’n lange, nare en verdrietige weg afgelegd, maar dit kleine knappe kereltje maakt het lange wachten allemaal zo waard ❤️ Echt wat een lief knap tevreden snoetje! En heel mooi dat jullie hem vernoemd hebben naar je vader, zo staan verdriet, blijdschap en trots toch wel heel dicht bij elkaar.
    Ondanks een verdrietige periode wens ik jullie alle geluk en geniet volop van dit knappe mannetje!
    Wat een prachtige datum heeft hij trouwens uitgekozen om ter wereld te komen (engelengetal), dit kan niet anders dan dat een teken van boven zijn :rolleyes:❤️
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Hij is prachtig!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Wat mooi om te lezen. Gefeliciteerd!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  17. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Wat een prachtige zoon. Wat een wondertje. Van harte gefeliciteerd.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je mooie mannetje! Voorspoedig herstel! En proberen te genieten van je grote kleine wonder!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  19. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Nogmaals van harte ❤️
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.104
    15.618
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd met uw vader en een enorme dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje.
    Wat een knapperd :):thumup:
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina